Gå til innhold

Hvordan fungere sosialt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man føler seg sur og irritabel? Merker jeg bare blir frustrert av sosialt samvær, all kaklingen og kvitringen. Føler at mitt dårlige humør ødelegger alle forsøk på å bli mer sosial. Jeg har forsøkt å etterligne andres væremåte for på den måten å bli mer sosial, men føler meg da som en som lurer andre, for jeg er jo ikke lett og glad inni meg. Noen som vet hvordan man skal greie å fungere sosialt når man føler seg depressiv? Jeg bruker to medisiner noritren og risperdal. Laveste dose.

Skrevet

Jeg er periodevis sånn som det du beskriver. Har da så lite energi at jeg synes det blir slitsomt med mange mennesker rundt meg. Spesielt gjelder dette mennesker jeg ikke kjenner så godt.

I andre perioder har jeg mere energi og da orker jeg å være mere sosial også. Men jeg presser meg litt i periodene hvor jeg er nede. Har presset meg så jeg har vært kvalm noen ganger.

Jeg har hele tiden levd etter den "vondt skal vondt fordrive". Vet ikke om det alltid er så lurt. Har erfaring på at det kan virke motsatt også :).

Vi er jo forskjellige. Kanskje bør du godta at du er sånn? Ikke alle er like sosiale. Dette gjelder jo på alle plan. Ikke alle er like flinke til å gå på ski heller :)

Skrevet

Er du alltid sur og irritabel? Hvis ikke kan du kanskje sosialisere deg på de dagene du ikke er det. Sure og irritable folk er ikke hyggelig selskap for noen.

Skrevet

Er du alltid sur og irritabel? Hvis ikke kan du kanskje sosialisere deg på de dagene du ikke er det. Sure og irritable folk er ikke hyggelig selskap for noen.

Har alltid slitt med det sosiale. Har alltid vært sjenert. Føler meg uvel sammen med folk. Det hele går ut på å holde en viss maske. Inni meg er det kaos. Kan få negative følelser. Føler lite felleskap med andre.

Skrevet

Har alltid slitt med det sosiale. Har alltid vært sjenert. Føler meg uvel sammen med folk. Det hele går ut på å holde en viss maske. Inni meg er det kaos. Kan få negative følelser. Føler lite felleskap med andre.

Hmmm, jeg føler at jeg ikke behøver felleskap for å slå i hjel noen hyggelig minutter eller timer med folk. Det er i grunnen svært få jeg har så mye til felles med og det er det mest interessante i møte med medmennesker slik jeg føler det :) Jeg la fra meg sjenertheten min tidlig i 20-årene, men vet hvordan det føles. Jeg har aldri og kommer dog aldri til å like selskaper alá brylluper og komfirmasjoner. De gir meg sittesår og skal være så påtatt hyggelige :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tenk på at de andre ser din adferd - ikke dine følelser eller tanker. Av og til kreves det at en tar seg sammen og om nødvendig spiller litt skuespill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...