Gå til innhold

slutte med meds

Gjest Bipolar eller noe sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg vet det frarådes på det sterkeste osv. men er det fysisk farlig å kutte meds brått?

Tenker særlig på Litium - Lamictal og AD regner jeg med at ikke er noe stort "problem" annet enn evt. seponeringsbivirkninger.

Skrevet

det er ikke fysisk farlig eller ubehagelig å kutte litium brått, men man blir veldig raskt manisk og/eller deprimert

Gjest Bipolar58
Skrevet

det er ikke fysisk farlig eller ubehagelig å kutte litium brått, men man blir veldig raskt manisk og/eller deprimert

Bare fordi du nå virker symtomfri,kan du brått bli veldig syk,så jeg anbefaler det ikke.Jeg gjør det veldig sakte,men har også en lav dose cipramil.20 mg er velig lite og jeg har gått på det i nesten 5 år nå.Men jeg blir veldig stiv og støl av de og har forsøkt å kutte brått.Da kommer hele følelsesregisteret,med noe paranoide trekk.Bedre å ta det veldig gradvis.Nå har jeg gått ned fra 20 til 10 mg,men har masse medisiner i tilfelle jeg skulle bli stiv og støl igjen.Vet ikke helt om det er sykdom eller medisiner som gjør det,men det virker som om man tar en ekstra halv 20 mg(10 mg) så blir leddene bedre en tid.Så jeg bruker nok 10 mg 5 ganger i uka og 20 md 2 ganger i uka,eller hver 4 dag.Føler meg helt fin.Så om jeg ikke får vesentlig tilbakeslag innen 60 dager,kommer jeg til å fortsette i minst 6 mnd før jeg kutter ut helt.Blir nok 10 mg 4 danger i uka i 3 mnd tenker jeg.

Skrevet

Hei, og takk for svar!

Hvis det ikke er fysisk farlig, har jeg ikke det å bekymre meg over.

Jeg er, og har vært, konstant deprimert - med noen få unntak(4-5ganger på nesten 20år)så det er jeg ikke redd for.

Jeg har riktignok en bedre periode nå, men ser ikke at det er medisinene som gjør det.

Har gått på Lithionit siden 05/06, Lamictal siden 08.

Skal ikke dømme Cipramilen enda siden jeg kun har gått på den siden jul OG jeg er blitt litt bedre.(men om det er meds eller om det er en naturlig opptur vet jeg ikke)

Jeg ønsker bare ikke stå på medisiner som jeg ikke synes virker på meg!

Skrevet

Hei, og takk for svar!

Hvis det ikke er fysisk farlig, har jeg ikke det å bekymre meg over.

Jeg er, og har vært, konstant deprimert - med noen få unntak(4-5ganger på nesten 20år)så det er jeg ikke redd for.

Jeg har riktignok en bedre periode nå, men ser ikke at det er medisinene som gjør det.

Har gått på Lithionit siden 05/06, Lamictal siden 08.

Skal ikke dømme Cipramilen enda siden jeg kun har gått på den siden jul OG jeg er blitt litt bedre.(men om det er meds eller om det er en naturlig opptur vet jeg ikke)

Jeg ønsker bare ikke stå på medisiner som jeg ikke synes virker på meg!

skjønner ikke åssen du orker å holde ut om du har vært konstant deprimert i 20 år, det hadde ikke jeg holdt ut, så kanskje du har feil diagnose og trenger en helt annen type behandling enn stemningsstabiliserende meds. bipolar har ofte god hjelp av medisin:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...