Gå til innhold

Er jeg ADHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en symptomliste for adhd på lommelegen over voksne med adhd og absolutt alle punktene kjente jeg meg igjen i. Men om jeg kjører på for å få den diagnosen... vil jeg da kunne få medisiner som funker? Er konstant urolig, utålmodig og rastløs. Feks. fyller jeg sjeldent full tank på bilen fordi det tar for lang tid.... Å vente er tortur! Men vil meidsiner kunne hjelpe meg? Å risikerer jeg å miste lappen? Om jeg mister den... betyr det at jeg må selge her jeg bor og flytte til byen... eller gi f. og kjøre uansett med eller uten lappen.

Skrevet

Hei rose23,syns huske at du på eget initiativ sluttet med medisiner du hadde fått på bakgrunn av en utredning - du tror ikke du skulle prøve å begynne på dem igjen da?

Skrevet

Hei rose23,syns huske at du på eget initiativ sluttet med medisiner du hadde fått på bakgrunn av en utredning - du tror ikke du skulle prøve å begynne på dem igjen da?

Nei.... Merker ingen forskjell på når jeg tok dem og nå... Vet jeg er deprimert... Men jeg gikk på 15 mg remeron og følte meg veldig flat. Gått mange runder om hva som er best og verst.... Ha to søsken med diagnosen adhd... Jeg var flink på videregående.... Men spesielt det med å være så utålmodig river meg i stykker. I dag fikk jeg vite at jeg har hatt 31 innleggelser i psykiatrien... Å det lengste varte tre uker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om en har berettiget mistanke om denne sykdommen, bør en utredes av en spesialist. Deretter vil en få tilbud om medisiner. Effekten evalueres nøye for å finne ut om en skal fortsette med dem eller ikke.

Førerkort og ADHD. ADHD uten adferdsforstyrrelse var den eneste gruppen der det ved siste revisjon i 2010 ble mindre strengt. ADHD med adferdsforstyrrelse og/eller rusbruk fyller ikke de generelle helsekravene til førerkort, og disse må søke om dispensasjon.

PS. Det er ingen som er ADHD, men det er en del som har ADHD. DS

Skrevet

Nei.... Merker ingen forskjell på når jeg tok dem og nå... Vet jeg er deprimert... Men jeg gikk på 15 mg remeron og følte meg veldig flat. Gått mange runder om hva som er best og verst.... Ha to søsken med diagnosen adhd... Jeg var flink på videregående.... Men spesielt det med å være så utålmodig river meg i stykker. I dag fikk jeg vite at jeg har hatt 31 innleggelser i psykiatrien... Å det lengste varte tre uker.

Kom det noe ut av det siste ansvarsgruppemøtet ditt? Har dere fått laget en slags plan for fremtiden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...