Gå til innhold

Føler meg som en verdiløs kolakkråtte

Anbefalte innlegg

Gjest slabbedasken
Skrevet

Jeg har tatt antabus i går og i dag drikker jeg. Styrter eddik for å nøytralisere antabusen, men sitter her rød som en hummer. Å nå vil jeg få meldinger fra frosken "Du må ville bli frisk selv. Hva ønsker du selv?

Ene øyeblikket lurer jeg på å handle en ryggsekk med piller og gjøre slutt på alt. Det andre øyeblikket surfer jeg på nav.no etter ledige stillinger. Så tenker jeg litt på om jeg skal mase meg til antidepressiva og om livet blir så mye bedre på antidepressiva. Gått på det ørten ganger før, hatt uendelig mange behandlere.... og sliter med det meste.

Skrevet

'' Å nå vil jeg få meldinger fra frosken "Du må ville bli frisk selv. Hva ønsker du selv?

''

Hva slags kommentarer kunne du ønske at du fikk på innlegget ditt?

Gjest slabbedasken
Skrevet

'' Å nå vil jeg få meldinger fra frosken "Du må ville bli frisk selv. Hva ønsker du selv?

''

Hva slags kommentarer kunne du ønske at du fikk på innlegget ditt?

Ha ha. Knapt skrevet spørmsålet før det kommer et nesten likt "Hva ønsker du spørsmål...". Problemet er vel ambivalensen i aller høyeste grad som feks. antabus og "nå skal jeg få nytt liv, familie, søke jobb" til "jeg vil dø, det finnes ingen håp og jeg gir f. i alt" neste dag. Ikke ment som kritikk :-) Du er et insiktsfullt menneske :-)

Skrevet

Ha ha. Knapt skrevet spørmsålet før det kommer et nesten likt "Hva ønsker du spørsmål...". Problemet er vel ambivalensen i aller høyeste grad som feks. antabus og "nå skal jeg få nytt liv, familie, søke jobb" til "jeg vil dø, det finnes ingen håp og jeg gir f. i alt" neste dag. Ikke ment som kritikk :-) Du er et insiktsfullt menneske :-)

Jeg oppfattet det ikke egentlig som kritikk, og det var en ørliten nyanseforskjell i måten jeg spurte på denne gangen. Jeg funderer på om du selv har tanker om hvordan du ønsker å bli møtt her på dol - men forsåvidt også i behandlingsapparatet - når du forteller om ditt liv?

Hva er planene videre nå? Eller er det noen videre planer om behandling?

Gjest slabbedasken
Skrevet

Jeg oppfattet det ikke egentlig som kritikk, og det var en ørliten nyanseforskjell i måten jeg spurte på denne gangen. Jeg funderer på om du selv har tanker om hvordan du ønsker å bli møtt her på dol - men forsåvidt også i behandlingsapparatet - når du forteller om ditt liv?

Hva er planene videre nå? Eller er det noen videre planer om behandling?

Jeg er som et esel som kan stå mellom to høystakker og sulte ihjel fordi det er for vanskelig å velge hvilken en kan ta... På den ene siden skriker jeg etter hjelp og alt som kan funke også det som ikke er oppnålig i hjelpeapparatet... på den andre siden.... lurer jeg på om det finnes mer håp... er så lei og sliten. Har aldri opplevd en problemfri gad i livet...

Skrevet

Jeg er som et esel som kan stå mellom to høystakker og sulte ihjel fordi det er for vanskelig å velge hvilken en kan ta... På den ene siden skriker jeg etter hjelp og alt som kan funke også det som ikke er oppnålig i hjelpeapparatet... på den andre siden.... lurer jeg på om det finnes mer håp... er så lei og sliten. Har aldri opplevd en problemfri gad i livet...

I valget mellom det gode liv og et liv i fyll og fornedrelse er det imponerende at du greier å vedlikeholde ambivalensen over tid.

Skrevet

Vel jeg er motsatt av deg, jeg drikker aldri. Fordi jeg ikke får noen behagelig rus av alkohol. Men slekta er full av alkoholikere, i forskjellige grader, og i forskjellige graver...

Gjest slabbedasken
Skrevet

I valget mellom det gode liv og et liv i fyll og fornedrelse er det imponerende at du greier å vedlikeholde ambivalensen over tid.

Det handler vel om at de psykiske smertene, uroen, søvnløsheten og utålmodigheten blir større og større for hver dag jeg ikke er selvdestruktiv... Å det handler ikke om abstinenser eller at jeg ikke har prøvd lenge nok. Det tar ca. to uker å avruse seg selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...