Gå til innhold

Depresjon som kommer og går

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kjenning av meg har hatt depresjon i perioder over fem år. Nå depresjonen kommer, varer den 2-3 timer for så å forsvinne, kanskje til neste dag, eller litt lengre, eller daglig. På samme tid som hun fikk depresjon, fikk hun også konstatert hypotyreose. Bruker medisin mot dette, men er enda ikke kvitt symptomer som tretthet og blir fort fysisk sliten, håravfall. Depresjonen kan være nesten borte i lange perioder. Hun vet heller ikke hvorfor hun blir deprimert. Kan dette skyldes hypotyreose?

Skrevet

Jeg har hypothyreose. Fikk diagnosen i 1985. Jeg sov, sov, sov osv.

Nå, 25 år etter, så sover jeg fortsatt veldig mye mere enn gjennomsnittet. Jeg er riktig medisinert, men jeg kan ikke si at jeg noen gang har kjent en stor effekt av disse.

Jeg har depresjoner som kommer og går. Det var noe som oppsto senere, så kan ikke tro at dette har noe med stoffskiftet og gjøre. Men det er jo en kjent sak at hypothyreose kan gi depresjonssymptomer. Spesielt lite energi og tretthet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...