Gå til innhold

Umodenhet

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Kan jeg ha en viss umodenhet (personlighetsmessig), i tillegg til paranoiaen og depresjonen jeg ellers sliter med?

Jeg mener - jeg _er_ jo veldig umoden. Jeg sitter jo her støtt og stadig og sutrer for hver minste lille ting. Jeg har en craving for stadig oppmerksomhet, når livet blir tomt.

Spørsmålet er vel om lidelsen jeg har er en personlighetsforstyrrelse (som medfører stor umodenhet, på varierende vis), eller om det er mer en symptomlidelse...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Enda mer grubling, ja. Meningsløs grubling.

Sannheten er vel at jeg er litt fortvilt... er jeg nødt til å leve alene resten av livet, takket være paranoiaen min?

Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart om behovet for oppmerksomhet blir større når en sliter psykisk. Alle ønsker seg vel litt mere omsorg og oppmerksomhet når de har det vondt enn når alt er fint og peachy?

Utover det har jeg ingen som helst peiling på diagnoser av noen art, men synes som sagt det høres helt naturlig ut å ville ha oppmerksomhet og trøst når noe er leit.

Håper du føler deg bedre snart! :)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart om behovet for oppmerksomhet blir større når en sliter psykisk. Alle ønsker seg vel litt mere omsorg og oppmerksomhet når de har det vondt enn når alt er fint og peachy?

Utover det har jeg ingen som helst peiling på diagnoser av noen art, men synes som sagt det høres helt naturlig ut å ville ha oppmerksomhet og trøst når noe er leit.

Håper du føler deg bedre snart! :)

Jo takk. :-)

Skrevet

Seriøst, smirnøff. Det er det vel bra for en stund nå eller?

Du blir ikke friskere av å sitte her å sabotere forumet med knålet ditt.

Rydd og vask, skap orden rundt deg.

Lag deg en ukeplan over gjøremålene dine, gjennomfør dem og kryss av. Lag deg ordentlig mat, kom deg ut i frisk luft, bruk kroppen din.

Man får til hva man vil, det gjelder bare å ta seg selv jævlig hardt i nakkeskinnet.

Gjest winda
Skrevet

Slutt å gruble rundt din egen sykdom.

Oppgave: Utfordre alle disse mere eller mindre "rare" tankene dine og prøv å se om det kanskje finnes andre svar? Hver gang en paranoid forestilling kommer, eller du har lyst til å skrive om sykdommen din på dette forumet, skal du tenke deg om. Tenk: Hva om det finnes andre løsninger? Hva om det jeg tenker er feil? Kanskje burde jeg teste ut dette i RL? Kanskje burde jeg la være å handle på det jeg tenker og føler? Kanskje kan jeg vente litt?

Lær deg sånne enkle teknikker. Handle istedet for å sitte og syte og klage hele tiden. Du trenger et kraftig spark i baken :). Endring skjer ikke hvis man sitter med hendene i fanget, man må utfordre seg selv i RL. Utfordre angsten og stille krav til seg selv. Bare slik kommer man seg videre, Punktum :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...