Gå til innhold

NHD; sf-behandling

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse
Skrevet

Jeg har forstått det sånn at du jobber i Levanger, der det er regional avdeling for spiseforstyrrelser? Så har et par spørsmål jeg håper du vil ta deg tid til å svare på.

Opplever du at innleggelse på sf-avdeling er nyttig for pasientene i det lange løp?

Til hvilke vil du anbefale det? (eller slett ikke anbefale det?)

Fullfører de fleste behandlingen, eller dropper mange ut underveis?

De som fullfører og blir friskmeldt; holder de seg friske etter behandling hos dere, eller er det stor tilbakefall%?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Opplever du at innleggelse på sf-avdeling er nyttig for pasientene i det lange løp?

S: Ja, absolutt. Jeg er faktisk overrasket over hvor bra det går med personer som har vært så alvårlig syke over så lang tid.

S: Dataene vi har så langt viser at det går best med de med anorexi og en gruppe av de med bulimi. Vi har størst vansker med å få til store fremskritt med de pasienter som har alvorlig bulimi, komorbid pf og alvorlige traumer i sykehistorien.

S: Ja, de aller fleste fullfører behandlngen.

De som fullfører og blir friskmeldt; holder de seg friske?

S: Ja, våre data tyder på det.

Gjest Ellipse
Skrevet

S: Ja, absolutt. Jeg er faktisk overrasket over hvor bra det går med personer som har vært så alvårlig syke over så lang tid.

S: Dataene vi har så langt viser at det går best med de med anorexi og en gruppe av de med bulimi. Vi har størst vansker med å få til store fremskritt med de pasienter som har alvorlig bulimi, komorbid pf og alvorlige traumer i sykehistorien.

S: Ja, de aller fleste fullfører behandlngen.

De som fullfører og blir friskmeldt; holder de seg friske?

S: Ja, våre data tyder på det.

Takk skal du ha, det var jo oppløftende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...