Gå til innhold

Å være lykkelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkelig som stor.
Skrevet

Ser at helse-freakerne ønsker å slanke oss fete.Men er man suicudal,er vel ikke maten det første man tenker på å redusere.

Vi som hverken røker eller drikker og er over 50 føler oss kanskje mobbet av helseindustrien og idretten.Det er for kanskje 60-70% av oss en mye større risiko at vi sjekker ut før tida enn at hjertet stopper før tida.Er vi lykkelige og glade når vi får tak på billig sjokolade i sverige,eller cider(2,25 eller 2,5% alkohol) til bare 5 kr boksen og ikke 30,er det jo verdt den turen 1 gang i mnd.Jeg kunne reist 2 gr,men har en gammel volvo som bruker 1 liter på mila,selv om det bare tar 40-50 minutter til Töcksfors.Bruker den "lille" matbutikken ved siden av senteret siden jeg bare skal ha mat og ikke har så gode knær at jeg vil gå 1 km inne på ett stort senter i 1 etasje.Hamstret mat for 1000 kr som er middag for 60-90 dager.De pengene jeg har igjen er til egg,melk,brød,smør og pålegg.Har også kjøpt 20 pizza i norge til 10 kr stk.Vel brukte 200 kr.Så nå går det i pølser og ertesuppe (17 kr for 1 kg ferdig)man-tors og pizza fre-søn.Når jeg er tom for pølser og ertesuppe blir det egg og bacon en uke,og pannekaker med bacon eller blåbær.Hamburgerne skal jeg bare bruke om jeg er tom for det andre.Jeg blir vel lei pizza og må bytte på pizza/burgere eller pasta.(har 2 kg kjøtt-deig fra forrige mnd) pasta er billig i norge og jeg kjøper bare fettushini eller båndspagetti fra Europris,Eldorado.eller et annet billig-merke til ca 15 kr pakka.Ble du sulten? Jeg er glad i mat og har aldri forstått hva bulemi eller anoreksi egentlig er for noe.

Nå som en lege mener at tykke gamle ikke er så farlig ser jeg mot min alderdom som en lykkelig stor mann.Blir jeg 65 er det ok,blir jeg 75 er det bare ett bonus,men jeg løper aldri mer.Til

orientering blir jeg skjelden sulten før kl 13-15,men jeg forsøker å få i meg minst 3 små måltider per dag,4 weetabix til frokost,3 kneip til lunsj og en liten pizza til middag ca kl 19-20.Dette klarer jeg meg fint på,men det hender at jeg tar 2 kneip med ost ca kl 23-24.Ridderost er utrolig deilig! Må prøves!

Gjest question is gone
Skrevet

Og spørsmålet var?

Gjest Lykkelig som stor:145 kg.
Skrevet

Og spørsmålet var?

Er det greit å være feit? Eller må man være vakker og tynn for enhver pris? Jeg vil nok være mer lykkelig som stor,enn å måtte stresse resten av livet for å måtte slanke meg 20-60 kg,og for hvem? Ikke meg,jeg er lykkelig som jeg er.Mange kjendiser virker lykkelig med sine kilo uten å måtte nevne politisk parti,eller proffessorer.Jeg ønsker bare å være lykkelig den tiden jeg har fått på jorda,så får det være iopptil andre om jeg får 55,60 eller 75 år.De vakreste menneskene veier også stort sett over 60-70 kilo uansett.

Gjest vil ikke være feit
Skrevet

Er det greit å være feit? Eller må man være vakker og tynn for enhver pris? Jeg vil nok være mer lykkelig som stor,enn å måtte stresse resten av livet for å måtte slanke meg 20-60 kg,og for hvem? Ikke meg,jeg er lykkelig som jeg er.Mange kjendiser virker lykkelig med sine kilo uten å måtte nevne politisk parti,eller proffessorer.Jeg ønsker bare å være lykkelig den tiden jeg har fått på jorda,så får det være iopptil andre om jeg får 55,60 eller 75 år.De vakreste menneskene veier også stort sett over 60-70 kilo uansett.

Du er tydeligvis ikke komfortabel, siden du legger innlegget på psykiatiforum.

Er det ikke vanskelig å kjøpe klær? Føler du deg pen?

