Gå til innhold

Psykisk syke dør 16 år før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for opplysningen!

Jeg tar mine medisiner og velger å holde meg så frisk som mulig, med best mulig livskvalitet, den tiden jeg oppholder meg på jorden. Bedre å ta medisinene mine og ha det bra her og nå, og i noen år framover. Uten disse pillene hadde jeg nok ikke fått så langt et liv...

Gjest lebbørt
Skrevet

Akkurat det å skulle dø 16 år før er vel det som bekymrer meg _minst_ ved å være psykisk syk :-p

Skrevet

Jeg tar mine medisiner og velger å holde meg så frisk som mulig, med best mulig livskvalitet, den tiden jeg oppholder meg på jorden. Bedre å ta medisinene mine og ha det bra her og nå, og i noen år framover. Uten disse pillene hadde jeg nok ikke fått så langt et liv...

Enig med dere....

Skrevet

Ikke så rart siden psykisk syke misbruker alkohol og sigaretter.

Gjest snøskredet
Skrevet

Enig jeg også. Jeg får tillate meg å være "fornøyd" slik tingene er nå. Det er jo ikke om å gjøre å leve lengst mulig heller. Iallefall ikke for meg. Hva er liksom vitsen med det?

Skrevet

Ikke så rart siden psykisk syke misbruker alkohol og sigaretter.

?

Skrevet

Enig jeg også. Jeg får tillate meg å være "fornøyd" slik tingene er nå. Det er jo ikke om å gjøre å leve lengst mulig heller. Iallefall ikke for meg. Hva er liksom vitsen med det?

Vitsen med å bli gammel? Tja, om man får være frisk er det jo en liten vits...blir jeg liggende i en seng i flere år, og trenger hjelp til alt, ser jeg jo ikke helt vitsen.

Jeg kjenner to stykker som har brukt nervemedisiner i sikkert 50 år og vært psykisk syke. De ble over 90 år før de forlot dette livet.

Orker ikke å tenke så mye på dette egentlig, jeg tar en dag av gangen. Man må være fornøyd når man kan stå opp selv, dusje, kle på seg, spise og ta sine medisiner :). Hva jeg gjør om 30 år vil tiden vise.

Skrevet

Ja vel. Det skremmer meg ikke nevneverdig - så lenge jeg får ha det bra når jeg lever og dør fort og uten for mye smerte. Ingen er garantert et langt liv. Det er kanskje en overrepresentasjon av dårlig livsstil som kan medføre sykdom blant de med en psykiatrisk historie. Røyk, overvekt, alkohol... Men dette gjelder ikke for alle. Hva om man slutter å røyke? I alle fall har jeg klart det. Jeg har og vært nødt til å ta av en del kilo, og klart det. Alt er også relativt. Hadde ikke noen fanget meg opp i aller siste liten og lagt meg inn på tvang for seks år siden, hadde jeg nokså sikkert vært død og det er ennå noen måneder til jeg fyller 30... Man kan gjøre noe med livsstilen sin om man vil det, og det er lov å be om hjelp til det om en ikke grier det.

Jeg er reddere for direktekonsekvenser som kan følge av psykdommen min.

Skrevet

Ja vel. Det skremmer meg ikke nevneverdig - så lenge jeg får ha det bra når jeg lever og dør fort og uten for mye smerte. Ingen er garantert et langt liv. Det er kanskje en overrepresentasjon av dårlig livsstil som kan medføre sykdom blant de med en psykiatrisk historie. Røyk, overvekt, alkohol... Men dette gjelder ikke for alle. Hva om man slutter å røyke? I alle fall har jeg klart det. Jeg har og vært nødt til å ta av en del kilo, og klart det. Alt er også relativt. Hadde ikke noen fanget meg opp i aller siste liten og lagt meg inn på tvang for seks år siden, hadde jeg nokså sikkert vært død og det er ennå noen måneder til jeg fyller 30... Man kan gjøre noe med livsstilen sin om man vil det, og det er lov å be om hjelp til det om en ikke grier det.

Jeg er reddere for direktekonsekvenser som kan følge av psykdommen min.

''Jeg er reddere for direktekonsekvenser som kan følge av psykdommen min.''

Hva tenker du på da? Jeg er redd for at jeg blir mere glemsk og ukonsentrert enn jeg er. Når jeg nå er passert 40 år og har en hjerne som en 60-åring. Hvordan blir jeg da når jeg blir 80 og hjerne som en på 110?

Skrevet

''Jeg er reddere for direktekonsekvenser som kan følge av psykdommen min.''

Hva tenker du på da? Jeg er redd for at jeg blir mere glemsk og ukonsentrert enn jeg er. Når jeg nå er passert 40 år og har en hjerne som en 60-åring. Hvordan blir jeg da når jeg blir 80 og hjerne som en på 110?

Det er ikke sikkert du blir 80, så hvorfor bry hodet sitt med det :)

Skrevet

Trening og sunt kosthold er like viktig om ikke viktigere enn medisinering, men man må oppleve dette selv ved å prøve det ut.

Skrevet

Ja - jeg vil helst dø brått....uten smerter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...