Gå til innhold

Fortjener jeg hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest slabbedasken
Skrevet

Kom hjem fra en måned avrusning og kjøper meg øl på flyplassen en time etter utskrivelsen! Jeg er rett og slett ikke motivert og har ikke noen tro på at ting vil bli bedre. Tenker det er like greit å bare gi opp alt... Skal på et behandlingsmøte denne uken... Planen er at jeg skal videre på en klinikk. Men jeg har ikke lyst... Er ikke skapt til institusjonsliv. Liker meg godt alene. Skal jeg møte opp og si det som det er? At jeg ikke er interessert i mer hjelp?

hidi, the scorpion
Skrevet

Alle har rett til hjelp!

Men det er du som til syvende og sist bestemmer om du vil motta den hjelpen!

Gå på møtet og si hva du mener, det kan være en hjelp bare i seg selv;)

Øsnker deg alt godt!

Gjest slabbedasken
Skrevet

Alle har rett til hjelp!

Men det er du som til syvende og sist bestemmer om du vil motta den hjelpen!

Gå på møtet og si hva du mener, det kan være en hjelp bare i seg selv;)

Øsnker deg alt godt!

Det var hardt nok å holde ut en hel måned- Føles mer ut som jeg har vært der i 4-5 mnd. Men selvfølelsen var ikke særlig høy når jeg bestillte meg flypils. Jeg liker ikke slike behandlingsmøter. Blir alltid ti ganger mer frustrert etterpå enn da jeg går inn. Å hva vil skje om jeg buser ut at jeg gir f. og er like glad om jeg lever eller ei?

Jeg betalte oppholdet selv. Det kostet flesk for å si det mildt. NAV skulle være med på møtet i håp om at de vil spytte inn litt penger til å dekke oppholdet. Men det vil de ikke gjøre om jeg sier det som det er... At jeg sprakk på flyplassen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det var hardt nok å holde ut en hel måned- Føles mer ut som jeg har vært der i 4-5 mnd. Men selvfølelsen var ikke særlig høy når jeg bestillte meg flypils. Jeg liker ikke slike behandlingsmøter. Blir alltid ti ganger mer frustrert etterpå enn da jeg går inn. Å hva vil skje om jeg buser ut at jeg gir f. og er like glad om jeg lever eller ei?

Jeg betalte oppholdet selv. Det kostet flesk for å si det mildt. NAV skulle være med på møtet i håp om at de vil spytte inn litt penger til å dekke oppholdet. Men det vil de ikke gjøre om jeg sier det som det er... At jeg sprakk på flyplassen.

'' Å hva vil skje om jeg buser ut at jeg gir f. og er like glad om jeg lever eller ei? ''

Nevner du selvmord, så risikerer du å bli tvangsinnlagt.

Men vil du virkelig leve et liv i rus? Skjønner skrekken din for intisusjoner, men hva med de andre gratis behandligngsopplegg AA, blå kors etc?

Når livet vårt når nederst i kjelleren, så klarer vi ikke å se lyset på egen hånd, da trenger man hjelp...! Noen kan gi deg den hjelpen, jeg fikk det via fastlegen min.

Ikke gi opp, vær så snill! Det finnes fantastiske gode hjelpere der ute, søk dem opp!

Klem

Skrevet

Ja du fortjener hjelp,ikke si at du sprakk. Si ja til videre hjelp...

motorPrøysen
Skrevet

Individualterapi hos psykolog eller psykiater er en mulighet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg synes du skal møte opp og si det som det er.

Viktigere enn alt annet: En må ville det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...