Gå til innhold

Nei, folk forstår ingen ting

Anbefalte innlegg

Sara Bernard
Skrevet

Man kan jo lure på hvorfor ledelsen ikke gjør noe da. Oppholde seg på arbeidsplassen mens man er sykmeldt, er jo litt spesielt.

Da er han sikkert i ledelsen selv.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

16

• Sara Bernard

13

• Mandolaika

7

• Spenol(1)

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da er han sikkert i ledelsen selv.

Jeg hadde ikke klart å gå sykmeldt sånn selv, uten å fortelle folk hva som var grunnen. Vet at man ikke må fortelle, jeg ville følt at jeg liksom måtte det, for å unngå snakk/spekulasjoner.

Skrevet

Kanskje de spør om dette fordi de ønsker å inkludere deg? de ønsker ikke å sykeliggjøre deg, derfor er dette et naturlig spørsmål. Noe av målet med å være åpen om psykiske lidelser er vel å unngå stigmatisering og sykeliggjøring?

Forstår at det kan føles kjipt, men hvordan hadde du følt det hvis noen ikke spurte i det hele tatt? At de bare tok det for gitt at du ble lenge borte? At du får spm betyr at du har en viktig rolle

Om du hadde hadde hatt et stygt beinbrudd så kunne folk kanskje ha gjettet seg til hvor lang sykemelding du kunne trengt. men med psykiske problemer er det vanskeligere. det blir mere diffust

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å gå sykmeldt sånn selv, uten å fortelle folk hva som var grunnen. Vet at man ikke må fortelle, jeg ville følt at jeg liksom måtte det, for å unngå snakk/spekulasjoner.

Men hvor mye måtte du ha fortalt for at folk synes de har nok info om problemet? det er også et dillemma.

Skrevet

Men hvor mye måtte du ha fortalt for at folk synes de har nok info om problemet? det er også et dillemma.

''Men hvor mye måtte du ha fortalt for at folk synes de har nok info om problemet? det er også et dillemma.''

Ja, absolutt.

Skrevet

''Men hvor mye måtte du ha fortalt for at folk synes de har nok info om problemet? det er også et dillemma.''

Ja, absolutt.

å skulle annonsere at en har psykiske problemer også vil gi en del folkesnakk, spesielt hvis en har mange folk en må forholde seg til og mange en ikke kjenner. For å få full forståelse bør en kanskje gi ut en bok eller holde foredrag etc?

Skrevet

å skulle annonsere at en har psykiske problemer også vil gi en del folkesnakk, spesielt hvis en har mange folk en må forholde seg til og mange en ikke kjenner. For å få full forståelse bør en kanskje gi ut en bok eller holde foredrag etc?

Ja, må holde allmannamøte da. :-)

Skrevet

Det plager meg fordi jeg i 15 år har måttet stille opp å gjøre joben til denne personen.

''Det plager meg fordi jeg i 15 år har måttet stille opp å gjøre joben til denne personen.

''

Jeg synes ikke det er rart at du er frustrert. En arbeidsplass er et fellesskap hvor det ofte går ut over andre når noen er forutsigbare og har stort fravær.

Skrevet

men du har null forståelse for at dette er irriterende?

Jeg har full forståelse for det du sier for jeg har vært i en lignende situasjon selv. Nå har den heldigvis løst seg hos oss og det er kjempedeilig!

Skrevet

Men som sagt...når vedkommende tar på seg annet arbeid (likt arbeid) og slenger rundt i korridorene og bruker lokalitetene når h*n er sykemeldt.... er det ikke lov å bli litt irritert da? Hadde vedkommende holdt seg hjemme ville ting sikkert stillt seg helt annerledes.

Jeg tro det er veldig positivt at man besøker arbeidsplassen sin. Hvor får du det fra at hun oppholder seg så mye der?

trollemor;o)
Skrevet

Jeg tro det er veldig positivt at man besøker arbeidsplassen sin. Hvor får du det fra at hun oppholder seg så mye der?

Hvor jeg får det fra? Jeg er jo på jobb og treffer h*n hele tiden...

trollemor;o)
Skrevet

Skjønner det, men hva godt gjør det å irritere seg grønn over en annen person i 15 år? Og å klage over det med kolleger? Det er jo deres eget arbeidsmiljø dere forgifter.

Man tror hele tiden at nå, NÅ blir det bedre...men så blir det ikke det. Vi håper og ønsker at denne personen skal få være frisk nok til å jobbe, eller innse at h*n faktisk burde hatt en annen jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...