Gå til innhold

Alternativ til fornuft, etikk og vitenskap

Anbefalte innlegg

Gjest vitenskap går fremover
Skrevet

Det vi tror på blir vår sannhet,hvordan vil verden se ut om 50 år?

Ganske annerledes. Noen sitter på toppen og styrer,hvis ikke vi følger stømmen er det feil/sykt/galt. Hvorfor?

Hvorfor søke utenfor seg selv etter svar/sannhet?

Vi er individuelle vesener med like mange sannheter,hva er egnentlig alternativ,hva er fornuft?

Vi kan velge hva vi vil tro på,i dag er det mulig. Mye har hendt på 50 år.

Skrevet

Equipped with his five senses, man explores the universe around him and calls the adventure Science. ~Edwin Powell Hubble

nitty-gritty
Skrevet

Det vi tror på blir vår sannhet,hvordan vil verden se ut om 50 år?

Ganske annerledes. Noen sitter på toppen og styrer,hvis ikke vi følger stømmen er det feil/sykt/galt. Hvorfor?

Hvorfor søke utenfor seg selv etter svar/sannhet?

Vi er individuelle vesener med like mange sannheter,hva er egnentlig alternativ,hva er fornuft?

Vi kan velge hva vi vil tro på,i dag er det mulig. Mye har hendt på 50 år.

Nå handler ikke dette om hverken åpenhet eller å gå i mot strømmen, det handler om sukkerpiller som selges for store mengder penger til mennesker som tror de får reell hjelp med sykdom.

Skrevet

Nå handler ikke dette om hverken åpenhet eller å gå i mot strømmen, det handler om sukkerpiller som selges for store mengder penger til mennesker som tror de får reell hjelp med sykdom.

Ok. Er ikke helt klar i hodet,beklager hvis jeg støtet noen. Og beklager misforståelsen,my mistake :)

Skrevet

Ok. Er ikke helt klar i hodet,beklager hvis jeg støtet noen. Og beklager misforståelsen,my mistake :)

Kommentarene etter innlegget er verdt å lese. Tidsbruken og ventetiden hos allmennlegene er et viktig poeng. Jeg er ikke imponert over legerstanden.

Ingen skal komme å fortelle meg at leger ikke tjener penger og legemiddelindustrien ligeså.

Skrevet

TAKK!! Endelig en lege som åpent tør stå frem og si det som det er!

Jeg så videoen av ham på nettet igår om at nordmenn er for naive.

Kunne ikke vært mer enig!

(For jeg er nemlig ikke norsk, men russisk og bosatt i Norge)

PS! Ikke noe galt med nordmenn forøvrig....;)

Gjest Vær skeptisk til alt!
Skrevet

Min erfaring er at mange av ren desperasjon blir drevet til å prøve alternativ medisin fordi ignorante fastleger ikke finner ut hva som feiler dem. Det finnes faktisk mennesker som har fått påvist alvorligere lidelser hos alternative og kunne gå tilbake til legen sin med riktig diagnose.

Selv har jeg opplevd elendige leger men da har jeg funnet en bedre lege som har funnet ut hva som feiler meg. Tror mange ville fått bedre hjelp om leger som gjør en dårlig jobb blir fjernet. Men de er jo hellige kuer!

Gjest panodil
Skrevet

For å snu det litt på hodet så lurer jeg på hva som er grunnen til at folk oppsøker naturmedisinere og ikke skolemedisinen? Har skolemedisinerne ikke møtt pasienten med respekt? Har de ikke kunnet hjelpe?

En person er svært desperat når h*n betaler tusenvis av kroner til en kvakksalver...

Hva med leger som jobber med naturmedisin, er de også av samme "ulla" som de andre ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...