Gå til innhold

Seksuelt minoritetssyndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man ikke et offer når man er utsatt for overgrep fra samfunnet?

''Er man ikke et offer når man er utsatt for overgrep fra samfunnet?''

Det er bra du får hjelp, men du bør ikke begrave deg i offerrollen. At "samfunnet" ikke sier at 'det er hyggelig at du forelsker deg i mitt barn', er _ikke_ et overgrep.

Du kan ikke sammenlikne homofili og pedofili. Homofile er likeverdige personer med felles legning og felles ønsker.

Om jeg forelska meg i og tente seksuelt på marsvin, måtte jeg ta konsekvensen av det - ikke forvente at "samfunnet" skulle godta min legning.

Det sagt, ønsker jeg deg alt godt.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spenol(1)

12

• frosken

11

• mariaflyfly

4

• Mrs. Wallace

3

Gjest Finnerikkeriktigengangsnick
Skrevet

Selvsagt bør pedofile få anerkjennelse for sin legning. Om det skjer om 50 år eller 100 år vet ingen, men normer forandrer seg hele tiden. Og nei, pedofile ødelegger ikke barn, OVERGRIPERE skader barn. Det er forskjell på å være pedofil og overgripere.

Å godta pedofili er én ting, å godta overgrep er en annen. Og så lenge samfunnet ikke godtar det første, så vil det aldri bli slutt på overgrep. Første bud er å lære seg begrepene.

Hvis samfunnet godtar pedofeli, så står ingenting i veien for at pedofile skal få leve ut sin legning. Det kan jeg ikke på noen måte se for meg at skal skje, verken nå eller om 100 år.

Normale foreldre vil aldri godta at voksne ser på deres barn som sexobjekter.

Som frosken og Angustia sier lenger ned, det er vanskelig å se at du er et offer for noe som helst.

Skrevet

Hvilken artikkel tenkte du på? Kan ikke se at jeg har snakket om noen artikkel ;)

Angsten er nok bare en del av hele greiene. Det å ha levd i mange år og vært redd for at folk skulle se på meg at jeg var pedofil eller noe sånt, har nok kanskje skylden for angst og tvangstanker.

Det var en artikkel i A-magasinet som skapte store bølger.

Det er nok ulike definisjoner ute å går. du får bruke det du synes er best.

jeg tror også at å ha tanker som er "forbudte" kan føre til at tanken blir enda mere dominerende og at det er lettere å få et slags oppheng på det.

Gjest Moi29
Skrevet

Jeg er ikke i stand til å se at du kan påberope deg å være utsatt for overgrep fra samfunnets side.

Men jeg forventer ikke at andre kan forstå hvordan det er å oppleve det. Det eneste man bør kunne forvente er hjelp og omsorg. Akkurat som folk ikke kan sette seg inn i hvordan det er å være offer for andre typer overgrep uten å ha opplevd det selv.

Gjest Moi29
Skrevet

''Er man ikke et offer når man er utsatt for overgrep fra samfunnet?''

Det er bra du får hjelp, men du bør ikke begrave deg i offerrollen. At "samfunnet" ikke sier at 'det er hyggelig at du forelsker deg i mitt barn', er _ikke_ et overgrep.

Du kan ikke sammenlikne homofili og pedofili. Homofile er likeverdige personer med felles legning og felles ønsker.

Om jeg forelska meg i og tente seksuelt på marsvin, måtte jeg ta konsekvensen av det - ikke forvente at "samfunnet" skulle godta min legning.

Det sagt, ønsker jeg deg alt godt.

Hadde folk sagt at "det ikke er hyggelig" så hadde ikke det gjort meg noen ting. Men det er ikke det folk sier. Jeg hører til den gruppen som kanskje opplever mest overgrep og utstøtning i samfunnet nå i dag.

Jeg tror ikke jeg har nevnt homofili med ett ord i denne tråden, tror du er den første faktisk.

Gjest Moi29
Skrevet

Hvis samfunnet godtar pedofeli, så står ingenting i veien for at pedofile skal få leve ut sin legning. Det kan jeg ikke på noen måte se for meg at skal skje, verken nå eller om 100 år.

Normale foreldre vil aldri godta at voksne ser på deres barn som sexobjekter.

