Gå til innhold

Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært skeptisk til medisin på grunn av negative opplevelser. Nå har jeg funnet to medisiner som jeg er positivt overrasket over. Nå kan jeg bli bitter fordi jeg synes legen og psykologen jeg har gått til tidligere ikke har prøvd å motivere meg til å prøve ut andre medisiner. De har bare foreslått en medisin og den ville jeg ikke ta. Det var zyprexa. Hvorfor ikke bry seg litt mer og hjelper blir så mye større? Hvorfor er det alltid pasienten som må kjempe for seg selv. Synes det er trist å tenke på alle de årene jeg har slitt med depresjoner og paranoia. Nå føler jeg meg bedre, bare fordi jeg har prøvde ut noen andre. Er det alltid pasientes ansvar å komme med forslag? Noen ganger trenger man å bli motiver av dem som forstår mer enn pasienten.

Skrevet

"Er det alltid pasientes ansvar å komme med forslag?"

Nei, det synes jeg ikke det er. En pasient er ikke alltid i stand til å vite sitt eget beste heller (kommer helt an på tilstand), og er derfor avhengig av råd og veiledning.

Det er den profesjonelle parten (legen/behandleren) som har ansvaret for å komme med forslag til alternativer, gjerne sammen med pasienten så klart.

Skrevet

Hva merker du, da? :-)

At det letter i topplokket.

Skrevet

Jeg tror alt er pasienten sitt ansvar,finne diagnose og medisiner. De er ikke så ulike healere,de sier også "Ta ansvar for livet ditt,skjerp deg,ditt liv er ditt ansvar". Det er sant men lett er det ikke! Vi er jo våre egne skapere,og ansvarlig for oss sel. Så ja,det er vårt eget ansvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...