Gå til innhold

NHD bilkjøring, sobril og imovane

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Hvis jeg tar 7,5mg imovane på søndagskvelden. 10mg Sobril neste dag etter kl.14:00. Imovane igjen neste kveld. Fortsetter slik i ukedagene, og tar sobril på lørdagen. Kan jeg da kjøre bil? Jeg er avhengig av å få nok søvn når jeg skal på jobb neste dag.

Hvor mange timer virker sobrilen?

Gjest winda
Skrevet

Tror det var det jeg leste tidligere, men det var snakk om helt andre doser. Har søkt igjennom dol, men det er snakk om helt andre doser og kombinasjoner. Prøver å finne en kombinasjon som er forenlig med bilkjøring.

Okey :-)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Du har i utgangspunktet et for hoyt forbruk til bilkjoring, men det er ikke hoyere enn at det er mulighet for dispensasjon. Snakk med legen din om dette.

Gjest bølger
Skrevet

Det er imovane og sobril annenhver dag. Må jeg søke dispensasjon kutter jeg heller ut og prøver å finne en annen løsning.

Gjest bølger
Skrevet

Du har i utgangspunktet et for hoyt forbruk til bilkjoring, men det er ikke hoyere enn at det er mulighet for dispensasjon. Snakk med legen din om dette.

postet dette først under feil innlegg.

Det er imovane og sobril annenhver dag. Må jeg søke dispensasjon kutter jeg heller ut og prøver å finne en annen løsning.

Gjest mener jeg
Skrevet

spørr legen din!!!!

Gjest bølger
Skrevet

spørr legen din!!!!

Det er en stund til jeg skal til legen min. Men hvorfor kan jeg ikke spør her hvor vi har en psykiater som kjenner en del til medisiner og bilkjøring? Tror ikke legen kjenner så godt til det.

Gjest mener jeg
Skrevet

Det er en stund til jeg skal til legen min. Men hvorfor kan jeg ikke spør her hvor vi har en psykiater som kjenner en del til medisiner og bilkjøring? Tror ikke legen kjenner så godt til det.

alle får ikke svar da

Gjest bølger
Skrevet

alle får ikke svar da

Jeg håper likevel på svar. Hvis ikke får jeg bare kutte ut en av medisinene.

Gjest mener jeg
Skrevet

Jeg håper likevel på svar. Hvis ikke får jeg bare kutte ut en av medisinene.

slapp av du får svar du

Skrevet

''Det er imovane og sobril annenhver dag. Må jeg søke dispensasjon kutter jeg heller ut og prøver å finne en annen løsning.''

Jeg er verken lege eller psykiater, men kan ikke skjønne annet enn at dette lar seg kombinere med bilkjøring?

Nå bare synser jeg (og bør sikkert ikke svare), men 10 mg Sobril er vel laveste utskrevne dose? Det er kanskje bedre å få litt ro enn å kjøre med høyt angstnivå?

Periodevis har jeg tatt Imovane 5 mg, ikke hver kveld, men etter behov. Har ikke hatt andre bivirkninger enn en ekkel metallsmak i munnen om morgenen. Ingen rusfølelse her, i hvert fall.

Håper NHD svarer deg :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er innenfor grensene.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Da misforstod jeg, jeg oppfattet at det var begge deler hver dag. Da går det helt fint :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...