Som frosken og Angustia sier lenger ned, det er vanskelig å se at du er et offer for noe som helst.

At pedofili blir akseptert er langt unna å akseptere sex med barn. Det er to forskjellige ting å akseptere en legning, enn å akseptere handlinger.

At dere ikke kan sette dere inn i hvordan det er å være offer for samfunnets overgrep, kan jeg forstå, fordi man må oppleve det selv for å vite hvordan det er.

Gjest Moi29
Skrevet

Det var en artikkel i A-magasinet som skapte store bølger.

Det er nok ulike definisjoner ute å går. du får bruke det du synes er best.

jeg tror også at å ha tanker som er "forbudte" kan føre til at tanken blir enda mere dominerende og at det er lettere å få et slags oppheng på det.

Ja, har lest den, og den var utrolig viktig og jeg tror den kan ha fått en stor positiv betydning for samfunnet.

Legning er legning, man blir ikke mer opphengt i å tiltrekkes av barn enn voksne. Følelsene er de samme selv om man ikke kan leve det ut. Men det er en lidelse å ha følelsene. Men lidelsen hadde ikke vært så stor om folk viste omsorg og støtte.

Kunne dere vært venn med en som meg da, eller ville min legning gjort at dere ikke hadde greid det?

Skrevet

Men jeg forventer ikke at andre kan forstå hvordan det er å oppleve det. Det eneste man bør kunne forvente er hjelp og omsorg. Akkurat som folk ikke kan sette seg inn i hvordan det er å være offer for andre typer overgrep uten å ha opplevd det selv.

''Det eneste man bør kunne forvente er hjelp og omsorg. ''

Jeg vet ikke helt hva slags virkelighetsoppfatning du har, men de færreste voksne opplever noen særlig grad av "hjelp og omsorg". Derimot får mange hjelp til å finne konstruktive løsninger i forhold til sine problemer.

Skrevet

Ja, har lest den, og den var utrolig viktig og jeg tror den kan ha fått en stor positiv betydning for samfunnet.

Legning er legning, man blir ikke mer opphengt i å tiltrekkes av barn enn voksne. Følelsene er de samme selv om man ikke kan leve det ut. Men det er en lidelse å ha følelsene. Men lidelsen hadde ikke vært så stor om folk viste omsorg og støtte.

Kunne dere vært venn med en som meg da, eller ville min legning gjort at dere ikke hadde greid det?

''Kunne dere vært venn med en som meg da, eller ville min legning gjort at dere ikke hadde greid det?

''

For min del så vil overdreven selvmedlidenhet gjøre vennskap lite aktuelt.

Gjest Moi29
Skrevet

''Det eneste man bør kunne forvente er hjelp og omsorg. ''

Jeg vet ikke helt hva slags virkelighetsoppfatning du har, men de færreste voksne opplever noen særlig grad av "hjelp og omsorg". Derimot får mange hjelp til å finne konstruktive løsninger i forhold til sine problemer.

Men hvorfor finnes det ikke en hjelpetelefon for pedofile eller et sted man kan gå, en organisasjon som jobber for å gjøre livene våre lettere? Det finnes sikkert hundre hjelpetelefon i Norge, men ikke gidder å gjøre noe for oss. Vi må bare leve med dritten alene og kan ikke fortelle våre nærmeste om vårt problem engang. Og se på all verdens muligheter for folk med andre typer legninger. DE bryr de fleste seg om og lager tiltak som gjør livene bedre.

Pedofili er vel den psykiske lidelsen man rett og slett ikke kan fortelle sine nærmeste om.

Og det hadde ikke gjort å hatt noen rundt seg som man kan snakke med når livet er som verst. En psykolog er greit det altså, men venner hadde også vært en bra ting i livet.

Gjest Moi29
Skrevet

''Kunne dere vært venn med en som meg da, eller ville min legning gjort at dere ikke hadde greid det?

''

For min del så vil overdreven selvmedlidenhet gjøre vennskap lite aktuelt.

Men nå spurte jeg om legningen da, hvis jeg ikke var selvmedlidende?

ps. hadde ikke trengt å være selvmedlidende like mye, dersom noen andre var der litt for meg.