Klarer du å løpei trappa? Være med på skiturer, ut i skogen og være litt aktiv? Du gjør selvsagt som du vil.

Det er mye psykisk helse i trim.

Gjest Gåten
Skrevet

Det som er gale er når vekta hindrer folk i å få gjort ting,da tror jeg ikke de har det godt. Selv om de ler og smiler.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er selvfølgelig greit å være overvektig, smellfeit, tynn, bola, full av silikon, botox og pepperkakedeig. Føler du deg vel er det bra, uansett hvordan du ser ut.

Men jeg tror nok mange overvektige ville følt seg bedre ved å av noen kilo, og trening, generelt og uavhengig av det utseendemessige, er utvilsomt positivt for psyken, så joggesko burde skrives ut på blå resept til alle som sliter.

Det er ikke mobbing, men et godt råd.

Gjest segunda
Skrevet

Det er selvfølgelig greit å være overvektig, smellfeit, tynn, bola, full av silikon, botox og pepperkakedeig. Føler du deg vel er det bra, uansett hvordan du ser ut.

Men jeg tror nok mange overvektige ville følt seg bedre ved å av noen kilo, og trening, generelt og uavhengig av det utseendemessige, er utvilsomt positivt for psyken, så joggesko burde skrives ut på blå resept til alle som sliter.

Det er ikke mobbing, men et godt råd.

Overvektige bør overhodet ikke løpe så det er en dårlig ide å skrive løpesko på blå resept. Overvektige skal gå og bevege seg. Det er mye bedre å være overvektig og frisk enn tynn og syk. Helsefreaker har ofte ødelagte knær eller andre ledd.

Spørsmålet er helse, ikke utseende.

Gjest segunda
Skrevet

Du er tydeligvis ikke komfortabel, siden du legger innlegget på psykiatiforum.

Er det ikke vanskelig å kjøpe klær? Føler du deg pen?

Klarer du å løpei trappa? Være med på skiturer, ut i skogen og være litt aktiv? Du gjør selvsagt som du vil.

Det er mye psykisk helse i trim.

Jeg er overvektig og klarer godt å kjøpe meg klær, og føler meg pen innimellom. Ikke hele tiden, men det tror jeg ikke er særlig vanlig blant slanke heller.

Det er mange millioner mennesker i verden som ikke går på ski og som aldri har sett snø. Det er ikke målestokk på lykke.

Penger og utseende har ikke vært anerkjente målestokker på lykke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Overvektige bør overhodet ikke løpe så det er en dårlig ide å skrive løpesko på blå resept. Overvektige skal gå og bevege seg. Det er mye bedre å være overvektig og frisk enn tynn og syk. Helsefreaker har ofte ødelagte knær eller andre ledd.

Alt med måte. Joggesko duger også til gange. Etter hvert kan gangen bli raskere. Etter en stund kan personen kanskje begynne så smått med lett jogging. Etter en lang stund går kanskje joggeturene som en lek.

Hvis knærne er i ubalanse finnes det andre treningsmetoder.

Da forutsetter jeg at personen vil ned i vekt. De som ikke vil trenger ikke tenke på dette.

Gjest segunda
Skrevet

Alt med måte. Joggesko duger også til gange. Etter hvert kan gangen bli raskere. Etter en stund kan personen kanskje begynne så smått med lett jogging. Etter en lang stund går kanskje joggeturene som en lek.

Hvis knærne er i ubalanse finnes det andre treningsmetoder.

Da forutsetter jeg at personen vil ned i vekt. De som ikke vil trenger ikke tenke på dette.

Det er ikke helt riktig at joggeturene går som lek etter en stund med gåing. Godt voksne mennesker skal ikke løpe rundt som gale, men de skal gå og bevege seg uavhengi av vekt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke helt riktig at joggeturene går som lek etter en stund med gåing. Godt voksne mennesker skal ikke løpe rundt som gale, men de skal gå og bevege seg uavhengi av vekt.

Det _kan_ gå som en lek. For noen vil det aldri gå som en lek. Til disse finnes andre treningsformer. Jogging kan tross alt være tøft for enkeltes knær/ledd.

Skrevet

Det _kan_ gå som en lek. For noen vil det aldri gå som en lek. Til disse finnes andre treningsformer. Jogging kan tross alt være tøft for enkeltes knær/ledd.

