Gå til innhold

Psykisk terror

Gjest Psykisk terror

Anbefalte innlegg

Gjest Psykisk terror
Skrevet

Jeg har bodd sammen min nåværende mann i ca. 10 år...

Han har en pode på 15 år...og jeg har to voksne sønner.

Jeg er altså stemor til poden...

I begynnelsen av forholdet fikk jeg lov å være delaktig i podens liv...men etterhvert fikk jeg ikke ha den gode kontakten som vi begynte å få...Både moren og faren gjorde alt de kunne for at poden og jeg ikke ble for gode venner...

Jeg var like snill og omtenksom mot poden som jeg var mot mine egne barn...men jeg fikk ikke være slik mot poden...

Jeg måtte forandre min personlighet ovenfor poden...en forandring som har krevd mange tårer og det var så uforståelig og vondt for meg...

Jeg fikk store psykiske problemer pga av deres krav om persolighetsforandring...selvmordtanker, depresjoner,angst,paranoid, null selvtillit... var noen av problemene jeg fikk...

Gjennom flere års undertrykking av min egentlige personlighet ovenfor poden har gjort til at jeg nå er helt nøytral mot han...

Moren og faren har til ganske nylig vært fornøyd med min rolle ovenfor poden...

De har jo selv vært med på å forandre meg etter deres behov...

Nå er moren og faren på gang igjen med nye krav til forandring...Nå passer det dem at jeg kan være som jeg var for mange år siden...

Jeg kjenner jeg begynner å få psykiske problemer igjen pga av dette...

Jeg har problemer med å forholde meg til poden på en normal måte...og så krever de at jeg skal bli som "normal"...

Jeg vet jeg burde dra fra mannen min den gangen da denne psykiske terroren startet...men jeg klarte det ikke...jeg lot meg heller undertrykke av han og hans eks...

Som sagt...nå er de på gang igjen med nye forandringskrav...

Jeg er redd jeg får nye psykiske problemer nå når de vil jeg skal på nytt forandre meg...

Hvordan skal jeg takle dette?

Hva skal jeg gjøre?

De gjorde meg psyk den gangen...hva skjer nå?

Jeg er glad i mannen min...men jeg aner ikke hva som er det beste for meg...

Kan han og eksen drive på å på nytt kreve personlighetsforandring av meg?

Jeg er redd jeg blir psyk igjen...

Skrevet

Når den man deler livet sitt med trykker en ned og gjør en syk, da burde man seriøst revurdere forholdet...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ingen kan kreve at du endrer din personlighet så lenge du ikke skader andre.

Har du tatt en skikkelig prat med mannen din om dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...