Gå til innhold

Deprimert, vansker sosialt, dårlig forhold til mat. Er det noe galt med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Jeg er vanligvis deprimert. - Men av og til er jeg høyt oppe og ser på meg selv som veldig mye verdt. Da er jeg plutselig fraværende i forhold til de følelsene og tankene jeg EGENTLIG har. Jeg distanserer meg vekk fra dem. Det er som om jeg aldri har følt smerte. - Jeg gjør ting veldig spontant/impulsivt. - Jeg synes det er kjempevanskelig å ha noe å gjøre med andre mennesker og å være i forhold (tenker ikke spesifikt på kjæresteforhold.) - Jeg er aldri fornøyd med meg selv verken når jeg skal prestere på skolen, eller i sosiale sammenhenger. - Jeg har angst for å kommunisere. - Jeg har vansker med å knytte meg til venner og bekjente. - Jeg føler ikke tilhørighet til en plass/hos en gruppe mennesker/en person. - Jeg er ensom. - Jeg overanalyserer. - Jeg er aldri helt tilstede i situasjoner, f.eks. på skolen. Jeg er ganske fraværerende. - Jeg får alltid høre at jeg isolerer meg selv. - Det er frustrerende og stressende når det skjer noe rundt meg, f.eks. når noen går fram og tilbake og styrer. Jeg blir fort irritert. Fatter ikke hvorfor. - Jeg spiser aldri med andre. - Jeg får alltid skyldfølelse når jeg har spist. - Jeg veier meg minst 3 ganger om dagen, og føler jeg MÅ gjøre det. - Jeg overspiser både med og uten oppkast flere ganger i uka. - Det blir tilsammen mellom 5 og 10 fremprovoserte oppkast i uka. - Innimellom overspisingen så faster jeg eller spiser minimalt. - Den ene armen min er helt full i arr og ferskere sår etter selvskading. - Jeg har selvmordstanker, planlegger osv. MEN jeg er samtidig gruelig redd for å dø. Enten eller. Noe av dette har jeg hatt problem med i tre-fire år, mens noe har jeg kun hatt problemer med i 5-6 måneder. Er det noe galt med meg, lurer jeg på? Jeg fungerer ihvertfall IKKE. :S

motorPrøysen
Skrevet

Det er ikke normalt å ha det slik du beskriver. Du burde gå til fastlegen, beskrive problemene slik du har gjort her og be om henvisning til psykolog eller psykiater.

Gjest hold on
Skrevet

Høres ut som du er emsjonellt ustabil.... Søk all hjelp, behandlinger du kan komme over... Føler med deg.

Skrevet

Det er ikke normalt å ha det slik du beskriver. Du burde gå til fastlegen, beskrive problemene slik du har gjort her og be om henvisning til psykolog eller psykiater.

Okei, da gjør jeg det. Takk for svar!

Skrevet

Høres ut som du er emsjonellt ustabil.... Søk all hjelp, behandlinger du kan komme over... Føler med deg.

Hmm.. ja, og takk for det :- )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...