''Jogging kan tross alt være tøft for enkeltes knær/ledd.''

*hulker høyt* Jeg prøver å jogge litt sommers tid, men prøvde meg litt for noen uker siden, med joggesko med pigg. Første turen gikk fint. Andre turen la jeg på llitt mer, men ikke på langt nær sånn som jeg pleier om sommeren. Resultatet ble allikevel at jeg knapt nok var gangbar i en uke etterpå på grunn av smerter i den ene hofta. :o( Og legen min påstår fremdeles at jeg er alt for ung og frisk til at noen videre utredning for slitasjegikt er aktuelt. :o(

ShitDiddelyDo
Skrevet

*hulker høyt* Jeg prøver å jogge litt sommers tid, men prøvde meg litt for noen uker siden, med joggesko med pigg. Første turen gikk fint. Andre turen la jeg på llitt mer, men ikke på langt nær sånn som jeg pleier om sommeren. Resultatet ble allikevel at jeg knapt nok var gangbar i en uke etterpå på grunn av smerter i den ene hofta. :o( Og legen min påstår fremdeles at jeg er alt for ung og frisk til at noen videre utredning for slitasjegikt er aktuelt. :o(

Da jeg begynte å jogge fikk jeg vondt i knærne. Jeg dro på sporten, testa beina mine for å se hva slags sko jeg burde bruke, og kjøpte anbefalte sko i øvre prisklasse. Jeg har ikke hatt vondt etterpå. :)

Men trikset er nok å begynne rolig og la leddene vende seg til belastningene. Musklene er det ikke så nøye med da de stort sett sier fra med stølhet. Langt verre er det med leddene.

Skrevet

Da jeg begynte å jogge fikk jeg vondt i knærne. Jeg dro på sporten, testa beina mine for å se hva slags sko jeg burde bruke, og kjøpte anbefalte sko i øvre prisklasse. Jeg har ikke hatt vondt etterpå. :)

Men trikset er nok å begynne rolig og la leddene vende seg til belastningene. Musklene er det ikke så nøye med da de stort sett sier fra med stølhet. Langt verre er det med leddene.

Jeg har aldri hatt slike smerter etter jogging før, men det siste halve året har hoftene blitt litt mer kranglete enn før. Håper ikke dette betyr at jeg må slutte å jogge. Joggesko til flere tusen har jeg rett og slett ikke råd til.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har aldri hatt slike smerter etter jogging før, men det siste halve året har hoftene blitt litt mer kranglete enn før. Håper ikke dette betyr at jeg må slutte å jogge. Joggesko til flere tusen har jeg rett og slett ikke råd til.

Jeg vet uansett ikke hvor mye joggesko har å si for hoftene. De kan derimot være viktige for knærne. Du får bare ta det rolig en stund og lytte til kroppen.

Skrevet

Løpesko/joggesko er det beste jeg kan ha på bena når jeg går tur. De kan altså brukes til mer enn løping :)

Skrevet

Ønske deg til bursdag eller jul :)

Gjest Hulderen
Skrevet

'' Det er mye bedre å være overvektig og frisk enn tynn og syk. ''

Du mener det er det som er alternativene? Det er mer riktig å sette overvektig og syk opp mot slank og frisk, siden kraftig overvekt disponerer for helseproblemer. Dessuten er det ingen som har sagt at det er et ideal å slanke seg tynn, man bør stoppe ved slank.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg fikk også vondt i hoften av å jogge, men naprapat hjalp meg med riktige øvelser og strekk av musklene som ga smerten :-).

Men aner jo ikke om du hadde samme hoftevondt som jeg, da.

Gjest segunda
Skrevet

'' Det er mye bedre å være overvektig og frisk enn tynn og syk. ''

Du mener det er det som er alternativene? Det er mer riktig å sette overvektig og syk opp mot slank og frisk, siden kraftig overvekt disponerer for helseproblemer. Dessuten er det ingen som har sagt at det er et ideal å slanke seg tynn, man bør stoppe ved slank.

Jeg kan gjerne si det på den måten at det er viktigst å være frisk. Det kommer nye teorier om slanking og vekt hele tiden, men ingen er i tvil om at det viktigste er god helse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...