Gå til innhold

Personvern meg i ræva ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Selv blir jeg sånn pæsse begeistra bare for sånne konvolutter med DIGRE krigstype blokkbokstaver med KREDINOR eller LINDORF, eller enda verrre KEMNERN I OSLO på, til allmenn beskuelse..;p Da blir jeg jo stolt om noen andre tar inn posten! ;p''

Haha, uff! Men der tror jeg faktisk de VIL at du skal skamme deg.

Har du lest om det inkassoselskapet som forfølger folk i en rosa kanindrakt? :D

Det tror jeg også, det hører med til terroren..;p den kaninen tror jeg hadde blitt voldelig mot..;D

serenity777
Skrevet

Mine brev er verre, der står det bydel ..... avdeling for psykisk helsevern. Haha, men egentlig driter jeg i det. Livet er for kort til å la seg hisse opp over sånt.

Skrevet

Hvis det er noen trøst (uten at jeg synes folk skal trykke logoer på konvolutter som kan krenke personvernet eller si for mye om inholdet) måtte jeg tenke meg skikkelig godt om før jeg kom på hva "dps" er, og hadde garantert ikke tenkt over den logoen om jeg bar inn posten...;)

Selv blir jeg sånn pæsse begeistra bare for sånne konvolutter med DIGRE krigstype blokkbokstaver med KREDINOR eller LINDORF, eller enda verrre KEMNERN I OSLO på, til allmenn beskuelse..;p Da blir jeg jo stolt om noen andre tar inn posten! ;p

Hehe det kan jeg tenke meg er forferdelig morsomt ja ..

Hvordan har du klart å havne i klammeri med innkasso helvete? Grunner det i dårlig økonmi, eller har du vært så dårlig at regninger har blitt nedprioritert?

Samboeren min vet utmerket godt hva dps står for, flaks for dem at det ikke var han hentet posten. Jeg kan bli rimelig dritt sur og hevngjerrig:)

Skrevet

Mine brev er verre, der står det bydel ..... avdeling for psykisk helsevern. Haha, men egentlig driter jeg i det. Livet er for kort til å la seg hisse opp over sånt.

Jeg er nok mer av det hissige slaget, jeg hadde klikket:)

Gjest stemmer
Skrevet

ja eupf

Skrevet

Hehe det kan jeg tenke meg er forferdelig morsomt ja ..

Hvordan har du klart å havne i klammeri med innkasso helvete? Grunner det i dårlig økonmi, eller har du vært så dårlig at regninger har blitt nedprioritert?

Samboeren min vet utmerket godt hva dps står for, flaks for dem at det ikke var han hentet posten. Jeg kan bli rimelig dritt sur og hevngjerrig:)

Næh,litt sammesatte årsaker, jeg har alltid hatt skikkelig elendig med penger, og en stund hadde jeg også en kjæreste som hadde det med å sette opp alt mulig rart på meg, pluss at jeg selv lot det skure og gå..til det vokste seg stort og stygt og tilsynelatende temmelig ufiksbart..og dermed ble det ignorert behørig, fordi jeg ikke orket å gruble på triste ting det allikevel var fint lite jeg kunne gjøre noe med.

Har litt bedre oversikt nå, og noen planer på betaling etc, det er fortsatt ganske urealistiske summer, og de kan jo ikke presse blod ut av en stein etc, men det er nå lys i andre enden av tunnelen, synes jeg. Allikevel hender det jeg synes postkasseinnholdet er skikkelig lystelig - for ikke å snakke om diskret! ;p

Godt samboern din ikke tok inn posten da,og si i fra til dem at du heretter GJERNE vil ha nøytrale, hvite konvolutter, eller hvertfall noe med en helt alminnelig doktor-logo på.

:)

Skrevet

Hva i all verden vet du om min erfaring med dette?

Og - jøss, hvis man bare skal svare på ting man kan absolutt alt om her i inne, så blir det neimen ikke mange svar på noe som helst!