Skrevet

Men hvorfor finnes det ikke en hjelpetelefon for pedofile eller et sted man kan gå, en organisasjon som jobber for å gjøre livene våre lettere? Det finnes sikkert hundre hjelpetelefon i Norge, men ikke gidder å gjøre noe for oss. Vi må bare leve med dritten alene og kan ikke fortelle våre nærmeste om vårt problem engang. Og se på all verdens muligheter for folk med andre typer legninger. DE bryr de fleste seg om og lager tiltak som gjør livene bedre.

Pedofili er vel den psykiske lidelsen man rett og slett ikke kan fortelle sine nærmeste om.

Og det hadde ikke gjort å hatt noen rundt seg som man kan snakke med når livet er som verst. En psykolog er greit det altså, men venner hadde også vært en bra ting i livet.

For å få venner er man nødt til å være i stand til å være opptatt av noe annet enn seg selv.

Gjest Moi29
Skrevet

For å få venner er man nødt til å være i stand til å være opptatt av noe annet enn seg selv.

Jeg er faktisk veldig opptatt av andre enn meg selv, så jeg skjønner ikke hvor du har det fra. Jeg hadde hjulpet deg om du sklei på isen og slo deg, hadde du hjulpet meg selv om jeg var pedofil?

Skrevet

Men nå spurte jeg om legningen da, hvis jeg ikke var selvmedlidende?

ps. hadde ikke trengt å være selvmedlidende like mye, dersom noen andre var der litt for meg.

Jeg går ikke rundt og spør folk jeg blir kjent med om deres seksuelle legning, og de går heller ikke rundt med skilt på brystet hvor legningen opplyses. Derfor har jeg vanskelig for å tro at det er din seksuelle legning som er hovedgrunnen til at du evt. ikke har venner.

Skrevet

Jeg er faktisk veldig opptatt av andre enn meg selv, så jeg skjønner ikke hvor du har det fra. Jeg hadde hjulpet deg om du sklei på isen og slo deg, hadde du hjulpet meg selv om jeg var pedofil?

Jeg hadde neppe hjulpet deg om du sklei på isen og ropte til meg "hjelp meg siden jeg er pedofil''.

Gjest Moi29
Skrevet

Jeg hadde neppe hjulpet deg om du sklei på isen og ropte til meg "hjelp meg siden jeg er pedofil''.

Nei, men det var ikke sånn ment. Hadde du hjulpet meg selv om du visste at jeg var det?

Gjest Moi29
Skrevet

Jeg går ikke rundt og spør folk jeg blir kjent med om deres seksuelle legning, og de går heller ikke rundt med skilt på brystet hvor legningen opplyses. Derfor har jeg vanskelig for å tro at det er din seksuelle legning som er hovedgrunnen til at du evt. ikke har venner.

Det er ikke bare det selvsagt, det er nok knyttet til personlighetsforstyrrelse som jeg også har. Nå er det ikke sånn at jeg ikke har en eneste venn, men jeg ønsker meg en venn jeg kan være åpen til og slippe å gå med den vonde følelsen helt alene. Da ville jeg følt at jeg kunne være meg selv, og føle meg godtatt som menneske.

Skrevet

Nei, men det var ikke sånn ment. Hadde du hjulpet meg selv om du visste at jeg var det?

''Nei, men det var ikke sånn ment. Hadde du hjulpet meg selv om du visste at jeg var det?

''

Nei, jeg hadde nok ment at siden du lider av så ekstrem selvmedlidenhet, så ville det vært best for deg å måtte hjelpe deg selv.

mariaflyfly
Skrevet

Man er ikke syk selv om man har en slik legning, men ja, man trenger hjelp til å leve samfunnets fordommer og stigmatisering, som fører til selvhat og sosial isolasjon.

Martyrrollen er deg usedvanlig lite kledelig.

Gjest Moi29
Skrevet

''Nei, men det var ikke sånn ment. Hadde du hjulpet meg selv om du visste at jeg var det?

''

Nei, jeg hadde nok ment at siden du lider av så ekstrem selvmedlidenhet, så ville det vært best for deg å måtte hjelpe deg selv.

Hadde du hjulpet en annen du visste var pedofil da, og som ikke var selvmedlidende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...