Gå til innhold

Dårlig selvinsikt?

Gjest Bipolar58 eller UPF.

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58 eller UPF.
Skrevet

Ble psyk i 1998,og har slitt ganske mye i 12 år.Legene gir meg mange forskjellige diagnoser:Ustabil Personlighets-forstyrrelse,

Bipolar og andre.Har også lurt litt på Dystymi.Jeg har brukt både trilafon mot psykose og tolvon for å sove,og har nå endt opp på en vedlikeholdsdose på bare 20 mg citalopram.Jeg tror gjerne i gode perioder at jeg kan slutte helt med medisiner og trapper derfor ned for brått.Nå har jeg gått ned til 10 mg og har snart vært der i 30 dager.Merker liten forandring annet at jeg nå våkner kl 09.00 og ikke kl 11-12.Jeg blir trøtt oftere og sover gjerne middag 2 ganger per dag og ikke 1 som før ca kl 17-18.

Nå sover jeg 1 time fra kl 13-14 og 18-19.Jeg klarer nå å legge meg før kl 02.00 og er litt stolt av det,da jeg som regel la meg i 4 tida før.Da citalopram gjør leddene meget stive må jeg ta 10 mg ekstra de dagene leddene er vonde.Da går det over meget raskt,men jeg tar de bare når jeg har stressa i 2 dager eller når leddene er vonde og stive.Typisk når jeg har sittet foran min pc i 2-4 timer i strekk.Å sove gjør mye godt både for kropp og sjel og jeg ser ingen skade i å sove 10-12 timer i døgnet.Jeg har jo tid nok siden jeg ikke jobber og er 100% ufør(etrygdet) Jeg føler meg ikke ufør oppe i hodet og har mange sikkert gode ideer.

Den siste er om jeg tør å bli rik på eiendom?Siden jeg har liten selvinsikt,er jeg redd at jeg skal gjøre noe dumt ,og stiller mine venner dolerne om hvor smart det er å flytte til Sverige for å bli rik?Jeg har en formue på 800-900 000 sek (kommer an på kursen) Man kan få et gammel eller lite hus i sverige fra sek 200 000 og oppover,og ett hybelhus fra sek 550 000.Når alle utgifter til dette huset er betalt sitter jeg alikevel igjen med 50-100 000 kr året.Det blir snakk om å betale for alt som skal gjøres,så jeg skal bare betale litt flere regninger en jeg alikevel gjør 1 gang per mnd.Med en svensk total inntekt på over sek 500 000 (Brutto =340 000 sek i trygd og 160 000 i husleie) er dette jo fristende.Jeg kan fremdeles sove bort livet mitt i mitt gamle hus til 200 000,så lenge jeg er våken en dag i mnd til regninger og 1 dag i uke for å handle mat.Dette klarte jeg fint i de 4 årene jeg bodde i Arvika fra 2002-2006.Hvorfor jeg flyttet til Norge var jo at far og mor døde.Jeg arvet 1 mill og har brukt 300 000 på barn og avgifter. (700 000 nok= ca 850 000 sek)Jeg mener at man med nok penger kan bruke mer penger på psykolog/psykiater og få fikset både tenner og ta lange ferier i syden om jeg vil.Jeg kan i stedenfor hus kjøpe meg en bobil til 200 000 og bo i spania hele vinteren om jeg vil.Når anmerkningene i sverige er slettet om 3 år kan jeg låne mer og kjøpe ett dyrere hybelhus og få inn flere husleiepenger.Spørsmålet bli da,har jeg helse til dette psykisk?

Mine barn sier ja,da de jo kan få litt mer penger en de får nå.

Sverige eller Norge? Har ikke akkurat tenkt å bli Olav Thon,men å få enn årsintekt på 500 000 kr året i 20 år frister jo en del.

Man kan få en bra leilighet på Aker Brygge når man er 70 år.Eller en fin villa i åsen til kun 5 mill eller 10? Dårlig selv-innsikt? Drømmende? Hva kan jeg gjøre? Evnen har jeg jo,det er bare å vaske å rydde huset mitt til 2 mill (gjelda er på 1,2) Å selge ett fint hus fra 2003 burde ikke være noe som helst problem om våren.Er jeg gal eller frisk nok til å bli rik?

Gjest molomon
Skrevet

Med dette tenkte opplegget blir du i hvertfall ikke rik.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Med dette tenkte opplegget blir du i hvertfall ikke rik.

Ikke det første året eller de 2 første,men når svensk anmerkning er slettet kan jeg jo låne penger.Når de ser at jeg betaler ned 1 mill på under 10 år får jeg sikkert også låne mer neste gang.

500 000 er kanskje ikke så høy inntekt i Norge,men i Sverige er det jo det,siden de fattige bare har ca 150 000 sek å leve for.De dyre husene i Sverige fins rundt Stockholm,Gøteborg og Malmø og sør for Stockholm.Langs grensen er de veldig billige.Skal tenke på det frem til våren,jeg er jo mentalt syk,så kanskje jeg bare har en god uke?

Skrevet

Jeg tror det er mer jobb med å drifte et hybelhus enn å betale regninger en gang i måneden.

Eiendomsspekulasjon - i hvert fall utenlands - er ikke for amatører

tror

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...