Gå til innhold

Slanking og deprimert

Anbefalte innlegg

Gjest evig slanker
Skrevet

Hei, Jeg er en jente på 22 år, og sliter med vekten. Jeg veier 64 kg ph er 162,5 cm høy. Det høres kanskje ikke ut som et problem, jeg vet jeg ikke er overvektig. Trivselvekten min er på 58 - 59 kg. Det siste 1 og 1/2 året har jeg prøvd å gå ned i vekt, men sliter veldig. Jeg går ikke ned, jeg har gått på Grethe Roede kurs og prøvd lavkarbo, og føler kroppen min har stangert. Jeg føler meg feit og deprimert. Har lyst å prøve reductil, at den kan hjelpe meg ned til 60 kg. Jeg trener aktivt og spiser sunt. Men de 5 kg vil ikke av. Jeg har prøvd lenge og er lei og oppgitt. Er ikke tilfreds i kroppen min. Jeg lurer på om det er mulighet for en jente som meg å få reductil? tror du legen min hadde skrevet ut resept til meg? Jeg har testet om jeg har lavt stoffskifte og det har jeg ikke.

Skrevet

Sett denne? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=591218

Så lite som 5 kg må du få av vhja kosthold og trening, det nytter ikke å ta piller. Du må jo tilbake på normalt matinntak igjen etterpå, og hvordan skal du da unngå å legge på deg igjen?

Du må antakelig trene mer.

Jeg har proevd med trening og kosthold i et og et halvaar. gaatt paa kostholdskurs og alt. Trent kondisjon 3 ganger i uken. men det gaar ikke. jeg vet ikke hva jeg skal gjoere naa. det funker jo ikke!

Sara Bernard
Skrevet

Jeg har proevd med trening og kosthold i et og et halvaar. gaatt paa kostholdskurs og alt. Trent kondisjon 3 ganger i uken. men det gaar ikke. jeg vet ikke hva jeg skal gjoere naa. det funker jo ikke!

Du skriver ''jeg har gått på Grethe Roede kurs og prøvd lavkarbo''

men du har sluttet med det igjen? Holder du øye med hvor mye kalorier du får i deg? Hvor mye/hvor hardt trener du?

Det er mange variabler her.

Skrevet

Du skriver ''jeg har gått på Grethe Roede kurs og prøvd lavkarbo''

men du har sluttet med det igjen? Holder du øye med hvor mye kalorier du får i deg? Hvor mye/hvor hardt trener du?

Det er mange variabler her.

jeg har spist 1600 kalorier, og jogget mellom 7 og 8 km, 3 ganger i uken, jeg gaar ogsaa til skolen.

har den sisten tiden begynt aa faa en anstrengt forhold til mat, spiser 1000 kalorier 4 dager paa rad, og 3000 kalorier 5 og 6 dag.

jeg vil begynne reductil for aa faa hjelpe meg i gang.

jeg spiser typisk karbonadedeig, groennsaker, knekkebreod, havregroet.

jeg spiser jo ganske mye det samme som kjaeresten min, men i mindre prosjoner, og han er slank.

takk for svar

Sara Bernard
Skrevet

jeg har spist 1600 kalorier, og jogget mellom 7 og 8 km, 3 ganger i uken, jeg gaar ogsaa til skolen.

har den sisten tiden begynt aa faa en anstrengt forhold til mat, spiser 1000 kalorier 4 dager paa rad, og 3000 kalorier 5 og 6 dag.

jeg spiser jo ganske mye det samme som kjaeresten min, men i mindre prosjoner, og han er slank.

takk for svar

Jeg tipper det er de 3000 kaloriene som ødelegger for deg. Men et anstrengt forhold til mat er ikke bra, da bør du oppsøke fagpersoner.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kanskje du egentlig bare har mye muskler? At all treningen har gjort deg fast og muskuløs? Vekta forteller nemlig ikke alt.

Sara Bernard
Skrevet

takk for svar

Du bør heller holde deg jevnt på 1600 pr dag, mente jeg å få med. 1000 er altfor lite, 3000 er for mye. Men å begynne med piller er nok ingen løsning - om du skulle ned 40 kg hadde saken vært en annen. De er dessuten ment for personer med sykelig overvekt.

