Gå til innhold

Er det mulig å ikke å føle seg mislykket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har en psykisk lidelse og den ødelegger livet sitt? Risikerer man å gå bitter og sint resten av livet? Er det mulig å føle seg glad i igjen?

Skrevet

Det er mulig å glede seg når det skjer positive ting,glede seg når en innimellom føler seg bra. Merker at jeg ofte er utrolig takknemlig for små ting, de fleste tar som en selvfølge. Når jeg gleder meg over noe er det helhjerta og godt,har oppdaget at alle ikke har den evnen. Så noe har jeg lært,nyte livet når det er godt :-)

Skrevet

Det er mulig å glede seg når det skjer positive ting,glede seg når en innimellom føler seg bra. Merker at jeg ofte er utrolig takknemlig for små ting, de fleste tar som en selvfølge. Når jeg gleder meg over noe er det helhjerta og godt,har oppdaget at alle ikke har den evnen. Så noe har jeg lært,nyte livet når det er godt :-)

Det kan jeg også greie, men det er jo dette med å sammenligne seg med andre. Man føler at man må være fornøyd med lite hvis du skjønner.

Skrevet

Det kan jeg også greie, men det er jo dette med å sammenligne seg med andre. Man føler at man må være fornøyd med lite hvis du skjønner.

Det beste er å ikke sammenligne seg med andre,ikke alltid lett men det er best. Vi er som vi er og ferdig med det. Tror det er forskjell på å gi opp,og aksept...jeg orker ikke kjempe lenger. Er den jeg er,det er jeg uansett.

Skrevet

jeg vil si at det avhenger helt av deg, hvordan du forholder deg til livet.

Jeg tror vi alle iblant føler oss mislykket. men hvem vi sammenlikner oss med har også alt å si . Og også hvor store krav vi har til oss selv.

Det er jo heller ikke alltid slik at det er den mest vellykkede personen som har flest venner, eller som folk flest ønsker å være venn med og sole seg i glansen av. vi vil vel alle å være sammen med mennesker som gir oss positiv energi og som er interessert i oss ?

Om en kun måler seg i andres prestasjoner og lykke så blir en aldri bra nok. Det er alltid mennesker som gjør det bedre enn oss. Der alltid noen som ser penere, slankere finere ut osv. Følelsen av at en er god nok må komme fra en selv.

Skrevet

jeg vil si at det avhenger helt av deg, hvordan du forholder deg til livet.

Jeg tror vi alle iblant føler oss mislykket. men hvem vi sammenlikner oss med har også alt å si . Og også hvor store krav vi har til oss selv.

Det er jo heller ikke alltid slik at det er den mest vellykkede personen som har flest venner, eller som folk flest ønsker å være venn med og sole seg i glansen av. vi vil vel alle å være sammen med mennesker som gir oss positiv energi og som er interessert i oss ?

Om en kun måler seg i andres prestasjoner og lykke så blir en aldri bra nok. Det er alltid mennesker som gjør det bedre enn oss. Der alltid noen som ser penere, slankere finere ut osv. Følelsen av at en er god nok må komme fra en selv.

Kloke ord, Spenol(1)! Jeg hadde tenkt å skrive noe tilsvarende, men du sparte meg for "bryet" :-)

Skrevet

Kloke ord, Spenol(1)! Jeg hadde tenkt å skrive noe tilsvarende, men du sparte meg for "bryet" :-)

Jeg føler ofte at det jeg skriver er litt selvfølgeligheter. Vi vet jo alt dette, men å skulle utøve denne kunnskapen på oss selv i praksis er en helt annen greie;:)

Hvordan si til seg selv " jeg er bra nok" og samtidig tro på det også?

Skrevet

Jeg føler ofte at det jeg skriver er litt selvfølgeligheter. Vi vet jo alt dette, men å skulle utøve denne kunnskapen på oss selv i praksis er en helt annen greie;:)

Hvordan si til seg selv " jeg er bra nok" og samtidig tro på det også?

''Jeg føler ofte at det jeg skriver er litt selvfølgeligheter. Vi vet jo alt dette, men å skulle utøve denne kunnskapen på oss selv i praksis er en helt annen greie;:)''

Nettopp!

''Hvordan si til seg selv " jeg er bra nok" og samtidig tro på det også?''

Godt spørsmål - så enkelt og så forbanna vanskelig...

Skrevet

Jeg har etterhvert lært meg å snu litt på det og berømmer meg selv for alt jeg faktisk greier ut fra mine begrensninger. Hvis jeg tenker etter, fikser jeg faktisk mye mer enn de fleste andre, selv om de kanskje jobber mer, tjener mer, tilsynelatende får til mer.

Alt det usynlige jeg får til er det mange som ikke sliter på samme måten som i det hele tatt greier å forholde seg til. Å få til noen timers jobbing samtidig som jeg har massiv angst, tror jeg faktisk det er mange av de såkalte "normale" ikke hadde fikset for alt i verden.

Jeg må erkjenne og anerkjenne hvor jeg står, og ut fra det greier jeg faktisk ganske mye jeg også.

Gjest segunda
Skrevet

Du risikerer å føle deg bitter og sint resten av livet uansett. Du og du alene bestemmer hva du gjør med det. Det er mulig å forandre livet sitt, men det er ikke lett. Sett deg ned og spør deg selv hva du vil gjøre med livet ditt og ta siden utgangspunkt i det. Jeg hjelper deg gjerne hvis jeg kan.

Been there, done that.

Skrevet

Jeg tror du heller må tenkte slik at du må satse på det du føler du er flink til og kan mestre.

