Gå til innhold

Paranoid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært skeptisk til min psykolog og av til lurt på om han hater meg. Nå har han satt meg opp til time med han og en annen psykiatere for å kanskje gi meg medisiner mot tvangstanker og depresjon. Men så googlet jeg navnte på psykologen og fant et bilde (som jeg tror var av han), som så jævlig creepy ut, pluss at jeg finner nesten ingen info om han, f.eks. på skattelistene og slike ting. Så jeg fikk en ide om at psykologen min har satt meg opp til en time med en sadistisk fyr og at de sammen vil ødelegge meg.

Dette høres sikkert latterlig, men når disse tankene kommer får jeg bare veldig mye angst, og føler at livet vil bli et mareritt. Jeg vet ikke hvor mye jeg tror på disse tankene. Det er ikke sånn at jeg er overbevist, men det gjør at jeg blir forferdelig fortvilet.

Skal jeg si dette til de, og bare være helt ærlig? Hvis jeg gjør det, er jeg jo redd for at jeg gir de en idé om å faktisk ødelegge meg.

Skrevet

De er ikke ute etter å ta deg på noen som helst måte, de vil bare hjelpe deg. Det lover jeg.

Grunnen til at du ikke finner noe særlig om vedkommende på nettet er nok at vedkommende ikke vil at pasientene skal vite for mye om ham tenker jeg.

Skrevet

De er ikke ute etter å ta deg på noen som helst måte, de vil bare hjelpe deg. Det lover jeg.

Grunnen til at du ikke finner noe særlig om vedkommende på nettet er nok at vedkommende ikke vil at pasientene skal vite for mye om ham tenker jeg.

Men alle er jo på skattelistene?! Jeg har fått tanker om at han ikke eksisterer, men at det bare er et dekknavn og at han ikke er psykiater, men en ond fyr som psykologen har fått tak i.

Tror du psykologen min blir fornærmet hvis jeg sier at jeg har sånne tanker om han?

Skrevet

Men alle er jo på skattelistene?! Jeg har fått tanker om at han ikke eksisterer, men at det bare er et dekknavn og at han ikke er psykiater, men en ond fyr som psykologen har fått tak i.

Tror du psykologen min blir fornærmet hvis jeg sier at jeg har sånne tanker om han?

Nei, jeg tror ikke han blir fornærmet, det er nok ikke helt uvanlig selv om det er helt feil. :o) Psykologer hører utrolig mye rart vil jeg tro og dette er nok ikke engang på 10-på-topp-lista. :o)

Skrevet

Nei, jeg tror ikke han blir fornærmet, det er nok ikke helt uvanlig selv om det er helt feil. :o) Psykologer hører utrolig mye rart vil jeg tro og dette er nok ikke engang på 10-på-topp-lista. :o)

Hehe, kan hende jeg kom på topp 10-lista da jeg måtte ringe han for å høre om det var farlig å spise middagen jeg laget fordi jeg hadde oppi paprika i stekepannen mens kyllingfileene enda var rå :S

Men jeg er redd for å bli mer paranoid av å fortelle om dette. Og jeg ser for meg at hvis jeg sier det, så vil de le med en mørk stemme og forandre seg til utenomjordiske... huff, det er latterlig, men.

Gjest uten skrift
Skrevet

Hehe, kan hende jeg kom på topp 10-lista da jeg måtte ringe han for å høre om det var farlig å spise middagen jeg laget fordi jeg hadde oppi paprika i stekepannen mens kyllingfileene enda var rå :S

Men jeg er redd for å bli mer paranoid av å fortelle om dette. Og jeg ser for meg at hvis jeg sier det, så vil de le med en mørk stemme og forandre seg til utenomjordiske... huff, det er latterlig, men.

Du må ta det opp med psykologen. Det er ikke unormalt at man blir paranoid på psykologen sin. Det funker ofte best å få trollet frem i lyset. Det sier kanskje en del om hva du i bunn og grunn er redd for.

Skrevet

Jeg kjenner en psykolog og det morsomste hun har fortalt (jeg aner jo ikke hvem det er snakk om selvfølgelig!) er en pasient som var overbevist om at han var ruter knekt... *hehe*

Skrevet

Du må ta det opp med psykologen. Det er ikke unormalt at man blir paranoid på psykologen sin. Det funker ofte best å få trollet frem i lyset. Det sier kanskje en del om hva du i bunn og grunn er redd for.

Er det vanlig å tenke så fælt om de? Jeg greier ikke å såre folk, så jeg kommer til å bli så lei meg. Har fortalt det til fastlegen og hun sa hun kunne bli med meg. Men vet ikke om jeg tør å lage så mye drama.

Skrevet

Jeg kjenner en psykolog og det morsomste hun har fortalt (jeg aner jo ikke hvem det er snakk om selvfølgelig!) er en pasient som var overbevist om at han var ruter knekt... *hehe*

Nesten litt søtt ;)

Gjest Bipolar58
Skrevet

Om en lege eller en psykolog tjener 400 eller 500 000 har jo ikke noe med din sykhet eller friskhet å gjøre.Ei heller om han er singel,eller har vært gift 2-3 ganger.For meg høres du psyk ut og du bør la begge to få 1 sjangs til å gi deg rette medisiner.

Problemet ditt er at om du gjør jobben vanskelig for de,kan du bli tvangsinnlagt på sykehus.Så lat som om de er helt normal,

vær høflig og ta imot de medisinene du får.Ta medisinene selv om du har dine tvil og ikke helt stoler på de.Blir du ikke bedre i løpet av en uke eller to,får du heller ta dette opp med de.Ingen behandler blir ansatt som vil deg noe vondt.De som skader pasientene får jo både sparken og havner i fengsel.

Skrevet

Om en lege eller en psykolog tjener 400 eller 500 000 har jo ikke noe med din sykhet eller friskhet å gjøre.Ei heller om han er singel,eller har vært gift 2-3 ganger.For meg høres du psyk ut og du bør la begge to få 1 sjangs til å gi deg rette medisiner.

Problemet ditt er at om du gjør jobben vanskelig for de,kan du bli tvangsinnlagt på sykehus.Så lat som om de er helt normal,

vær høflig og ta imot de medisinene du får.Ta medisinene selv om du har dine tvil og ikke helt stoler på de.Blir du ikke bedre i løpet av en uke eller to,får du heller ta dette opp med de.Ingen behandler blir ansatt som vil deg noe vondt.De som skader pasientene får jo både sparken og havner i fengsel.

Nå har du lagt svaret ditt en smule feil. :o) Legg det rett fra trådstarter så får vedkommende det opp på sin "svar til meg"-liste.

Gjest perspektiv
Skrevet

''Problemet ditt er at om du gjør jobben vanskelig for de,kan du bli tvangsinnlagt på sykehus.''

Seriøst?

Tror det skal enormt mye til å bli tvangsinnlagt,og da er det vel ikke fordi det er vanskeli å gjøre jobben?

Er det ikke for å hjelpe et medmenneske til å bli frisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...