Gå til innhold

Hva sier dere når dere møter folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synger bare i moll.

Da må det bli A-moll, ellers spiller jeg ikke. Kunne du forresten tenke deg å komme en tur ikveld og spille mens vi spiser salat? :)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

8

• tonie

2

• rose23

1

• nitty-gritty

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg pleier å tenke at sånn vil ikke jeg være. Det er ei pine med folk som alltid skal mase og klage og lesse negativitet over på meg. Jeg får lyst til å holde for ørene og synge Volare overdøvende høyt mens jeg løper vekk.

Skrevet

Da må det bli A-moll, ellers spiller jeg ikke. Kunne du forresten tenke deg å komme en tur ikveld og spille mens vi spiser salat? :)

Hmmmmmm, nei, desverre. Jeg er djekelsk forkjøla akkurat nå. Men vi kan godt si neste uke. Hvis jeg får gratis mat.

Skrevet

Jeg pleier å tenke at sånn vil ikke jeg være. Det er ei pine med folk som alltid skal mase og klage og lesse negativitet over på meg. Jeg får lyst til å holde for ørene og synge Volare overdøvende høyt mens jeg løper vekk.

Volare? Du er litt mer sånn sofistikert enn meg.

Skrevet

Hmmmmmm, nei, desverre. Jeg er djekelsk forkjøla akkurat nå. Men vi kan godt si neste uke. Hvis jeg får gratis mat.

Gratis mat skal bli :). Hva med en kyllingsalat og fiskedressing fra Thailand?

Skrevet

Gratis mat skal bli :). Hva med en kyllingsalat og fiskedressing fra Thailand?

Dil.

Skrevet

Dil.

Når du opp til den høye C? Lurer bare på om vinduene holder om du går høyere?

Gjest Hvorfor ikke være ærlig?
Skrevet

"Beklageligvis" klarer ikke jeg å si "bare bra" hvis jeg ikke har det bra. Da mener jeg altså i samtale med folk som kjenner meg, og som vet litt. Hvorfor lyve?

Men det er ikke dermed sagt at jeg lirer av meg en lang tirade om hvor ille jeg har det. Synes ikke det er sutring....

Akkurat like lite som at jeg synes at det er sutrete om en med kroniske leddsmerter sier at h*n ikke har det helt bra akkurat nå.

Hvis jeg spør noen jeg kjenner om hvordan vedkommende har det, så er jeg faktisk interessert i å få et ærlig svar.

Gjest molomon
Skrevet

Jeg går ikke ut om jeg har det helt på trynet. Så de dagene jeg er å treffe ute er det lett å besvare slike spm med at det går fint :)

Skrevet

Volare? Du er litt mer sånn sofistikert enn meg.

Den egner seg til høy stemmeføring og dermed også til overdøving;) Kan kanskje funke med Det går likar no også, men den føles liksom ikke helt riktig til en slik anledning.

Skrevet

.

Jeg har sluttet å svare "bare bra" når folk spør hvodan det står til...

Jeg følte at jeg ikke sa sannheten da...

Nå svarer jeg "som normalt"...og da mener jeg som normalt hos meg...

Da lyver jeg i hvert fall ikke...og folk virker fornøyd med svaret...så slipper jeg å utbrodere noe mere...

Skrevet

Når du opp til den høye C? Lurer bare på om vinduene holder om du går høyere?

Neida, jeg har blitt alt på mine gamle dager.

Skrevet

Neida, jeg har blitt alt på mine gamle dager.

Jasså, da synger du jo -alt- sammen...? :)

Skrevet

Nå må jeg tenke på skorpionfisken, som vanket her for noen år siden. Hun ga en uforglemmelig innføring i utveksling av hilsefraser på nordnorsk.

Person A møter B på veien.

A: Kaosi? (Ka ho si)

B: Nei, kaoskasi... (Nei, ka ho ska si..)

Nå har A spurt hvordan det står til, og B har svart at det står bra til.

Det er mulig jeg ikke har gjengitt det helt korrekt, men det er omtrent slik jeg husker det.

Her sør blir det slik:

Person A: Javeeeel! (går opp i tonefall på e-en, deretter synkende)

Person B: Javeeeel! (samme melodi, men litt lavere)

A: Se det!

B: Se det, ja!

A: Javel, vi snakkes! Ha det!

B: Snakkes!

Tolkning: de har begge utvekslet hilsener, har spurt om den andre har det greit, og de har bekreftet dette.

Skrevet

Jeg pleier å svare: "Joa, det rusler vei...Du da?" + bla bla bla tomprat og så går jeg.

Skrevet

Her sør blir det slik:

Person A: Javeeeel! (går opp i tonefall på e-en, deretter synkende)

Person B: Javeeeel! (samme melodi, men litt lavere)

A: Se det!

B: Se det, ja!

A: Javel, vi snakkes! Ha det!

B: Snakkes!

Tolkning: de har begge utvekslet hilsener, har spurt om den andre har det greit, og de har bekreftet dette.

LOL

Sørlandet?

Skrevet

LOL

Sørlandet?

Jepp - Kristiansand:

Æ æ født her i Kresjansan, å æ siår'ke sånt for å kyde

men si åffår en by har ei gade me ry, mere lens for all plett å all lyde?

Så, hadde så lenge, hils å farvel, æ ser dæ på Markens i kvell!

Skrevet

næh, jeg gjør som deg og lirer av meg noe glætt overfalte prat sånn om jeg ramler over bekjente på butikken.

Og jeg mener at de som tar seg lov til å være skikkelig sutrete og servere negative historier som krever sympati og ansikt i korrekt bekymrede folder, har litt avklipte sosiale følere! Jeg hadde også blitt sliten av sånt!

Om det er litt sånn ironisk klaging, dårlig frisyre, litt fyllesjuke, noe tullballaktig er det selvsagt helt ok. Men skal jeg bli servert (eller servere) nedtur historier - sykdom, kjærlighetsorg, skilsmisse etc - joda, så kan vi gjerne snakke om det, men IKKE i kassakøen eller på et kjapt gatemøte.

(Noe annet er det jo om man møter noen som noe drastisk har skjedd med..da tar jeg mdeg jo selvsagt tid)

I korte trekk, ja takk til en litt positiv og artig tone i hverdagen. Ja takk til problemløsning og mere alvorlig snakk også, men alt til tid og sted. En skal kunne gå ut uten å bli bombardert med intime betroelser! ;)

Skrevet

Det kommer jo litt an på om du føler for å utbrodere, eller om du bare vil komme deg videre.

Jeg kan finne på å si at: "Det går litt opp og ned", eller jeg kan bare si at: "Det går bare bra." Til andre kan jeg si det som det er, men da må jeg også være forberedt på å forklare og utbrodere.

Jeg synes det må være helt greit å lyve i slike situasjoner, om man selv føler at det er best :)

Skrevet

Stort sett bra! Det har blitt min standardfrase, noe en kan få til å passe med de fleste dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...