Gå til innhold

Mistet litt av tanna


Gjest Tannami

Anbefalte innlegg

Gjest Tannami

Mistet en bit av den ene jekselen nå nettopp. Det har aldri skjedd meg før. Skjedde da jeg tygget på et kornbrød og fikk et stort hardt korn nedi jekselen.

Er det vanlig at dette kan skje eller har jeg spesielt svake tenner? Hva kan årsaken være til at jeg knekker tanna av en å kornbrødskive??

Jeg er bare 28 år. Er det dyrt å fikse på? Det er ikke smertefullt eller noe, men svært ubehagelig. Skjærer meg stadig på de skarpe endene med tunga.

Hvor dyrt er det å fikse på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannfeee

Pris er vanskelig å forutsi, det kommer an på hvor stort arbeid som må til for å reparere skaden. Men det høres ikke så stort ut, så sannsynligvis trengs kun en middels fylling. Tipper 1000-1200 kr for fyllingen. Årsak er også umulig å si ut i fra et innlegg på internett. Kunne kornet ha vært en liten stein? Hadde du fylling i den tanna fra før? Etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannami

Pris er vanskelig å forutsi, det kommer an på hvor stort arbeid som må til for å reparere skaden. Men det høres ikke så stort ut, så sannsynligvis trengs kun en middels fylling. Tipper 1000-1200 kr for fyllingen. Årsak er også umulig å si ut i fra et innlegg på internett. Kunne kornet ha vært en liten stein? Hadde du fylling i den tanna fra før? Etc.

Takk for svar. Biten kunne vært en liten sten ja. Usikker på om det har vært fylling i den jekselen fra før, siden det er over 10 år siden jeg hadde et par småhull i tennene.

Satser på at det ikke blir så dyrt, 100-1500 kan jeg leve med. Går til fylkeskommunal tannlege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...