Gå til innhold

hvor stor smitte fare....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ønsker å ha seksuelt forhold men...

For flere år siden fikk jeg å vite at jeg har fått Hepatitt b. Da fikk jeg psyk. problemmer, og jeg har unngått seksual forholg fullstendig.Nå mener jeg at jeg har straffet meg selv nok, og klarer ikke å leve på denne måten mer.Jeg har ikke noen forhold ennå , jeg har ikke lyst å smitte noen, men jeg ønsker å vite følgende-kan kondom beskytte noen menn som kan bli i alle fall i begynelse min kort sek.opplevesle. Det går ikke an å røpe hemlighet til en " ukjent "med en gang, o snakke om vaksiner...Kan du vær så snill svare meg...Jeg ønsker så sterk å bli kjent med en forståelse full meneske,og å ha normal livet, men akkurat nå jeg har bare stor lyst påseksual forhold etter så mange år " i helvete ".Håper å få svar.Vennlig hilsen

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob
Skrevet

De fleste tilfeller (minst 95%) av infeksjoner med hepatitt B hos voksne ender med at virus blir borte fra kroppen og pasienten blir frisk og ikke smittefarlig. Jeg vet ikke hvordan du har fått diagnosen hepatitt B, om det er spørsmål om kronisk bærertilstand, men det er relativt lett å undersøke hvorvidt du tilhører denne majoriteten ved å ta en blodprøve og sende den til et mikrobiologisk laboratorium. Hvis det er tilfelle er du ikke smittefarlig lenger!

Gjest (Anonymous)
Skrevet

De fleste tilfeller (minst 95%) av infeksjoner med hepatitt B hos voksne ender med at virus blir borte fra kroppen og pasienten blir frisk og ikke smittefarlig. Jeg vet ikke hvordan du har fått diagnosen hepatitt B, om det er spørsmål om kronisk bærertilstand, men det er relativt lett å undersøke hvorvidt du tilhører denne majoriteten ved å ta en blodprøve og sende den til et mikrobiologisk laboratorium. Hvis det er tilfelle er du ikke smittefarlig lenger!

Hei dr.Miklos

Jeg vil takke deg for svaret som jeg har fått.

Jeg føler at det er viktig for meg å forklare, at min blod prøve har vist at jeg har hepattit B, og i følge min lege ,jeg er frisk,men har en kronisk bæretilstand. Hvordan jeg har fått ,det er en misterium for meg selv. Som jeg har sagt jeg har levd

et liv siste årene uten sek.forhold ,med psykisk problemer og, derfor ber jeg deg en gang til å svare meg på det sammen spørsmålet om-er jeg eler ikke smitefarlig lengre ??

Det virker uvirkelig , at jeg er ikke det ,eller jeg har misfårståd ???

Vennlig hilsen

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob
Skrevet

Hei dr.Miklos

Jeg vil takke deg for svaret som jeg har fått.

Jeg føler at det er viktig for meg å forklare, at min blod prøve har vist at jeg har hepattit B, og i følge min lege ,jeg er frisk,men har en kronisk bæretilstand. Hvordan jeg har fått ,det er en misterium for meg selv. Som jeg har sagt jeg har levd

et liv siste årene uten sek.forhold ,med psykisk problemer og, derfor ber jeg deg en gang til å svare meg på det sammen spørsmålet om-er jeg eler ikke smitefarlig lengre ??

Det virker uvirkelig , at jeg er ikke det ,eller jeg har misfårståd ???

Vennlig hilsen

Hvis det er påvist at du er kronisk bærer er det desverre det samme som at du er smittefarlig. Men, det er ikke nødvendigvis så ille som det høres i første øyeblikkk, fordi det er betydelig forskjell i graden av smittsomhet. Dette kan undersøkes ved å teste på "e" antigen og "e"antistoff, eventuelt å vurdere mengde virus arvestoff. Under alle omstendigheter er det å anbefale at du bruker preventiver, og hvis du har eller får fast partner bør vedkommende vaksineres mot hepatitt B.

Vennlig hilsen

Skrevet

Hvis det er påvist at du er kronisk bærer er det desverre det samme som at du er smittefarlig. Men, det er ikke nødvendigvis så ille som det høres i første øyeblikkk, fordi det er betydelig forskjell i graden av smittsomhet. Dette kan undersøkes ved å teste på "e" antigen og "e"antistoff, eventuelt å vurdere mengde virus arvestoff. Under alle omstendigheter er det å anbefale at du bruker preventiver, og hvis du har eller får fast partner bør vedkommende vaksineres mot hepatitt B.

Vennlig hilsen

Hei dr. Miklos

Det var liten trost, men uanset-takk skal du ha for svaret ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...