Gå til innhold

Psykotiske tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne, men er ikke glad for at jeg er kvinne. Tror jeg egentlig alltid kunne tenkt meg å være mann. Synes ikke kvinnerollen er attraktiv og har tenkt negativt om den; at den er undertrykkende og kjip. Vet at andre kvinner ikke tenker slik. De liker å være omsorgsfulle og ofre seg selv for andre. Så der tenker jeg forskjellig fra "den vanlige kvinne". Det er sikkert noen som tenker som meg og, men det at man ikke trives i sin egen kjønnsrolle er kanskje litt unormalt? Er dette psykotiske tanker? Eller er det homofile tanker?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Verken psykotisk eller homofil. Det er vel heller en overgeneralisering. I 2011 kjenner knapt slike kvinner som du beskriver.

Skrevet

Forskjellen på deg og "den vanlige kvinne" er at vi bare er oss selv.

Når ungene er syke, så er det pappa de roper på, ikke meg. For han er langt mer omsorgsfull og tålmodig i forhold til sykdom enn meg. Jeg kunne aldri tenkt meg å bli syke- eller hjelpepleier.

Partneren min liker å bære rundt på vår minste når hun er sutrete, jeg blir i større grad frustrert og må finne på noe annet som hjelper enn å tråkke ned gulvene.

Jeg er menneske før jeg er kvinne. Men jeg er ikke noe mindre kvinne fordi jeg ikke duller med mennesker.

Gjest spellekvinne
Skrevet

Forskjellen på deg og "den vanlige kvinne" er at vi bare er oss selv.

Når ungene er syke, så er det pappa de roper på, ikke meg. For han er langt mer omsorgsfull og tålmodig i forhold til sykdom enn meg. Jeg kunne aldri tenkt meg å bli syke- eller hjelpepleier.

Partneren min liker å bære rundt på vår minste når hun er sutrete, jeg blir i større grad frustrert og må finne på noe annet som hjelper enn å tråkke ned gulvene.

Jeg er menneske før jeg er kvinne. Men jeg er ikke noe mindre kvinne fordi jeg ikke duller med mennesker.

Susanne Sundfør? ;-)

Skrevet

For det første tenker jeg at man ikke skal sykeliggjøre menneskelige forskjeller.

For det andre syns jeg du har et rigid syn på kjønnsroller.

Husker ikke om du har barn, men i så fall er du sikkert en god nok mor fordi om du ikke "ofrer" deg :-) De fleste barn har godt av klare grenser og skjønner mye om de blir forklart årsaken (på barnets nivå, selvfølgelig).

Gjest så vær stolt av deg selv og dine følelser/tanker
Skrevet

Hvor villle vi ha vært uten kvinner som deg?

Jeg tror kvinner som deg har bidratt mye til et bedre liv for mange...

Skrevet

Verken psykotisk eller homofil. Det er vel heller en overgeneralisering. I 2011 kjenner knapt slike kvinner som du beskriver.

Jeg synes det er mye kvitring og dulling bland kvinner. Også mye fokus på utseende og slanking. Føler meg ganske så utafor. Kanskje bedre å være venneløs.

Skrevet

Kanskje du har feil kvinnelig vennekrets? Kvinner er jo like ulike som folk flest... Jeg har flere veldig gode mannlige venner som jeg ser på nærmest som "bestevenner", og noen ganger foretrekker jeg deres selskap framfor venninneselskap. Kanskje du kan utvide vennekretsen litt og se om du finner nye venner også?

Du vet vel hvilket kjønn du forelsker deg i? Det er jo det som først og fremst gir en pekepinn på om du er hetero-, homo- eller bifil...

Skrevet

Jeg synes det er mye kvitring og dulling bland kvinner. Også mye fokus på utseende og slanking. Føler meg ganske så utafor. Kanskje bedre å være venneløs.

Ja, det er mye slikt i mange miljøer. Derfor har jeg mest venner fra et annet miljø med andre interesser. :) Overfladisk småprat om klær og kjendiser har jeg aldri forstått vitsen med.

Vi er alle først og fremst mennesker, ikke roller. Det viktige er hvem du er, ikke hva du er.

Skrevet

Kanskje du har feil kvinnelig vennekrets? Kvinner er jo like ulike som folk flest... Jeg har flere veldig gode mannlige venner som jeg ser på nærmest som "bestevenner", og noen ganger foretrekker jeg deres selskap framfor venninneselskap. Kanskje du kan utvide vennekretsen litt og se om du finner nye venner også?

Du vet vel hvilket kjønn du forelsker deg i? Det er jo det som først og fremst gir en pekepinn på om du er hetero-, homo- eller bifil...

Jeg kan bli forelsket i menn uten at jeg har lyst på dem hvis du skjønner.

Skrevet

Jeg kan bli forelsket i menn uten at jeg har lyst på dem hvis du skjønner.

Hmm...prøver iallefall å skjønne det, men tror aldri jeg har opplevd å være forelska i en jeg ikke også hadde hatt lyst på ;)

Men har du forelska deg i kvinner og hatt lyst på kvinner da?

Skrevet

Hmm...prøver iallefall å skjønne det, men tror aldri jeg har opplevd å være forelska i en jeg ikke også hadde hatt lyst på ;)

Men har du forelska deg i kvinner og hatt lyst på kvinner da?

Jeg har ikke vært forelsket i kvinner, men synes de er mer empatiske enn menn.

Skrevet

Jeg har ikke vært forelsket i kvinner, men synes de er mer empatiske enn menn.

Nå generaliserer du veldig ;)

Og du er neppe lesbisk dersom du ikke forelsker deg i kvinner... Jeg kjenner mange flotte, empatiske menn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...