Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke prepareter inneholder dette legemiddelet som er interresante for å ruse seg?

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg tror generelt medikamenter av kategorien barbiturater er svært lite tilstedeværende på gata. Det jeg vet at finnes i pilleform i Norge er Fenemal, men det er da klasifisert som et epilepsimedikament. Det har og helt klart vært brukt som sovemedisin. Uten å ha veldig peil, tror jeg det er høy terskel for å foreskrive dette selv for epilepi - man skal da ha forsøkt alt først. Dersom noen leger skriver det ut som sovemedisin, tror jeg de er i et betydelig fåtall for å si det mildt.

Jeg har personlig ikke tatt dette eller annet barbiturat. Imidlertid har jeg lest fra folk som har ruset seg på både Fenemal og andre barbiturater som er blitt smuglet inn at det ikke er noe høydare. Man blir visstnok bare vanvittig trøtt. "Nozinantrøtt," om jeg skal sitere.

Uansett: Om du forsøker deg på å ta barbiturater for å ruse deg: Selvsagt vil jeg egentlig fullstendig fraråde det. Men det er ikke alltid det nytter. Imidlertid - disse medikamentene er LANGT giftigere enn benzodiazzepinene som brukes idag. Det er derfor langt lettere å ta en overdose. Vær svært forsiktig om du først skal ha i deg noe sånt !!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Disse preparatene finnes ikke lenger på det norske marked bortsett fra til bruk i anestesiavdelinger.

Skrevet

Jeg tror generelt medikamenter av kategorien barbiturater er svært lite tilstedeværende på gata. Det jeg vet at finnes i pilleform i Norge er Fenemal, men det er da klasifisert som et epilepsimedikament. Det har og helt klart vært brukt som sovemedisin. Uten å ha veldig peil, tror jeg det er høy terskel for å foreskrive dette selv for epilepi - man skal da ha forsøkt alt først. Dersom noen leger skriver det ut som sovemedisin, tror jeg de er i et betydelig fåtall for å si det mildt.

Jeg har personlig ikke tatt dette eller annet barbiturat. Imidlertid har jeg lest fra folk som har ruset seg på både Fenemal og andre barbiturater som er blitt smuglet inn at det ikke er noe høydare. Man blir visstnok bare vanvittig trøtt. "Nozinantrøtt," om jeg skal sitere.

Uansett: Om du forsøker deg på å ta barbiturater for å ruse deg: Selvsagt vil jeg egentlig fullstendig fraråde det. Men det er ikke alltid det nytter. Imidlertid - disse medikamentene er LANGT giftigere enn benzodiazzepinene som brukes idag. Det er derfor langt lettere å ta en overdose. Vær svært forsiktig om du først skal ha i deg noe sånt !!!

USSEN: barbiurater - har gått ut (nesten) - fordi den var en overvelde bruk - kunne føre til overdose og død...(Marlin Monrov) som et eksempel...

Etter kom benzopininer som praktils er ikke gifte..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...