Gjest tilbakevendende depresjon Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Jeg er diagnotisert med tilbakevendende depresjon med masse angst, tvangstanker, tanker om å skade meg selv Gikk tidligere på 150 mg efexor og 150 mg wellbutrin og fungerte greit. (men fortsatt konstante moderate plager samt ekstrem trøtthet) For å prøve å bli enda bedre ble det gjort et forsøk med å kutte langsomt ned efexor og langsomt opp lamictal. Dette har nå pågått i 1 mnd og jeg er nå på 75 mg efexor , 50 mg lamcital og 150 mg wellbutrin. Jeg kjenner nå langsomt plagene komme tilbake. Økt angst, depresjon, redd for å skade meg selv , redd for å gå uta v huset pga panikkanfall osv. Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette før det utviler seg til en verre depresjon? 0 Siter
Gjest Libera Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 Jeg har også den diagnosen. Hva med å bare si til deg selv: "Aha, der kommer den igjen ja, men den går over som alltid". Sånn at du ikke blir forskrekket og får panikk hver gang den kommer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 Du skulle ikke startet nedtrappingen på Efexor før Lamictal var oppe i 200 mg. Nå har du tatt bort mye antidepressiv effekt før Lamictal i det hele tatt virker. 0 Siter
Gjest tilbakevendende depresjon Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 Du skulle ikke startet nedtrappingen på Efexor før Lamictal var oppe i 200 mg. Nå har du tatt bort mye antidepressiv effekt før Lamictal i det hele tatt virker. Takk for svar. JEg fulgte rådene til psykiateren min, men han har jeg hatt trøbbel med før også så da gjør jeg som du sier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.