Gå til innhold

NHD/andre: Depresjonen kommer tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest tilbakevendende depresjon
Skrevet

Jeg er diagnotisert med tilbakevendende depresjon med masse angst, tvangstanker, tanker om å skade meg selv Gikk tidligere på 150 mg efexor og 150 mg wellbutrin og fungerte greit. (men fortsatt konstante moderate plager samt ekstrem trøtthet) For å prøve å bli enda bedre ble det gjort et forsøk med å kutte langsomt ned efexor og langsomt opp lamictal. Dette har nå pågått i 1 mnd og jeg er nå på 75 mg efexor , 50 mg lamcital og 150 mg wellbutrin. Jeg kjenner nå langsomt plagene komme tilbake. Økt angst, depresjon, redd for å skade meg selv , redd for å gå uta v huset pga panikkanfall osv. Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette før det utviler seg til en verre depresjon?

Gjest Libera
Skrevet

Jeg har også den diagnosen. Hva med å bare si til deg selv: "Aha, der kommer den igjen ja, men den går over som alltid". Sånn at du ikke blir forskrekket og får panikk hver gang den kommer?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skulle ikke startet nedtrappingen på Efexor før Lamictal var oppe i 200 mg.

Nå har du tatt bort mye antidepressiv effekt før Lamictal i det hele tatt virker.

Gjest tilbakevendende depresjon
Skrevet

Du skulle ikke startet nedtrappingen på Efexor før Lamictal var oppe i 200 mg.

Nå har du tatt bort mye antidepressiv effekt før Lamictal i det hele tatt virker.

Takk for svar.

JEg fulgte rådene til psykiateren min, men han har jeg hatt trøbbel med før også så da gjør jeg som du sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...