Gå til innhold

NHD: Jeg merker jeg tenker litt annerledes?

Anbefalte innlegg

Gjest why does the sun?
Skrevet

Enn andre mennesker?

Jeg kunne vel ha kommet med veldig mange eksempler. Det går på at jeg tror jeg har evner til å påvirke ting, at hvis jeg ikke gjør sånn og sånn, tenker sånn og sånn, så skjer det noe fryktelig. Jeg kan også påvirke noe slik at det går i positiv retning.

Det er noe der hele tiden som liksom"forteller" meg dette? Jeg har sett ved flere anledninger at folk reagerer på det jeg sier, og da begynner jeg å lure om det er bare meg som er sånn? Er jeg litt rar?

Kan dette ha noe med bipolaritet å gjøre? Jeg bruker AP, men har redusert pga bivirkninger. Bruker fortsatt en liten dose. Jeg er der at jeg kanskje skjønner at noe er galt, samtidig får jeg perioder hvor dette tar litt overhånd og jeg er sikker på at det jeg tenker er sannheten. Litt ekkelt når andre kommenterer at det jeg sier virker litt feil...!

Hva tror du/dere: Er dette normalt?

Skrevet

'' Det går på at jeg tror jeg har evner til å påvirke ting, at hvis jeg ikke gjør sånn og sånn, tenker sånn og sånn, så skjer det noe fryktelig. Jeg kan også påvirke noe slik at det går i positiv retning.

''

Dette er ikke normalt, og ofte tegn på sykdom.

Gjest why does the sun?
Skrevet

'' Det går på at jeg tror jeg har evner til å påvirke ting, at hvis jeg ikke gjør sånn og sånn, tenker sånn og sånn, så skjer det noe fryktelig. Jeg kan også påvirke noe slik at det går i positiv retning.

''

Dette er ikke normalt, og ofte tegn på sykdom.

Jaha? Jeg merker at jeg synes dette gir en trygghet. At jeg er i ferd med å miste grepet litt. Jeg er mere utrygg på mennesker og har veldig mye mareritt om natta, det er noen som er ute etter meg både i søvne og i våken tilstand. Mye angst.

Jeg SKAL greie meg uten hjelp har jeg tenkt. Er lei dette.

Skrevet

Jaha? Jeg merker at jeg synes dette gir en trygghet. At jeg er i ferd med å miste grepet litt. Jeg er mere utrygg på mennesker og har veldig mye mareritt om natta, det er noen som er ute etter meg både i søvne og i våken tilstand. Mye angst.

Jeg SKAL greie meg uten hjelp har jeg tenkt. Er lei dette.

Har du prøvd seroquel?

da sover en hele natta,ingen mareritt heller.

Skrevet

Har du prøvd seroquel?

da sover en hele natta,ingen mareritt heller.

hvordan greier du sove hele natta på seroquel?

du gjør ikke det når du får restless legs syndrom av den iallfall.

Skrevet

hvordan greier du sove hele natta på seroquel?

du gjør ikke det når du får restless legs syndrom av den iallfall.

Har ikke fått det jeg av dem. Har fått det av andre AP men ikke av den :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er i grenseland mot psykotiske symptomer.

Gjest why does the sun?
Skrevet

Dette er i grenseland mot psykotiske symptomer.

Er det også det når det aner meg selv at jeg ikke er helt som andre? Jeg greier imidlertid ikke gjøre noe med det. Tankene kommer av seg selv. Hva ville du gjort i tilsvarende situasjon? Sett tiden an? Det har forverret seg siden jeg måtte redusere AP. Jeg kan heller ikke øke medisinen jeg bruker nå. Får masse grimaser rundt munnen og masse komentarer om dette. Håpløst, spør du meg.

Skrevet

Har ikke fått det jeg av dem. Har fått det av andre AP men ikke av den :-)

jeg fikk det ikke av noen AP, inntill jeg fikk seroquel, og nå kan jeg ikke bruke et eneste AP, da ALLE gir meg restless legs

seroquel har seriøst ødelagt noe i systemet mitt

Skrevet

jeg fikk det ikke av noen AP, inntill jeg fikk seroquel, og nå kan jeg ikke bruke et eneste AP, da ALLE gir meg restless legs

seroquel har seriøst ødelagt noe i systemet mitt

Så kjedelig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...