Gå til innhold

Ned i vekt før slankeoperasjon

Anbefalte innlegg

''Jeg spiser fortsatt noe mindre porsjoner enn det mine normalvektige, uopererte venner gjør. '

Går du fremdeles ned i vekt?

Hva er menyen en dag nå?

Nei, jeg går ikke fortsatt ned i vekt.

En typisk middagsporsjon nå er tilsvarende: 1 kjøttkake, 1 potet, 3 ss grønnsaker og saus. Da er jeg skikkelig mett og orker ikke dessert (om det skulle være det).

Noen ganger orker jeg mer, andre ganger mindre, men dette er ganske typisk.

Til andre måltider holder det med f.eks. 1 knekkebrød eller 1 brødskive. Når jeg er på jobb har jeg ikke anledning til å spise så ofte som jeg burde, så da presser jeg ned 2 knekkebrød eller 2 brødskiver. Veeeldig mett etter det.

Fortsetter under...

En typisk middagsporsjon nå er tilsvarende: 1 kjøttkake, 1 potet, 3 ss grønnsaker og saus. Da er jeg skikkelig mett og orker ikke dessert (om det skulle være det).

Til andre måltider holder det med f.eks. 1 knekkebrød eller 1 brødskive. Når jeg er på jobb har jeg ikke anledning til å spise så ofte som jeg burde, så da presser jeg ned 2 knekkebrød eller 2 brødskiver. Veeeldig mett etter det.

3 _ss_ grønnsaker? Det var en litt spesiell måte å måle grønnsaker på...?

Gjest Meredith er mitt nick

Jeg synes det høres ut som lite kalorier....Litt for lite mat liksom. Har du fått problemer med tennene? Mange inne på vektoperasjon.no forteller om knekte tenner og hull på uventede steder på tennene?

Annonse

Jeg synes det høres ut som lite kalorier....Litt for lite mat liksom. Har du fått problemer med tennene? Mange inne på vektoperasjon.no forteller om knekte tenner og hull på uventede steder på tennene?

Nei, jeg spiser forholdsvis ofte og får i meg nok kalorier (i følge ernæringsfysiologen).

Tannhelsen er rimelig god - akkurat som før operasjonen :)

Gjest eller no'

Nei, det er ikke så lite. F.eks. 2 brokkolibuketter, 2 blomkålbuketter og 7-8 gulrotskiver.

Får du plass til alt det på tre spiseskjeer? Jeg ser liksom mer for meg en blomkålbukett i hver skje, men enten har jeg bare store buketter, eller du topper skjeene enom? 8 gulrotskiver får sikkert plass i en skje hvis man legger dem oppå hverandre (da kan jo en hel gulrot få plass også hvis man er god til å balansere ;-) )

Gjest eller no'

Får du plass til alt det på tre spiseskjeer? Jeg ser liksom mer for meg en blomkålbukett i hver skje, men enten har jeg bare store buketter, eller du topper skjeene enom? 8 gulrotskiver får sikkert plass i en skje hvis man legger dem oppå hverandre (da kan jo en hel gulrot få plass også hvis man er god til å balansere ;-) )

enom= enormt (datt ut noen bokstaver der, gitt)

Jeg har ikke målt med spiseskjeer, men forsyner meg med 1 serveringsskje sånn ca :)

Gjest 105 kilo

Jeg veide 129 kg før jeg startet pulverkur før operasjonen.

Jeg trente noe på den tiden. Var på helsestudio og trente kondisjon og styrke, samt at jeg gikk turer.

Operasjonen virker på så og si alle, men - og det er et stort men - operasjonen er kur mot overvekt. Det er et redskap som hjelper den opererte til å _gå ned_ i vekt. Effekten av operasjonen stanser etter 6-12 mnd. Ønsker man å gå videre ned i vekt, så må man gjøre det selv. Og vedlikehold av vekten må man også gjøre selv.

Dvs. det er ganske mange som går ganske mye opp igjen, om man ikke unngår å falle tilbake til gammelt levesett.

Hvor mye gikk du ned den første uken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...