Gå til innhold

asber syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt utredet på hab tjenesten at jeg har asber syndrom. men ble innlagt på psykeatri og legen fjernet det fra jornalen min , kan en lege fjerne det fra jornalen etter ay jeg har blitt utredet på det på hab? hva må jeg gjøre å bevise jeg har asber syndrom?

Skrevet

Det går ikke an å fjerne noe fra en journal. Hvis legen mener det er feil så kan han skrive et tillegg at han ikke er enig, men journaler blir ikke forandret.

Til og med dataprogrammet på sykehuset blir låst etter så så lang tid etterat legen har signert så da kan den ikke forandres.

Skrevet

Det går ikke an å fjerne noe fra en journal. Hvis legen mener det er feil så kan han skrive et tillegg at han ikke er enig, men journaler blir ikke forandret.

Til og med dataprogrammet på sykehuset blir låst etter så så lang tid etterat legen har signert så da kan den ikke forandres.

di har gjort det :(

Skrevet

di har gjort det :(

Da kan du i såfall melde dem til , ja, helsetilsynet kanskje, jeg vet ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis en etter en ny vurdering finner at en diagnose ikke lenger er riktig, vil denne ikke bli tatt med som diagnose i videre epikriser etc.

Gjest profile
Skrevet

Hvorfor skal du bevise noe som helst? Det er vel helsepersonellet sin oppgave å finne ut hva diagnosen er?

Skrevet

Legen kan ikke fjerne tekst skrevet i din journal, men det er ingenting i veien for at vedkommende kan komme frem til at en annen diagnose enn den som tidligere ble satt, er den korrekte.

Dersom du er uenig i konklusjonen og mener at legens vurdering ikke er riktig, så kan du be din fastlege om å bli henvist for å få en ny vurdering. I såfall kan du ta med både papirene fra utredningen på hab og fra innleggelsen i psykiatrien, og så kan den nye spesialisten vurdere hva vedkommende mener er mest korrekt.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Det høres rart ut. Jeg har selv diagnosen og har ikke fått inntrykk av at denne skulle plutselig bli fjernet, du mener vel, at de er uenige og ikke selv mener du har den, altså at videre epikriser ikke har den.

Jeg kjenner flere over nettet som nettopp som deg nærmest må bevise at de har diagnosen, jeg vet ikke hvorfor man behandler mennesker så ulikt, men jeg tror at jeg har den skyldes at jeg ser feil vei, muligens.

Det burde ikke være et kriteriet for jeg ser ikke at det er et symptom, men jeg har altså fått høre av mennesker at, de merker at jeg har asperger fordi jeg ser feil vei eller teller ant. ganger noen nyser, det sa min psykiater var veldig aspergerisk.

Ja slik at det virker som om de er opptatt av slike sterotypier, for jeg tror det er det, man kan jo fint ha asperger syndrom uten avvikende øyekontakt tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...