Skrevet

takk for svar

Du er jo også slank! Og jeg skjønner ikke hvorfor du har dette jojo-kostholdet når det gjelder antall kalorier? Om det er i forhold til at du trener så trener du neppe så mye de dagene at du trenger 2000 kcal mer enn ellers... Og 1000 kcal er alt for lite, ikke det minste rart at kroppen din nekter å gi slipp på noe som helst.

Spis rundt 1500-1700 kcal om dagen og spis litt mer fett enn det du gjør, kroppen trenger fett også for å slippe fett.

Skrevet

Jeg tipper det er de 3000 kaloriene som ødelegger for deg. Men et anstrengt forhold til mat er ikke bra, da bør du oppsøke fagpersoner.

takk for svar alle sammen.

jeg har prøvd 1600 kal, og trening, og det har ikke fungert skikkelig. jeg har ikke gått ned.

kanskje jeg skal prøve igjen. men jeg føler jeg har blitt helt syk av å telle kalorier.

har nesten lyst å prøve å leve normalt, uten å veie all maten. men spise sunt, mindre måltider og regelmessig, ved siden av trening.

jeg føler jeg har fått et usunt forhold til mat, kanskje jeg bør snakke med noen om det.

om jeg prøver selv, og ikke fokusere på vekten,men på kroppen. at kroppen skal få sunn mat, og kroppen skal bevege seg, kanskej det er en tankegang jeg må gå mot. istedenfor å telle kalorier.

jeg er hvertfall alt for opptatt av det nå, nesten så jeg kvir meg å gå på ost og vinkveld. for vin er det mye kalorier i og det er det i ost og.

Sara Bernard
Skrevet

jeg har prøvd 1600 kal, og trening, og det har ikke fungert skikkelig. jeg har ikke gått ned.

kanskje jeg skal prøve igjen. men jeg føler jeg har blitt helt syk av å telle kalorier.

har nesten lyst å prøve å leve normalt, uten å veie all maten. men spise sunt, mindre måltider og regelmessig, ved siden av trening.

jeg føler jeg har fått et usunt forhold til mat, kanskje jeg bør snakke med noen om det.

om jeg prøver selv, og ikke fokusere på vekten,men på kroppen. at kroppen skal få sunn mat, og kroppen skal bevege seg, kanskej det er en tankegang jeg må gå mot. istedenfor å telle kalorier.

jeg er hvertfall alt for opptatt av det nå, nesten så jeg kvir meg å gå på ost og vinkveld. for vin er det mye kalorier i og det er det i ost og.

''om jeg prøver selv, og ikke fokusere på vekten,men på kroppen. at kroppen skal få sunn mat, og kroppen skal bevege seg, kanskej det er en tankegang jeg må gå mot. istedenfor å telle kalorier.''

Du evner å se det fra flere sider, det lover jo veldig godt i forhold til å finne en balanse. :-)

Skrevet

Du skrover at du trener kondisjon, men bør du ikke også eller kanskje i stedet for trene styrke?

Sool1365380740
Skrevet

Heisann. Vet selv hvor frustrerende det er å ikke se resultater på vekta når man skal prøve gå ned. Har selv hatt et veldig dårlig forhold til mat. Hatt dårlig samvittighet for hver minste ting jeg har puttet i munnen. Noe som resulterte i at jeg spiste mindre og mindre og skjeldnere og skjeldnere. Går ikke ned i vekt av å sulte kroppen iallefall. Mitt råd til deg : Invester i et medlemskap i VG sin vektklubb! Dette har iallefall hjulpet meg masse! Har nå sakte men sikkert fått et bedre forhold til maten jeg spiser. Spiser 4-5 ganger om dagen,er god og mett. Lørdag spiser jeg litt snop i tillegg,og jeg går likevel ned i vekt! Disse sidene er helt supre! Man lærer så enormt om hvor viktig det er å spise nok mat,og riktig mat. Også føles det overhodet ikke som noe slankekur,for det vet vi jo at ikke fungerer i lengden. Det som fungerer er en varing kostholdsendring som man kan leve med hver dag! Ønsker deg lykke til. Du får det nok til skal du se. Forøvrig så tror jeg du ser helt normal ut i forhold til vekt og høyde. Se deg selv i speilet og si til deg selv at du er flott! For det er jeg sikker på at du er.

Skrevet

Jeg synes du skal snakke med fastlegen din om hvordan du har det. Reductil er ikke lenger et alternativ siden den er trukket fra markedet, men dersom du også er deprimert, så kan det være at legen vil gi deg fontex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...