Gå til innhold

Menneskeangst

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har angst for mennesker. Hvordan kan jeg bli kvitt den? Går på AP og AD, og det hjelper meg, men jeg er jo ikke helt frisk...

Gjest Bulrick
Skrevet

Hva er du redd for mht mennesker og hvordan fortoner denne angsten seg?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva er du redd for mht mennesker og hvordan fortoner denne angsten seg?

Jeg er redd for deres vurderinger av meg... å bli mislikt...

Skrevet

Jeg er redd for deres vurderinger av meg... å bli mislikt...

Det som er litt trist, er at du her inne velger å oppføre deg på en måte som i vesentlig grad øker sannsynligheten for nettopp å bli dårlig likt. Hvorfor starter du såpass mange tråder som du er nødt til å vite hva slags respons du vil få på?

Dolerne har vært svært tålmodige med deg, og det er vel blant annet fordi du også viser gode sider. Jeg synes du skal begynne å bruke hodet ditt og stoppe deg selv fra å starte trådene om diagnose.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det som er litt trist, er at du her inne velger å oppføre deg på en måte som i vesentlig grad øker sannsynligheten for nettopp å bli dårlig likt. Hvorfor starter du såpass mange tråder som du er nødt til å vite hva slags respons du vil få på?

Dolerne har vært svært tålmodige med deg, og det er vel blant annet fordi du også viser gode sider. Jeg synes du skal begynne å bruke hodet ditt og stoppe deg selv fra å starte trådene om diagnose.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør det, rett og slett... starter "slike tråder jeg vet hvilken respons jeg vil få på"...

Helt tragisk, igrunn, men...

Føler at humøret svinger hele tiden. Ofte føler jeg meg "dårlig" og "tom", og trenger å "fylle meg"... det er _da_ jeg oppfører meg slik.

I skrivende stund føler jeg meg roligere, og tenker mer konstruktivt...

Tror dette er ledd i en sykdom, jeg.

Jeg bør selvsagt prøve å oppføre meg bedre, men... tror nok det er en feil med meg, dette.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør det, rett og slett... starter "slike tråder jeg vet hvilken respons jeg vil få på"...

Føler at humøret svinger hele tiden. Ofte føler jeg meg "dårlig" og "tom", og trenger å "fylle meg"... det er _da_ jeg oppfører meg slik.

Jeg bør selvsagt prøve å oppføre meg bedre, men... tror nok det er en feil med meg, dette.

''Tror dette er ledd i en sykdom, jeg.

''

Jeg har vanskelig for å tro at det er umulig for deg å la være. Jeg tror ikke at sykdommen styrer din atferd i den grad at du er nødt til å skrive disse innleggene på dol. Derimot tror jeg du bruker sykdommen som en unskyldning til å gjøre det du har lyst til i øyeblikket.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Tror dette er ledd i en sykdom, jeg.

''

Jeg har vanskelig for å tro at det er umulig for deg å la være. Jeg tror ikke at sykdommen styrer din atferd i den grad at du er nødt til å skrive disse innleggene på dol. Derimot tror jeg du bruker sykdommen som en unskyldning til å gjøre det du har lyst til i øyeblikket.

Ja, men hvorfor har jeg så lyst? Det er sykdommen...

Skrevet

Du trenger da ikke følge enhver lyst du måtte ha?

Hvis jeg har lyst på noe i butikken og ikke har penger, så stjeler jeg jo ikke tingen.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

man kan ha lyst til mye, men det går ann å styre seg.

Ta ansvar for deg selv og dine handlinger.

Kle på deg nå, og ta en tur på butikken for å kjøpe en avis. Så går du en liten tur og ser nøye på husene/trærne/bilene rundt omkring. Er det snø på dem? Er det mye rim? Enn husene ? er de pene? Ryddig rundt omkring?

Forsøk å bli i NUET mens du går, og SE deg omkring- mens du konsentrerer deg om å tenke på det du ser.

Deretter går du hjem, og koker litt te. Pust godt ut og kjenn hvor flink du har vært som tok en spasertur.

Nyt så teen og avisa.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du trenger da ikke følge enhver lyst du måtte ha?

Hvis jeg har lyst på noe i butikken og ikke har penger, så stjeler jeg jo ikke tingen.

Nei, jeg trenger ikke det!

Det er selvsagt feil.

Men hvorfor har jeg lyst til dette?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er selvsagt feil.

Jeg vet ikke hvorfor du har lyst til det.

Jeg kan ikke forklare mine egne lyster heller. Jeg velger å ikke gruble på grunnen heller.

Skrevet

Det er selvsagt feil.

Sannsynligvis fordi du har et lite tilfredsstillende sosialt liv i RL.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Kle på deg nå, og ta en tur på butikken for å kjøpe en avis. Så går du en liten tur og ser nøye på husene/trærne/bilene rundt omkring. Er det snø på dem? Er det mye rim? Enn husene ? er de pene? Ryddig rundt omkring?

Forsøk å bli i NUET mens du går, og SE deg omkring- mens du konsentrerer deg om å tenke på det du ser.

Deretter går du hjem, og koker litt te. Pust godt ut og kjenn hvor flink du har vært som tok en spasertur.

Nyt så teen og avisa.

Takk for de gode tipsene, men... Jeg orker bare ikke. Ikke i dag.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Sannsynligvis fordi du har et lite tilfredsstillende sosialt liv i RL.

Er det nok?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nyt så teen og avisa.

Veit jeg er feig og selvmedlidende...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Takk for de gode tipsene, men... Jeg orker bare ikke. Ikke i dag.

Ditt valg.

Jeg velger å ta en dusj nå - og så tar jeg meg en tur ut selv om jeg egenlig ikke har lyst. Jeg gjør det fordi jeg har godt av det. Det er å ta ansvar for sitt liv og sitt ve og vel.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ditt valg.

Jeg velger å ta en dusj nå - og så tar jeg meg en tur ut selv om jeg egenlig ikke har lyst. Jeg gjør det fordi jeg har godt av det. Det er å ta ansvar for sitt liv og sitt ve og vel.

Flink du.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Flink du.

Nei, egentlig ikke.

Men jeg velger annerledes enn deg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du har lyst til det.

Jeg kan ikke forklare mine egne lyster heller. Jeg velger å ikke gruble på grunnen heller.

Det er nok smart, det er vel å grave seg ned...

Skrevet

Nei det er ikke en feil, og det er kun sykdom i den grad du LAR deg styre av det.

Du er like smart som alle andre og logisk sett skjønner du utmerket godt det hele. Finn på noe annet når "trangen" tar deg. Akkurat som folk som slanker seg, eller slutter å røyke!

Du må som meg, slutte å se UT for å finne bekreftelse på deg selv. Du må lære å se INN. Det er ikke viktig hva andre evnt mener om deg. Du kan ikke vinne alle uansett, se bare på nyedlig unge vakre bloggeren "Voe". Hun har ALT. Og fikk så ørene flagret alikevel..

You know you can! :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...