Gå til innhold

Nei, folk forstår ingen ting

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Det plager meg fordi jeg i 15 år har måttet stille opp å gjøre joben til denne personen.

Må bare skyte inn her, at jeg forstår deg godt, forstår at dette kan være vanskelig og irriterende for kollegaene i hverdagen.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

16

• Sara Bernard

13

• Mandolaika

7

• Spenol(1)

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

men du har null forståelse for at dette er irriterende?

Jeg forstår godt at det er irriterende.

Sara Bernard
Skrevet

men du har null forståelse for at dette er irriterende?

Skjønner det, men hva godt gjør det å irritere seg grønn over en annen person i 15 år? Og å klage over det med kolleger? Det er jo deres eget arbeidsmiljø dere forgifter.

trollemor;o)
Skrevet

''og vi andre må trå til og jobbe ekstra.''

Så lenge dere får overtidslønn etc, og kan si nei til vakter skjønner jeg ikke problemet. I motsatt fall har jeg sagt min mening i innlegget rett over - da må en kreve forbedringer gjennom arbeidsgiver.

Hvis du er lærer er du vel også offentlig ansatt - enda en grunn til å tro det skulle finnes løsninger.

Ja, de har ikke funnet løsninger så langt og vi som etterhvert har begynt å si nei til å vikariere har stadig dårlig samvittighet. Det går jo til syvende og sist utover elevene.

H*n er først sykemeldt i en uke, også en uke til og jammen ble det enda en uke og plutselig har h*n vært borte i et år og der går vi og skal prøve å gjøre jobben til denne personen, bare ei uke... åh, det ble visst to, tre, fire, fem, seks....osv.

trollemor;o)
Skrevet

Må bare skyte inn her, at jeg forstår deg godt, forstår at dette kan være vanskelig og irriterende for kollegaene i hverdagen.

TAKK!

Gjest prust
Skrevet

Så lenge dere får overtidslønn etc, og kan si nei til vakter skjønner jeg ikke problemet. I motsatt fall har jeg sagt min mening i innlegget rett over - da må en kreve forbedringer gjennom arbeidsgiver.

Hvis du er lærer er du vel også offentlig ansatt - enda en grunn til å tro det skulle finnes løsninger.

''

Så lenge dere får overtidslønn etc, og kan si nei til vakter skjønner jeg ikke problemet. I motsatt fall har jeg sagt min mening i innlegget rett over - da må en kreve forbedringer gjennom arbeidsgiver.''

Det er slett ikke alle arbeidsplasser som har overtidsbetaling. Og det er mange steder der det ikke er enkelt å få tak i folk på kort varsel eller folk som kan steppe inn uregelmessig i en liten stillingsprosent, avhengig av når den faste personen er der eller ikke.

Skrevet

Skjønner det, men hva godt gjør det å irritere seg grønn over en annen person i 15 år? Og å klage over det med kolleger? Det er jo deres eget arbeidsmiljø dere forgifter.

Man kan jo lure på hvorfor ledelsen ikke gjør noe da. Oppholde seg på arbeidsplassen mens man er sykmeldt, er jo litt spesielt.

Skrevet

Ja, de har ikke funnet løsninger så langt og vi som etterhvert har begynt å si nei til å vikariere har stadig dårlig samvittighet. Det går jo til syvende og sist utover elevene.

H*n er først sykemeldt i en uke, også en uke til og jammen ble det enda en uke og plutselig har h*n vært borte i et år og der går vi og skal prøve å gjøre jobben til denne personen, bare ei uke... åh, det ble visst to, tre, fire, fem, seks....osv.

Depresjon, alkoholisme.....?

trollemor;o)
Skrevet

På hvilken måte går det ut over deg? Får du ikke lønn for vaktene? Kan du ikke si nei? Osv.

Jeg får lønn, men har nok lønn fra før. Jeg sier nei når jeg ikke kan, men det er jammen ikke så enkelt å si nei fordi jeg ikke gidder. De sliter jo med å finne vikarer og om de ikke får vikar, ja så mister elevene timen sin.

Så går vi der da, med verdens dårligste samvittighet.

Sara Bernard
Skrevet

''

Så lenge dere får overtidslønn etc, og kan si nei til vakter skjønner jeg ikke problemet. I motsatt fall har jeg sagt min mening i innlegget rett over - da må en kreve forbedringer gjennom arbeidsgiver.''

Det er slett ikke alle arbeidsplasser som har overtidsbetaling. Og det er mange steder der det ikke er enkelt å få tak i folk på kort varsel eller folk som kan steppe inn uregelmessig i en liten stillingsprosent, avhengig av når den faste personen er der eller ikke.

Men man finner seg ikke i sånt gjennom 15 år. Da er det på tide å ta egne grep.

Gjest prust
Skrevet

Gutten min hadde en lærer et år som var borte på den måten. Vanskelig å forholde seg til for både elever og foreldre, og sikkert også kollegaer. Ble flere ulike vikarer først, deretter en fast vikar etter en stund.

Sara Bernard
Skrevet

Jeg får lønn, men har nok lønn fra før. Jeg sier nei når jeg ikke kan, men det er jammen ikke så enkelt å si nei fordi jeg ikke gidder. De sliter jo med å finne vikarer og om de ikke får vikar, ja så mister elevene timen sin.

Så går vi der da, med verdens dårligste samvittighet.

Ok, men da velger du heller å irritere deg i 15 år til da?

Gjest prust
Skrevet

Det kan ejg være enig i. Men jeg v et ikke noe om det juridiske her.

trollemor;o)
Skrevet

Vi får betalt pr time, altså kr null i forberedelse og etterarbeid.

trollemor;o)
Skrevet

Ok, men da velger du heller å irritere deg i 15 år til da?

Nei, ledelsen er skiftet ut nettopp og jeg forventer at det skjer endringer.

trollemor;o)
Skrevet

Ja..du kjenner ikke min arbeidsplass.

trollemor;o)
Skrevet

Depresjon, alkoholisme.....?

Ja, hadde vi bare visst, så ville det blitt enklere å forstå. Det var i bunnog grunn det jeg ville med det første innlegget mitt...

Sara Bernard
Skrevet

Ja..du kjenner ikke min arbeidsplass.

Nei, men jeg svarer på de opplysningene du skriver.

Det hele begynte imidlertid med at du helst ville vite hvorfor personen er sykmeldt, deretter har du fortalt litt, og jeg skjønner godt at du er irritert - men det faller litt på sin egen urimelighet å klage over at en har irritert seg i hele 15 år...

Jeg mener fremdeles at det er revnende likegyldig for deg og andre arbeidstakere hvorfor vedkommende er sykmeldt. Det er tydelig ledelsen som ikke klarer ta grep, men som du sier - får håpe det skjer endringer nå.

Sara Bernard
Skrevet

Ja, hadde vi bare visst, så ville det blitt enklere å forstå. Det var i bunnog grunn det jeg ville med det første innlegget mitt...

Hadde du irritert deg mindre da? I så fal er jo løsningen grei - innstill deg rett og slett på at det er en grunn til at han/hun er sykmeldt. Selv om du ikke kjenner alle detaljer.

Skrevet

Forstår det godt, men det ER jo en grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...