Gå til innhold

Personvern meg i ræva ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra DPS her om dagen, å jada de har prestert å trykke "logoen" sin UTENPÅ konvolutten???

Jeg vil verken at de som sorterer post,lever post, eller andre som er i fare for å håndtere min post skal vite at jeg er i kontakt med dps...

fuck them all!!

Skrevet

Med mindre du er en A-kjendis, så vet jeg ikke helt om disse postansatte faktisk overhode bryr seg om hva slags post du får?

Skrevet

Med mindre du bor på et sted med 17 innbyggere så legger neppe postmannen engang merke til hva det står på konvolutten bortsett fra at han sørger for at konvolutten havner i rett postkasse.

Skrevet

Med mindre du er en A-kjendis, så vet jeg ikke helt om disse postansatte faktisk overhode bryr seg om hva slags post du får?

Nei sikkert ikke, men det er da mulig at man kjenner postmannen. Dessuten kunne det ha vært samboeren som hentet postet den dagen ...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei sikkert ikke, men det er da mulig at man kjenner postmannen. Dessuten kunne det ha vært samboeren som hentet postet den dagen ...

På konvolutten burde det kun stått Helse xxx.

På våre konvolutter står det kun: Helse Nord-Trøndelag

Skrevet

Post sorteres i stor grad automatisk.

Personen som legger den i kassa di, har en veske el.l. med ferdigsortert post. H*n leser såvidt hvilket husnr. du bor i, hvis du er heldig.

Jeg bor i noe som likner på 20 D (rekkehus). De åtte postkassene for nr. 20 (A - H) henger like ved de åtte som hører til 22 (A - H). Jeg skal love deg at hvis post til nr. 22 D har blitt sortert inn sammen med vår, kommer den i vår kasse - og omvendt, at 22 D får post det klart og tydelig står mitt navn og 20 D på. De kunne like gjerne sendt posten med en som var omtrent analfabet.

Noe så ubetydelig som en firmalogo tror jeg står langt ned på lista over ting de ser på. Dessuten kan du jo være en leverandør av et eller annet, eller noen de skal sende en regning til. DPS har nok forbindelse til mye annet enn brukerne sine

tror

Melba1365380968
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, dette er ubehagelig. Det har skjedd meg et par ganger også, og da har jeg sagt ifra til behandler som har vært helt enig med meg, og som har tatt det opp videre i systemet.

Det er revnende likegyldig om de fleste postmenn ikke ser på noe annet enn husnr når de leverer posten, fordi det går nesten ikke en uke uten av vi får naboens post og omvendt...

Skrevet

Post sorteres i stor grad automatisk.

Personen som legger den i kassa di, har en veske el.l. med ferdigsortert post. H*n leser såvidt hvilket husnr. du bor i, hvis du er heldig.

Jeg bor i noe som likner på 20 D (rekkehus). De åtte postkassene for nr. 20 (A - H) henger like ved de åtte som hører til 22 (A - H). Jeg skal love deg at hvis post til nr. 22 D har blitt sortert inn sammen med vår, kommer den i vår kasse - og omvendt, at 22 D får post det klart og tydelig står mitt navn og 20 D på. De kunne like gjerne sendt posten med en som var omtrent analfabet.

Noe så ubetydelig som en firmalogo tror jeg står langt ned på lista over ting de ser på. Dessuten kan du jo være en leverandør av et eller annet, eller noen de skal sende en regning til. DPS har nok forbindelse til mye annet enn brukerne sine

tror

Hva så de har mulighet til å se det hvis dem vil, dessuten kan det være at jeg har samboere jeg ikke vil skal se det heller, og post kan komme på aveie osv...

Skrevet

Oj, skjønner at dette er problematisk om ikke engang samboeren din vet at du er i DPS-systemet...

Skrevet

På konvolutten burde det kun stått Helse xxx.

På våre konvolutter står det kun: Helse Nord-Trøndelag

Her står det xxxsykehus avdeling dps, skjønner ikke at dette er mulig da en psykolog ikke skal hilse på deg i butikken engang på grunn av personvernet.

nitty-gritty
Skrevet

Oj, skjønner at dette er problematisk om ikke engang samboeren din vet at du er i DPS-systemet...

Jeg skjønner ikke hvorfor du uttaler deg, når det tydeligvis ikke er noe du har kjennskap til?

Svært mange som mottar psykiatrisk behandling ønsker å holde det for seg selv. Det sier seg selv at min helsetilstand er taushetsbelagt. Da kan et slikt brev være et overtramp. Som NHD sier - de har tenkt på den problemstillingen og gjør det ikke slik.

Skrevet

Hva så de har mulighet til å se det hvis dem vil, dessuten kan det være at jeg har samboere jeg ikke vil skal se det heller, og post kan komme på aveie osv...

Joda, jeg er enig med deg i at det er unødvendig. Jeg ville bare fortelle at det ikke akkurat leses grundig av utenforstående.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du uttaler deg, når det tydeligvis ikke er noe du har kjennskap til?

Svært mange som mottar psykiatrisk behandling ønsker å holde det for seg selv. Det sier seg selv at min helsetilstand er taushetsbelagt. Da kan et slikt brev være et overtramp. Som NHD sier - de har tenkt på den problemstillingen og gjør det ikke slik.

Hva i all verden vet du om min erfaring med dette?

Og - jøss, hvis man bare skal svare på ting man kan absolutt alt om her i inne, så blir det neimen ikke mange svar på noe som helst!