Vi vil alle mislykkes, men ofte kan vi etter en tid sile ut det som vi tror er mer realistisk at vi kan lykkes med. Jeg har lykkes med mye, men mislykkes enda mer. Ofte har det vært ferdigheter, jobber etc som jeg ikke hadde de beste forutsetningene for å klare. Det er viktig å tenke over slikt på forhånd hva en tror en kan ha talent for. Jeg var ikke så flink i matematikk på skolen, så jeg bør vel ikke satse på en karriere som revisor, eller atomfysiker?

Om man ukritisk og impulsivt går inn for alle slags ferdigheter og jobber, så vil en risikere en nedtur når det viser seg at det var nok en ting en ikke hadde talent for.

Jeg er også elendig i dans, . Derfor er jeg ikke med når vennnene mine går på diverse dansekurs. Hvorfor utsette meg for det, når det er så mye ellers jeg kan mislykkes med?

Det er nok av ting i livet vi vil misykkes med, vi trenger ikke å oppsøke dem aktivt hvis vi ikke trenger det.

Jeg tror nøkkelen til å ha et bra liv er å satse på det som en liker og som en tror en har gode forutsetninger for å klare. Man må ha et engasjement for det en gjør.

"lykken er ikke å gjøre det man vil, men å ville det man gjør!" russisk ordtak.

Skrevet

Jeg tror du heller må tenkte slik at du må satse på det du føler du er flink til og kan mestre.

Vi vil alle mislykkes, men ofte kan vi etter en tid sile ut det som vi tror er mer realistisk at vi kan lykkes med. Jeg har lykkes med mye, men mislykkes enda mer. Ofte har det vært ferdigheter, jobber etc som jeg ikke hadde de beste forutsetningene for å klare. Det er viktig å tenke over slikt på forhånd hva en tror en kan ha talent for. Jeg var ikke så flink i matematikk på skolen, så jeg bør vel ikke satse på en karriere som revisor, eller atomfysiker?

Om man ukritisk og impulsivt går inn for alle slags ferdigheter og jobber, så vil en risikere en nedtur når det viser seg at det var nok en ting en ikke hadde talent for.

Jeg er også elendig i dans, . Derfor er jeg ikke med når vennnene mine går på diverse dansekurs. Hvorfor utsette meg for det, når det er så mye ellers jeg kan mislykkes med?

Det er nok av ting i livet vi vil misykkes med, vi trenger ikke å oppsøke dem aktivt hvis vi ikke trenger det.

Jeg tror nøkkelen til å ha et bra liv er å satse på det som en liker og som en tror en har gode forutsetninger for å klare. Man må ha et engasjement for det en gjør.

"lykken er ikke å gjøre det man vil, men å ville det man gjør!" russisk ordtak.

Takk for et klokt innlegg. Er enig med deg. Jeg skal lete etter det som interesserer meg istedenfor å tenke at jeg bør være allsidig.

Skrevet

Du risikerer å føle deg bitter og sint resten av livet uansett. Du og du alene bestemmer hva du gjør med det. Det er mulig å forandre livet sitt, men det er ikke lett. Sett deg ned og spør deg selv hva du vil gjøre med livet ditt og ta siden utgangspunkt i det. Jeg hjelper deg gjerne hvis jeg kan.

Been there, done that.

Tar gjerne imot hjelp hvis du har noen råd.

Gjest segunda
Skrevet

Tar gjerne imot hjelp hvis du har noen råd.

Hva er dine drømmer om å gjøre? Du trenger ikke å realisere dem alle på en gang. Skriv til meg på [email protected].

Skrevet

Hva er dine drømmer om å gjøre? Du trenger ikke å realisere dem alle på en gang. Skriv til meg på [email protected].

Jeg tillater ikke meg selv å drømme for jeg føler at psyken står i veien.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg tillater ikke meg selv å drømme for jeg føler at psyken står i veien.

Psyken står ikke i veien for dine drømmer. Hvorfor skulle den det?

Skrevet

Psyken står ikke i veien for dine drømmer. Hvorfor skulle den det?

Fordi jeg føler meg negativ og har gjort det lenge. Sliter med det mellommenneskelige. Synes det er ubehagelig å omgås folk. Det setter klare rammer for hva en kan gjøre med livet sitt.

Gjest segunda
Skrevet

Fordi jeg føler meg negativ og har gjort det lenge. Sliter med det mellommenneskelige. Synes det er ubehagelig å omgås folk. Det setter klare rammer for hva en kan gjøre med livet sitt.

Har du en drøm om å omgås folk?

Skrevet

Har du en drøm om å omgås folk?

Jeg kunne tenke meg flere venner, men synes det er vanskelig å finne de rette. Ofte blir det til at de jeg møter føler jeg bare at jeg kan møte en sjelden gang enten fordi de lever travle liv eller fordi jeg ikke orker å møte dem så ofte. Har lett for å irritere meg. Vet ikke hva det kommer av. Jeg har nå tenkt å finne noe jeg kan interessere meg for og på den måten møte likesinnede. Tar imot andre råd med takk!

Gjest segunda
Skrevet

Jeg kunne tenke meg flere venner, men synes det er vanskelig å finne de rette. Ofte blir det til at de jeg møter føler jeg bare at jeg kan møte en sjelden gang enten fordi de lever travle liv eller fordi jeg ikke orker å møte dem så ofte. Har lett for å irritere meg. Vet ikke hva det kommer av. Jeg har nå tenkt å finne noe jeg kan interessere meg for og på den måten møte likesinnede. Tar imot andre råd med takk!

Så langt tror jeg ikke jeg har gitt deg råd. Hva er det du interesserer deg for? Hva liker du virkelig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...