Gå til innhold

Kan tillegg av medisin ha en effekt?

Anbefalte innlegg

Gjest somebody else
Skrevet

Jeg går på 300mg Lamictal mot humørsvigninger. Ifølge psykiater er jeg ikke bipolar pga lav "alvorlighetsgrad" på svingningene. Vet ikke om jeg er helt enig i det selv, men det er ikke så farlig så lenge jeg får medisiner og ok behandling. Jeg svinger mest nedover, men har de siste 3-4 årene (litt usikker, tiden går så fort!) vært noen lunde stabil. Inntil i fjor høst. Da skjedde veldig mye på en gang mtp triggere av depresjon, og jeg avtalte med lege å ta 400mg. Desverre ble jeg mest likegyldig, "mistet" ord og klarte ikke å holde i gang samtaler, var ukonsentrert og hørte ikke etter når folk snakket til meg. Jeg var virkelig lost. Trappet ned igjen til 300mg.

Nå merker jeg at depresjonen er i gang igjen. Jeg kommer meg på jobb, men pga type jobb føler jeg at jeg kan være en sikkerhetsrisiko. Skal jeg sykmelde meg er det 100% eller ikke noe, -også pga type jobb. Jeg ønsker ikke å sykmelde meg, da det bare fører til innesitting og lite aktivitet, og i det store og hele ikke gjør saken veldig mye bedre. Til nå har jeg jobbet og gjort de praktiske ting i heimen som _må_ gjøres, og utover det isolert meg litt. Jeg orker ikke å være sosial, og har heller prioritert bøker, tv ol. Dette har fungert noen lunde, men tungsinnet sitter i. Kan tilleggsmedisiner være et alternativ? Hva, i så tilfelle? Det er ikke noe alternativ med høyere dose Lamictal, da jeg følte meg som en totalt zombie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...