Ja, helsetilstanden er en privatsak, men i mitt første svar prøvde jeg vel bare å berolige trådstarter med å si at posten ikke er særlig interessert i hva slags brev folk får. Når trådstarter sier at det er skummelt om samboeren finner et brev med en slik logo, så synes jeg det høres veldig merkelig ut, å ikke dele sin helsetilstand med samboer er i beste fall meget merkelig synes jeg.

For all del, jeg beklager at jeg ikke svarte i tråd med det du mente, men slik er nå verden på et nettsted.

(Husk nå på hva du skrev til meg neste gang du har tenkt å svare på noe her inne.)

nitty-gritty
Skrevet

Og - jøss, hvis man bare skal svare på ting man kan absolutt alt om her i inne, så blir det neimen ikke mange svar på noe som helst!

Ja, helsetilstanden er en privatsak, men i mitt første svar prøvde jeg vel bare å berolige trådstarter med å si at posten ikke er særlig interessert i hva slags brev folk får. Når trådstarter sier at det er skummelt om samboeren finner et brev med en slik logo, så synes jeg det høres veldig merkelig ut, å ikke dele sin helsetilstand med samboer er i beste fall meget merkelig synes jeg.

For all del, jeg beklager at jeg ikke svarte i tråd med det du mente, men slik er nå verden på et nettsted.

(Husk nå på hva du skrev til meg neste gang du har tenkt å svare på noe her inne.)

Poenget er måten du svarer på. Manglende empati kan forhåpentligvis tilskrives manglende erfaring.

''Når trådstarter sier at det er skummelt om samboeren finner et brev med en slik logo, så synes jeg det høres veldig merkelig ut, å ikke dele sin helsetilstand med samboer er i beste fall meget merkelig synes jeg.''

I beste fall meget merkelig? Hva er det i verste fall, da? Og hva er poenget med å bedømme en slik avgjørelse overhodet?

Kan du virkelig ikke se for deg tilfeller hvor man ønsker å holde slik skjult for samboeren sin?

Skrevet

Hvis vi nå først skal spekulere på ting vi ikke har noe med:

Kanskje trådstarter deler leilighet med noen, uten at det er noe parforhold, og skriver "samboer" for enkelhets skyld.

nitty-gritty
Skrevet

Kanskje trådstarter deler leilighet med noen, uten at det er noe parforhold, og skriver "samboer" for enkelhets skyld.

Ikke sant. Eller kanskje hun/han har en kontrollerende og voldelig samboer. Kanskje forholdet bare er seks måneder gammelt (mange flytter sammen tidlig om det ikke er barn inne i bildet). Eller kanskje noen mennesker rett og slett er mer private av seg og synes ikke parforhold er en unnskyldning til å dele absolutt alt.

Skrevet

Poenget er måten du svarer på. Manglende empati kan forhåpentligvis tilskrives manglende erfaring.

''Når trådstarter sier at det er skummelt om samboeren finner et brev med en slik logo, så synes jeg det høres veldig merkelig ut, å ikke dele sin helsetilstand med samboer er i beste fall meget merkelig synes jeg.''

I beste fall meget merkelig? Hva er det i verste fall, da? Og hva er poenget med å bedømme en slik avgjørelse overhodet?

Kan du virkelig ikke se for deg tilfeller hvor man ønsker å holde slik skjult for samboeren sin?

''Kan du virkelig ikke se for deg tilfeller hvor man ønsker å holde slik skjult for samboeren sin?''

Nei.

Ut over det har jeg ikke flere kommentarer til deg, du har tydeligvis bestemt deg for hva som er lov og ikke lov her, og da er det slik for deg. Det gidder jeg ikke bruke tida mi på.

Skrevet

For all del.

Skrevet

Hvis det er noen trøst (uten at jeg synes folk skal trykke logoer på konvolutter som kan krenke personvernet eller si for mye om inholdet) måtte jeg tenke meg skikkelig godt om før jeg kom på hva "dps" er, og hadde garantert ikke tenkt over den logoen om jeg bar inn posten...;)

Selv blir jeg sånn pæsse begeistra bare for sånne konvolutter med DIGRE krigstype blokkbokstaver med KREDINOR eller LINDORF, eller enda verrre KEMNERN I OSLO på, til allmenn beskuelse..;p Da blir jeg jo stolt om noen andre tar inn posten! ;p

nitty-gritty
Skrevet

Hvis det er noen trøst (uten at jeg synes folk skal trykke logoer på konvolutter som kan krenke personvernet eller si for mye om inholdet) måtte jeg tenke meg skikkelig godt om før jeg kom på hva "dps" er, og hadde garantert ikke tenkt over den logoen om jeg bar inn posten...;)

Selv blir jeg sånn pæsse begeistra bare for sånne konvolutter med DIGRE krigstype blokkbokstaver med KREDINOR eller LINDORF, eller enda verrre KEMNERN I OSLO på, til allmenn beskuelse..;p Da blir jeg jo stolt om noen andre tar inn posten! ;p

''Selv blir jeg sånn pæsse begeistra bare for sånne konvolutter med DIGRE krigstype blokkbokstaver med KREDINOR eller LINDORF, eller enda verrre KEMNERN I OSLO på, til allmenn beskuelse..;p Da blir jeg jo stolt om noen andre tar inn posten! ;p''

Haha, uff! Men der tror jeg faktisk de VIL at du skal skamme deg.

Har du lest om det inkassoselskapet som forfølger folk i en rosa kanindrakt? :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...