Gå til innhold

Er det noe å gjøre her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en del år hatt en kollega som i alle årene vi har jobbet sammen aldri har utalt ett positivt ord om jobben vi gjør eller arbeidsplassen i sin helhet. Vedkommende kan ikke fordra sjefene og de fleste kollegene er helt håpløse.

Problemene på arbeidsplassen blir bare værre og værre for vedkommede. H*n vikler seg inn i konflikter med alle. Det er forferdelig vondt å være vitne til. Jeg har bedt h*n instendig om å gi faen i betydning av å være overbærende. Det siste jeg gjorde ift. h*n var å spandere middag på h*n. Jeg vil så gjerne at h*n ikke skal være så negativ. Det ble ikke bedre av det.

H*ns virkelighetsbilde på jobben kan være riktig på en måte. Det er ikke helt feil, men h*n graver sin egen grav. Jeg tørr ikke blande meg mer inn i dette mer for h*n trekker andre kolleger med seg i konliktene. Jeg har bedt h*n gå til behandling. Der møter h*n kun "dustete" psykologer. Jeg fikk h*n avsted for noen år siden.

Dette er så stusselig siden vedkommede har flere barn. Dette må være et paranoid menneske. H*n snakker ikke om annet enn hvor håpløs denne arbeidsplassen er. En del mennesker har prøvd å hjelpe h*n men ender opp med å bli dratt inn i konflikter.

H*n har det vondt også, og familien har det vondt. Dessverre tror jeg toget har gått snart på arbeidsplassen. Jeg synes alle har strekt seg langt. Innkludert meg selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her er det ikke annet å gjøre enn å be vedkommende søke seg arbeid et annet sted. Begrunn det med at det må være best å søke seg bort fra et sted som er så dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...