Gå til innhold

Offer for utprøvelser og feilbehandling ?

Anbefalte innlegg

Gjest Valangst
Skrevet

Hei Nils ! Jeg har slitt lenge med angst for å gå ut på resturanter/kafe/kino. Det er ikke så ille at jeg ikke klarer det. Men sier ofte nei da jeg får tilbud om en tur på kafe eller kino. Vis jeg treffer folk jeg kjenner på gata og begynner å snakke med dem, kan jeg ofte få svette perler i panna og føler et stort ubehag. Jeg har lenge lett etter noe som kan få disse følelsene til å gå bort og har fått alt mulig av min fast lege. Liste over medikamenter jeg har fått prøvd ut. De fleste her i listen her har jo ikke en gang noe med angst å gjøre, da også forde mine problemer har gått ut over nattsøvnen og humøret. - Tolvon 10 mg - Cipralex 10 mg - Circadin 2 mg - Truxal 15 mg - Valuim 5 mg + flere jeg desverre ikke husker Da jeg til slutt fikk Valuim av min lege etter å ha spurt om dette i lang tid, fikk jeg så og si et nytt liv. Disse utprøvelsene har foregått over flere år. Jeg har blitt nødt til å slutte mitt arbeid og ble da diagnosert med "stress syndrom" "ms" (fikk små sår på armer og bryst som ikke vil gro eller gror sent, og på det værste ble jeg veldig svimmel) Etter jeg fikk Truxal startet sårene mine å gro raskere men får ofte tilbakefall av sårdannelse på samme sted. I begynnelsen da ingenting av det jeg fikk av min lege hjalp meg, gikk jeg rundt å lette etter alternativ medisin og ble fort et offer for hasjen. Som i begynnelsen hadde bra effekt på mine sosiale angst. Men over tid har jeg forstått at denne gjør meg ingenting bra. Jeg har lenge slitt med å kutte ut hasjen. Da jeg fikk valium, har det ikke vært noe problem for meg å kutte ut denne. Valium har rett og slett forandre livet mitt totalt. Jeg har ikke hatt lyst eller har røyke hasj siden jeg fikk disse. (jeg tar en halv tabellet daglig altså 2,5 mg) Jeg sitter nå med en følelse av at jeg har blitt feil behandlet i over lang tid. Og har gått igjennom mye unødvendig dritt bare forde min lege har vært streng på å gi meg valium. Jeg føler nå at jeg kunne ha mestert mitt tideligere arbeid uten noen problemer. Og at mine 4 siste år under sykemelding og omskolering kunne vært unngått bare med å gi meg en pakke med Valium. Jeg er utrolig bitter på systemet etter dette. Føler livet mitt har blitt ødelaggt mye pga. alle medikamentene jeg har fått prøvd ut. Og selvfølgelig er mye selvforskyldt pga. hasj røyking. Det finnes vel ingen fasit på hva som er rett å galt her. Men hva synes du om denne historien ?? Er det normalt å prøve og feile så mye?? Det er kun mitt eget sterke ønske om valium som har vært grunnen til at jeg har fått disse. Og har inngått avtale med legen om urinprøver mot at jeg får valium. Jeg er nok ikke blitt helt lykkelig enda, da jeg forsatt sliter med omskoleringen og har mange vonde og tøffe år bak meg. Men har det mye bedre nå. Og klarer å se fremover men også at jeg har mye å ta igjen som gjør hverdagene mine veldig tunge. Takker på forhånd for svar på dette. Mvh, En som endelig begynner å se lyset på andre siden av tunnelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...