Ja, helsetilstanden er en privatsak, men i mitt første svar prøvde jeg vel bare å berolige trådstarter med å si at posten ikke er særlig interessert i hva slags brev folk får. Når trådstarter sier at det er skummelt om samboeren finner et brev med en slik logo, så synes jeg det høres veldig merkelig ut, å ikke dele sin helsetilstand med samboer er i beste fall meget merkelig synes jeg.

For all del, jeg beklager at jeg ikke svarte i tråd med det du mente, men slik er nå verden på et nettsted.

(Husk nå på hva du skrev til meg neste gang du har tenkt å svare på noe her inne.)

Hva er så merkelig med det?

Hvis man velger å være åpen om psykisk sykdom så kan konsekvensen bli at de næreste blir utsatt for mange unødvendige bekymringer, det øsnker jeg ikke. Jeg vil ha positive relasjoner til mine nære.

Dessuten så er ikke samboerskap noe som nødvendigvis varer livet ut, så det må være lov å tenke litt over hvor mye man utleverer seg, jeg sier ikke ting til samboeren som jeg hadde hatt problemer med at han hadde kjennskap til om vi ikke var sammen lenger.

Skrevet

ja eupf

Neida bare lavt blodsukker:)

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Og jeg er ikke spesielt hissig av meg, bare opptatt av personvern. Jeg vil ikke at et brev fra Gynekologisk Avdeling kunne dumpe ned i nabopostkassen. Finnes det noen du kan ta det opp med? DPS, sende mail eller noe? Tipper det er flere som reagerer på det.

Gjest telemarkingen
Skrevet

Til og med NAV klarer å sende ut HELE personnummeret til brukerene sine UTEN å addressere konvolutten sin på en ordentlig måte !!!!

Jobber i en STOR statlig bedrift, med avdelinger over hele landet, var sykemeldt for en tid tilbake, mottok papirer fra NAV i en internkonvolutt, pga at det kun stod navnet på bedriften, og et postnummer, så her er det noen andre som har åpnet brevet, først inni brevet finner de navnet mitt, sammen med mitt fulle og hele personnummer ......

Jeg kontaktet NAV med en gang om dette, at om de ikke har navnet på lederen min, så må de iallefall sende brevet DIREKTE til meg, slik at jeg kan videresende det, eller kontakte meg for å få korrekt adresse. Svaret var; "det er slik rutinene våre er" MAKAN.

NAV kontoret vårt klarte å gjøre dette flere ganger !!! selv ETTER at jeg ga beskjed.

Vet også at dette har skjedd med flere.

Flaks for NAV at ikke brevet kom i hendene til noen med umoralske hensikter.

Skrevet

Hva er så merkelig med det?

Hvis man velger å være åpen om psykisk sykdom så kan konsekvensen bli at de næreste blir utsatt for mange unødvendige bekymringer, det øsnker jeg ikke. Jeg vil ha positive relasjoner til mine nære.

Dessuten så er ikke samboerskap noe som nødvendigvis varer livet ut, så det må være lov å tenke litt over hvor mye man utleverer seg, jeg sier ikke ting til samboeren som jeg hadde hatt problemer med at han hadde kjennskap til om vi ikke var sammen lenger.

Merkelig fordi samboerskap er så godt som sidestilt med ekteskap, og jeg synes det høres veldig merkelig ut at en samboer/ektefelle ikke vet om den psykiske/fysiske helsetilstanden til den man skal dele livet med.

Gjest ærnte eni
Skrevet

Merkelig fordi samboerskap er så godt som sidestilt med ekteskap, og jeg synes det høres veldig merkelig ut at en samboer/ektefelle ikke vet om den psykiske/fysiske helsetilstanden til den man skal dele livet med.

''Merkelig fordi samboerskap er så godt som sidestilt med ekteskap''

Mener du det på alle områder? Jeg mener det er mange flere faser i et samboerskap enn i et ekteskap. To attenåringer uten barn som har flyttet sammen sidestiller jeg ikke nødvendigvis helt med et ektepar, nei. Folk flytter sammen mye enklere nå enn man giftet seg før (eller gifter seg nå for den del)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...