Gå til innhold

Taushetsplinkt vedrøredne bekymrings melding

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvor stor grad har en psykolog taushetsplikt? Hvis jeg ringer til min kones psykolog pga uregelmessigheter i temperamanget? Hun har et alvorlig sinne da jeg tar opp aktuelle saker med henne. Og jeg har den siste tiden vurdert å ringe psykolgen hennes. Og det endte med at jeg gjorde det. Psykologen formidlet da at dette var hun nødt til å ta opp med pasienten ved neste møte? Og dette gjorde jeg fordi jeg frykter mitt eget liv, men er likevel ikke redd henne?! Hun har gått til angrep på meg opp til flere ganger.. Jeg lurer på om ikke en psykolog har taushetsplikt da det sendes en bekymringsmelding fra pårørende? Det er en lang sykdomshistorie bak dette!

hidi, the scorpion
Skrevet

Psykologen har taushetsplikt, såfremt hun ikke har sagt til psykologen at hun ønsker å drepe deg. Da har han plikt til å melde fra!

Du bør ta kontakt med egen psykoog og advokat det kan skremme henne fra å føre sakene videre...

Lykke til;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Behandlere ønsker ikke å motta informasjon som de ikke kan bruke. Hvis en pårørende ringer meg for å fortelle om noe vedr min pasient, og vedkommende samtidig pålegger meg taushet, svarer jeg at jeg ikke ønsker å motta slik informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...