Gå til innhold

Helt frisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Hender det ofte at man blir helt kvitt sin psykiske lidelse,om man tar sin medisin og hører på sin behandler? Det er kjedelig å sove,se på tv og leke seg på internett.Man har noen ganger noen merkelige tanker,men det handler ikke om små grønne menn,men om hvorvidt det er smart å flytte utenlands.

F.Eks.Sverige eller Danmark.Er man fremdeles psyk blir jo "nissen med på lasset" Har man mest "friske" tanker,kan man jo ha mistanke om at man har en bedring framfor seg?

Gjest Høstløv
Skrevet

''....hvorvidt det er smart å flytte utenlands. F.Eks.Sverige eller Danmark.''

Hverdagene blir ikke stort annerledes om en lever i Norge, Sverige eller Danmark.

Gjest Bipolar58
Skrevet

''....hvorvidt det er smart å flytte utenlands. F.Eks.Sverige eller Danmark.''

Hverdagene blir ikke stort annerledes om en lever i Norge, Sverige eller Danmark.

Nei,men om man har formue med seg fra norge får man billige hus i sverige,har man flere,kan man leie ut.750 000 er ikke mye i norge,men blir ca 850 000 i sverige pga kursen.Man kan få ett hybelhus i sverige fra kr 550 000.Men er jeg frisk nok eller sterk nok til å spekulere i eiendom?

Gjest Høstløv
Skrevet

Nei,men om man har formue med seg fra norge får man billige hus i sverige,har man flere,kan man leie ut.750 000 er ikke mye i norge,men blir ca 850 000 i sverige pga kursen.Man kan få ett hybelhus i sverige fra kr 550 000.Men er jeg frisk nok eller sterk nok til å spekulere i eiendom?

''Man kan få ett hybelhus i sverige fra kr 550 000.''

Har det noen utleieverdi? Det kan jeg aldri tenke meg, når det har så lav pris. I Sverige er det for mange boligblokker og flere blir revet fordi de ikke blir leid ut.

Noen nordmenn har kjøpt seg billige leiligheter i Sverige til feriebolig og det er nettopp slike leilighetskomplekser som beskrevet over.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Har det noen utleieverdi? Det kan jeg aldri tenke meg, når det har så lav pris. I Sverige er det for mange boligblokker og flere blir revet fordi de ikke blir leid ut.

Noen nordmenn har kjøpt seg billige leiligheter i Sverige til feriebolig og det er nettopp slike leilighetskomplekser som beskrevet over.

De har 4-6 leiligheter med husleie inn på ca 160 000 sek.Søk på www.svenskfast.no om du ikke tror meg.Jeg skriver hybelhus,men mener hus med leiligtheter med intil 4 rom.I sverige er leietager bedre beskyttet en huseier,så derfor tviler jeg selv om man får inn 160 000 kr året.Av dette går ca 50% til utgifter,men man har jo alikevel 80 000 igjen eller ca 7000 kr mnd.Med en norsk uføretrygd på 300 000 nok er det meget fristende.Jeg får da en brutto intekt på nesten 500 000 (340-160 000)1 sek varierer fra 1-1 ril 1,20 i kurs.Så man bør vente med å kjøpe leilighetskoplex til kursen er best.Man kjøper altså sitt eget hus først (fra 200 000 sek)

Skrevet

Venninna mi flyttet til Sverige og kjøpte leilighet til 115 000 kr og lever bra på sin minstepensjon og svensk barnetrygd.

Gjest Høstløv
Skrevet

Venninna mi flyttet til Sverige og kjøpte leilighet til 115 000 kr og lever bra på sin minstepensjon og svensk barnetrygd.

Ja, jeg kjenner flere pensjonister som har utflyttet til Sverige og lever bra på sin norske pensjon og de bor billig, det er derfor jeg ikke tror at det er noen særlig god forretningside å leie ut leiligheter i Sverige.

Mange svenske kommuner har store boligblokker som de ikke får leid ut og derfor blir de revet.

Skrevet

Ja, jeg kjenner flere pensjonister som har utflyttet til Sverige og lever bra på sin norske pensjon og de bor billig, det er derfor jeg ikke tror at det er noen særlig god forretningside å leie ut leiligheter i Sverige.

Mange svenske kommuner har store boligblokker som de ikke får leid ut og derfor blir de revet.

Det tror ikke jeg heller. Folk kjøper leilighet der borte og hvis man leier ut står utleier til ansvar for hvitevarer selv om leiligheten er leid ut umøblert. Alle leiligheter skal ha alt av hvitevarer, men nå har det jo blitt slik her og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...