Gå til innhold

Til legen. Kan dette fikses med IFA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje ikke helt riktig forum for dette innlegget, men føler liksom at jeg passer best inn her...Jeg begynner å lure på om det feiler meg noe mer enn bare en forkjølelse. Jeg gruer meg veldig for å gå til fastlege. Jeg synes bare det er så ubehagelig. (jeg liker ikke at noen tar på meg...-og det er vel vanskelig å undersøle en pasient uten?...), så jeg tenkte jeg skulle spørre her først.

Jeg har nå vært syk i ca 3 uker. Første uka hadde jeg skikkelig med feber, men det har gitt seg. Men fremdeles så føler jeg meg enormt slapp. Jeg sover mye. (jeg har normalt sett vansker for å sove -sover til vanlig bare 3-4 timer i døgnet. Nå er det nærmest motsatt). Jeg harker opp tykt blodig slim. (og det kommer også ut av nesa). Føler meg veldig tett i hodet, og svimmel. Jeg er også uvel/småkvalm. Sår og stiv nakke og rygg. Og øynene mine svir skikkelig. Er dette bare en vanlig forkjølelse? Eller burde jeg prøve noe annet et IFA? (har også prøvd alt av paracet, nesedråper, saltvann o.l.)

I hele desember og begynnelsen på året hadde jeg også bronkitt... (noen uker senere fikk jeg dette!) Det er min vesle, gode sønn, som "tar det med seg hjem" fra barnehagen -og smitter meg. I dette tilfellet var han syk et par dager, og ble helt frisk. Jeg føler meg virkelig ikke frisk, selv om det har gått noen uker.

Jeg er jo også usikker på om det bare er noe psykisk, siden jeg har hatt en liten nedtur i det siste. Men, de siste dagene har jeg i grunnen følt meg bra sånn sett. (Jeg har til og med skaffet meg en billett til Bon Jovi -og håper inderlig jeg tør og klarer å gå dit -det er ihvertfall en fin gulrot for meg! Jeg tenkte at billetten kanskje kunne virke litt motiverende)

Skrevet

Du må faktisk bare drite i om du ikke liker at noen tar på deg - du hoster opp blodig slim som også kommer ut av nesa! Pell deg til legen!

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Du bør absolutt gå til legen. Du har sannsynligvis en alvorlig bronkitt og/eller lungebetennelse. Legen må nok berøre deg med stetoskopet - det får du tåle.

Skrevet

Du bør absolutt gå til legen. Du har sannsynligvis en alvorlig bronkitt og/eller lungebetennelse. Legen må nok berøre deg med stetoskopet - det får du tåle.

Det var det jeg fryktet. Tusen takk for svar.

Jeg tåler det, men jeg synes det er så ubehagelig. (stetoskop eller ei...) Jeg begynner å svette som bare det -og da blir det enda mer ubehagelig... Det er bare jeg som er dum, jeg vet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det var det jeg fryktet. Tusen takk for svar.

Jeg tåler det, men jeg synes det er så ubehagelig. (stetoskop eller ei...) Jeg begynner å svette som bare det -og da blir det enda mer ubehagelig... Det er bare jeg som er dum, jeg vet.

Du er ikke dum - det er sikkert en grunn til at du har det slik.

Tross dette må du ikke risikere livet bare for å unngå et stetoskop på ryggen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...