tjohei Skrevet 23. februar 2011 Skrevet 23. februar 2011 Er det dumt å ta medisin før trening? Er det slik at medisinen svettes ut på treningen? Gjelder det samme for kosttilskudd? Bør man vente med å ta medisin og kosttilskudd til etter treningen? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 23. februar 2011 Skrevet 23. februar 2011 Hva slags medisin dreier det seg om da? 0 Siter
Gjest winda Skrevet 23. februar 2011 Skrevet 23. februar 2011 Har aldri hørt at man ikke skal ta medisiner før trening. Var det sånn, regner jeg med at det hadde vært allment kjent? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. februar 2011 Skrevet 23. februar 2011 Nei, det er ingen slike rettningslinjer. Ingen medisiner brytes ned eller utskilles via svette. 0 Siter
mah-jong Skrevet 23. februar 2011 Skrevet 23. februar 2011 Har aldri tenkt på problemstillingen før..men så tar jeg ikke medisiner. Som Winda sier så tror jeg dette hadde vært en kjent problemstilling dersom den var reell.. Kosttilskudd tar jeg i forbindelse med mat, og mat spiser jeg gjerne to timer før trening, samt nokså kort tid etter trening, så det løser seg selv. Hvis jeg skulle drodlet om temaet uten noe særlig vitenskapelig belegg, ville jeg sagt at under fysisk aktivitet svetter du ut en del mineraler/salter/sporstoffer, så kanskje det er like greit å ta mineraltilskuddet før trening, så minsker du sjansen for underskudd pga en maratonspinning med stort vanninntak og mye svette. Nivået av salter/elektrolytter kan gå ned til et kritisk nivå i spesielt intense tilfeller (og ved overdrevet vanninntak). Men det er litt nisjetilfelle.. Å ha antioksidantnivået høyt før trening er sikkert også greit, for å minske det oksidative stresset som treningen påfører. Men om du heller tar det ved måltidet rett etter trening - jeg tror ikke det spiller noen rolle.. Konklusjon: jeg ville ikke bekymra meg så mye for problemstillingen.. :-) 0 Siter
tjohei Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Skrevet 23. februar 2011 Nei, det er ingen slike rettningslinjer. Ingen medisiner brytes ned eller utskilles via svette. Gjelder dette kosttilskudd også? Det er vel best å ta det etter trening? Jeg tar krom før trening for å minske suget etter søtsaker etter trening. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.