Gå til innhold

Katten min avlivet i går...(

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Uff, det var trist, du har min dypeste medfølelse:´(

Tusen takk, Ellipse, det varmer godt.

Klem

Videoannonse
Annonse
  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

12

• Mammantil3

5

• Mandolaika

3

• Angustia

3

hidi, the scorpion
Skrevet

Klem til deg, Hidi

Takk, Dorthe, det varmer.

Klem

Gjest Jacoba
Skrevet

Det er helt tydelig at hun ikke har barn.

Jeg har hatt kjæledyr før jeg fikk barn, og trodde nok omtrent det samme. Helt til jeg fikk barn - som døde. Da skjønte jeg forskjellen...

:-((

Skrevet

Katten min hadde det ikke godt, og bare det å være sammen med henne til siste slutt, føltes bra. Det gikk veldig fort, men jeg skjønner deg veldig godt, Astoria.

Klem

Skal du anskaffe deg en ny katt? Har lest at det hjelper for sorgen. Det må ha vært vondt å se at slutten nærmet seg.

Klem!

Skrevet

At hun har levd et fantastisk godt liv, er min trøst i tunge stunder...

Men vondt er det jo. Takk for omtanken, Katt-ja.

Klem

Jo,- det er klart - en liten trøst er det, men ufattelig vondt likevel.

Det jeg prøvde å trøste meg med da min elskede katt døde var at den aldri hadde hørt et "nei" eller en sint tone her hjemme...

Skrevet

Jo,- det er klart - en liten trøst er det, men ufattelig vondt likevel.

Det jeg prøvde å trøste meg med da min elskede katt døde var at den aldri hadde hørt et "nei" eller en sint tone her hjemme...

''Det jeg prøvde å trøste meg med da min elskede katt døde var at den aldri hadde hørt et "nei" eller en sint tone her hjemme...''

Huff, nå herper jeg tråden til Hidi, men hvordan klarte du det?

Jeg er relativt ny kattemor, men kjefter på 'Flekken' når han klatrer på bord og benker - gjerne for å snoke mat... Har innsett at kjefting ikke hjelper i særlig grad, men en regelrett nedkasting tror jeg gjør inntrykk.

Det pussige er at han alltid føler behov for å vaske seg ett eller annet sted etterpå - til og med barna bemerker at "nå er Flekken flau".

Kan man oppdra en katt?

Men vi elsker han, altså, og jeg føler veldig med Hidi.

Skrevet

Enig med deg - og jeg synes egentlig ikke slike sammenligninger hører hjemme her i hidi sin tråd nå.

''Enig med deg - og jeg synes egentlig ikke slike sammenligninger hører hjemme her i hidi sin tråd nå.''

Kunne ikke vært mer enig. Folk må få lov til og føle det de føler uten at det skal veies og sammenlignes opp mot hverandre. Og jeg fant disse kommentarene i hidis sørgetråd veldig upassende.

Skrevet

Illustrasjonen er nok riktig, ja, og når man ikke har barn vet man jo ikke hva det betyr rent følelsesmessig.

Ikke for det, jeg vet da om noen som nesten er sterkere knyttet til dyrene sine enn til egne unger (i alle fall synes det slik utad). Og det er kanskje ikke helt sundt.

Hidi har de flere barn så hun vet jo hvordan det.

Skrevet

''Hidi har de flere barn så hun vet jo hvordan det.''

Ja, nettopp.

Skrevet

Ja, men dette svaret mitt har utspring i Elextras kommentar om en bekjent av henne, ikke om Hidi. :-)

Skrevet

''Hidi har de flere barn så hun vet jo hvordan det.''

Ja, nettopp.

Ja, men dette svaret mitt har utspring i Elextras kommentar om en bekjent av henne, ikke om Hidi. :-)

Skrevet

Javel

''Javel''

Har du ikke noen tanker rundt dette, bør du ha verdighet og anstendighet nok til å la være å svare!!!

Det er tydelig at du ikke har noen medfølelse i denne situasjonen, men hvorfor i all verden føler du behov for å uttrykke det når det ikke er nødvendig? Det er totalt unødvendig å prøve å gjøre situasjonen til Hidi verre, da er det bedre å holde kjeft!

Skrevet

Ok, sorry :o)

Skrevet

''Enig med deg - og jeg synes egentlig ikke slike sammenligninger hører hjemme her i hidi sin tråd nå.''

Kunne ikke vært mer enig. Folk må få lov til og føle det de føler uten at det skal veies og sammenlignes opp mot hverandre. Og jeg fant disse kommentarene i hidis sørgetråd veldig upassende.

Ja, akkurat i denne tråden var det svært upassende. Det kunne heller blitt laget en annen tråd om akkurat dette på et senere tidspunkt.

• 2 uker senere...
hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg klarte ikke å svare alle som var så herlige å vise sin omteksmohet ang. min katts bortgang.

Jeg har lest hver eneste svar, og tårene faller lett.

Hvert eneste svar har betydd noe for meg, og jeg takker dere inderlig for deres medfølelse og deltakelse i min sorg.

Det var en stund jeg ikke klarte å lese på DOL, men jeg er nå tilbake med takk til dere alle!

Mange klemmer til dere alle!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...