Gå til innhold

Har man lov til å føle slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at enten jeg eller min x-kone har ødelagt livet mitt og at jeg på en eller annen måte ikke fortjener kjærlighet.Ble sjalu når min yngste sønn giftet seg i 2009.Jeg blir farfar snart,og føler en utrolig skyldfølelse for at jeg ikke klarer å glede meg mer over at min yngste sønn blir far.Jeg er liksom på parti med min mis-lykkede sønn,som jo har eget firma,men som ikke fikser helt dette med damer,(han er ugift og 27)vi er liksonm i samme båt.

Føler et slags hat til de vellykkede og vakre.Har også noe av den samme følelsen overfor gamle,siden far og mor døde i jula 04.De ble bare 66 og 68 år gamle og var de fineste folk på denne jord.Jeg elsket dem begge så utrolig høyt.Jeg er enebarn.Når forsvinner sorgen? Er ikke 6 år nok?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Siden følelser ikke er noe en har kontroll over, er det heller ikke noe fornuft i å snakke om lov til eller ikke. En har de følelsene en har - i dag.

Et annet spørsmål er hvordan en forholder seg til sin livssituasjon. Hva er det en velger å fokusere på? Er glasset halvfullt eller halvtomt?

Å fokusere på andres ulykke eller lykke endrer ingenting for deg. Du må bestemme deg for hvordan du vil at resten av ditt liv skal bli, og deretter arbeide for at det skal bli slik.

Skrevet

Siden følelser ikke er noe en har kontroll over, er det heller ikke noe fornuft i å snakke om lov til eller ikke. En har de følelsene en har - i dag.

Et annet spørsmål er hvordan en forholder seg til sin livssituasjon. Hva er det en velger å fokusere på? Er glasset halvfullt eller halvtomt?

Å fokusere på andres ulykke eller lykke endrer ingenting for deg. Du må bestemme deg for hvordan du vil at resten av ditt liv skal bli, og deretter arbeide for at det skal bli slik.

Kloke ord :-)

Gjest Bipolar58
Skrevet

Takk NHD,du er en klok mann.

Skrevet

Ja, så såre enkelt er det, heldigivis. Det er bare å VELGE. Halleluja, og pris herren.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, så såre enkelt er det, heldigivis. Det er bare å VELGE. Halleluja, og pris herren.

Jeg har aldri påstått at det er enkelt. Tross det er det ingen annen vei som fører fremover. Har en bestemt seg for å bestige et fjell, er det ingen annen vei som fører til målet enn å begynne å gå i riktig retning uansett om det er enkelt eller ekstremt tungt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...