Gå til innhold

Tyggeøm e. fjerning av nerve


minona

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært og fjernet nerven i en 6-års jeksel. Har fått midlertidig fylling, skal tilbake og rotfylle om 4 uker. Nå, to dager etter at nerven ble fjernet, har tannen plutselig blitt veldig tyggeøm. Det gjør vondt når jeg tygger på noe hardt, men for øvrig har jeg ingen plager. Tannen virker ikke følsom for varme/kulde. Er dette normalt eller bør jeg kontakte tannlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
Gjest solslyng

Merker det forresten også når jeg dunker litt på tannen med fingeren.

Hei, hvordan går det med tanna di? Jeg skulle akkurat til å stille det eksakt samme spørsmål som du stiller i innlegget ditt.

Jeg var og fjernet nerve for en uke siden men tannlegen fikk problem med den ene rotkanalen, forkalkning eller noe sa han. Måtte derfor tilbake en uke senere, altså i går for å åpne denne ene rotkanalen. Har nå fått time for rotfylling om fire uker. Hadde ikke vondt i går , men i dag opplever jeg som du at det gjør vondt når jeg kakker litt på tanna og det er kjempevondt å tygge.

Tok det lang tid før det gikk over til deg eller måtte du tilbake til tannlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...