Gå til innhold

Ufør?

Anbefalte innlegg

Gjest yeke yeke
Skrevet

Jeg har vært sykmeldt i flere måneder nå snart er ansettelsen der jeg jobber over. Jeg vet ikke hvordan det blir for meg fremover, men er det noen som hva som skal til for å bli ufør? Ikke at det er et ønske, men jeg ser ikke hvordan jeg skal greie å jobbe slik ting er nå i hvert fall.

Skrevet

Om du ikke er blitt lam går du over på avklaringspenger. Inntekten er 66% av hva du får nå.

Gjest yeke yeke
Skrevet

Om du ikke er blitt lam går du over på avklaringspenger. Inntekten er 66% av hva du får nå.

Kødder du, er DET alt?

66% av netto eller brutto? Da kan jeg jo ikke gjøre noenting i livet da!

Skrevet

Kødder du, er DET alt?

Jeg kødder ikke. Det skal mye til før du får innvilget varig uføretrygd. 66% av brutto.

Gjest yeke yeke
Skrevet

Jeg kødder ikke. Det skal mye til før du får innvilget varig uføretrygd. 66% av brutto.

Må man betale skatt på disse pengene?

Skrevet

Ja det må man.

Skrevet

Ja det må man, men man får skattefri mnd. i juni, og halv skatt i desember.

Gjest YotoHama
Skrevet

Kødder du, er DET alt?

Sånn er det. Det skal lønne seg å jobbe. Man skal være glad for at man overhodet har et system som kan hjelpe en til å stable seg på beina etter en sykdomsperiode. Pengene skal være en støtte mens man gjør alt for å bli bra nok til å kunne jobbe igjen. Ikke gjøre en masse gøyale ting på statens og skattebetalerenes bekostning.

Gjest yeke yeke
Skrevet

Ja det må man.

For noe dritt!

Hva hvis man er for syk til å ha en jobb, skal man straffes pga det da? Gjør jo ikke livet noe mer motiverende å leve da.

Skrevet

For noe dritt!

Hva hvis man er for syk til å ha en jobb, skal man straffes pga det da? Gjør jo ikke livet noe mer motiverende å leve da.

Du kan tross alt gå på sykepenger i 1. år før du går over på 66% av inntekten. Det må da vel være bra?

Gjest yeke yeke
Skrevet

Du kan tross alt gå på sykepenger i 1. år før du går over på 66% av inntekten. Det må da vel være bra?

OK, hva vil det si da, å gå på sykepenger? Kan jeg gå på sykepenger 1 år etter at jeg mister jobben?

Skrevet

OK, hva vil det si da, å gå på sykepenger? Kan jeg gå på sykepenger 1 år etter at jeg mister jobben?

Du vil motta sykepenger i 1. år fra da du først ble sykemeldt.

Gjest yeke yeke
Skrevet

Du vil motta sykepenger i 1. år fra da du først ble sykemeldt.

Men jeg er jo i jobb nå, da får jeg lønn, ikke sykepenger...

Skrevet

Hvis du er sykemeldt fra jobben får du sykepenger, ikke lønn, selv om det er arbeidsgiver som betaler ut pengene.

Etter et år er det 66% av opptil 6G. Om du har statens pensjonskasse kan de evt dekke noe av mellomlegget.

Skrevet

Du skriver jo selv at du har vært sykemeldt i flere måneder i hovedinnlegget. Da er det sykepenger du nå mottar.

Gjest yeke yeke
Skrevet

Hvis du er sykemeldt fra jobben får du sykepenger, ikke lønn, selv om det er arbeidsgiver som betaler ut pengene.

Etter et år er det 66% av opptil 6G. Om du har statens pensjonskasse kan de evt dekke noe av mellomlegget.

Går det an å ha en deltidsstilling også få trygd oppå det da? For jeg tror ikke jeg vil klare mer enn 50%.

Gjest yeke yeke
Skrevet

Du skriver jo selv at du har vært sykemeldt i flere måneder i hovedinnlegget. Da er det sykepenger du nå mottar.

Trodde det var lønn jeg fikk jeg, siden det kommer fra jobben min og er like mye, hehe. Men jeg vet så lite om dette. (ingenting).

Gjest Bob Saget
Skrevet

Kødder du, er DET alt?

Hvis det er en trøst kan det opplyses at 66% av en inntekt i 2011 er mer kjøpekraft enn hva 100% var for 20-30 år siden.

Og folk både levde og smilte den gang da også.

Skrevet

Trodde det var lønn jeg fikk jeg, siden det kommer fra jobben min og er like mye, hehe. Men jeg vet så lite om dette. (ingenting).

De kommer mulig fra jobben din, men da får jobben din dette refundert av NAV fordi du er syk :).

Gjest yeke yeke
Skrevet

De kommer mulig fra jobben din, men da får jobben din dette refundert av NAV fordi du er syk :).

oki :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...