Gå til innhold

hvordan skal psykologen være?

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Jeg har mistanke om at psykologen min enten er feil for meg,eller rett og slett ikke særlig flink i jobben sin. Jeg har gått hver uke nå i snart 4 mnd. Jeg har fortalt så enormt mye fra livet mitt,bestemt meg for å være dønn ærlig i håp om at det kan hjelpe meg til å få et bedre liv. Men psykologen min snakker lite. Om jeg ikke sier noe blir det sånne pinlige lange pauser... Det er ganske ubehaglig. Han kommer aldri med innspill,eller prøver å få meg til å tenke noe anneledes. Om jeg ikke snakker kan han noen ganger spørre om det har hendt noe siden sist vi møttes sånn bare for å få meg til å snakke. Jeg føler at jeg bare sitter å tømmer meg,og det han gjør er å notere ned noen av de tingene jeg sier. Syns ikke jeg får noen respons på ting jeg sier. Helt ærlig er jeg redd han sitter å kjeder seg og bryr seg ikke om å prøve å hjelpe meg. Jeg har vært tålmodig å gitt han tid i håp om at det skulle bedre seg etterhvert.. Nå gruer jeg meg for hver time for det er slitsomt å åpne seg uten å føle at man får noe ut av det. Er det vanlig av psykologer å være så passiv? Og er det vanlig å gå langt over en times samtale? (eller skal jeg kalle det monolog) Av diagnoser jeg vet jeg har er tilbakevennende depresjon og angst. Sosialangst. Kjenner jeg er i ferd medå gi opp. Er skummelt at jeg innerst inne skulle ønske jeg bare kunne få være hjemme og få være i fred. Om man skal bytte behandler,blir det da ny ventetid osv? Er bunn fortvilet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Psykologen skal ikke være slik. Dette er slik enkelte behandlere driver når de tror de driver psykodynamisk terapi. Det kommer sjelden eller aldri til noe resultat bortsett fra at en del pasienter selvsagt blir bra av seg selv.

Gjest snøskredet
Skrevet

Huff, dette er overhodet ikke noen god "terapiform".

Har vært borte i to slike psykologer selv. Ovenfor den siste ble jeg så frustrert at jeg sa at jeg sluttet på minuttet fordi jeg likegodt kunne gått i skogen og snakket til et tre. Ville gjort samme nytten liksom... Så reiste jeg meg opp og gikk.

Skrevet

Hva med å spørre om å få samtaler med fastlegen. De skal kunne gi samtaler ved psykiske problemer.

Sool1365380740
Skrevet

Hva med å spørre om å få samtaler med fastlegen. De skal kunne gi samtaler ved psykiske problemer.

jupp..skulle gjerne snakket med han men han er ikke snakketypen. Så tror jeg på et vis må få byttet psykolog. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det da..vil jo ikke klage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...