Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg er optimalt medisinert. I hvert fall har jeg det veldig fint nå selv om jeg savner oppturene mine. Men jeg har så fryktelig lyst på alkohol! Jeg må kjempe med meg selv hver dag for ikke å fly til butikken og kjøpe pils. Jeg tar et medikament som virker mildt beroligene og som skal stagge alkohollysten men jaggu har dette først og fremst med vilje å gjøre. Så her går det i lettøl. Det er i hvert fall hakket bedre.

Det jeg lurer på er om det er typisk mennesker med psykiske lidelser å være sugne på rus? Stiller bipolare i særklasse? Hvorfor er det så mange kunstnere som drikker? Jeg lurer og jeg lurer......

Skrevet

Her går det i brus, ikke rus...

Bra for deg! :)

Gjest winda
Skrevet

Det er vel kjent at en del bipolare ruser seg mye når de er hypomane eller maniske ihvertfall. Mener jeg har lest at NHD har skrevet noe om at en stor prosentandel av alle periodedrankere er bipolare? Sånn sett så burde jo den som tar medisiner bli bedre av dette ihvertfall.

Drikker du pga rusen eller fordi du synes det smaker godt? Jeg synes all alkohol smaker helt forferdelig, dette spesielt etter at jeg fikk medisiner.

Kanskje du også burke kutte ut lett-øl siden du har lyst på øl hele tiden? Det minner deg jo på den vanlige ølen?

Gjest Jabbadii
Skrevet

Hvilket medikament er det som skal stagge lysten på alkohol?

Skrevet

Hvilket medikament er det som skal stagge lysten på alkohol?

Neurontin

Skrevet

Det er vel kjent at en del bipolare ruser seg mye når de er hypomane eller maniske ihvertfall. Mener jeg har lest at NHD har skrevet noe om at en stor prosentandel av alle periodedrankere er bipolare? Sånn sett så burde jo den som tar medisiner bli bedre av dette ihvertfall.

Drikker du pga rusen eller fordi du synes det smaker godt? Jeg synes all alkohol smaker helt forferdelig, dette spesielt etter at jeg fikk medisiner.

Kanskje du også burke kutte ut lett-øl siden du har lyst på øl hele tiden? Det minner deg jo på den vanlige ølen?

Jeg synes øl smaker kjempegodt og jeg liker rusen. Jeg skjønner poenget ditt med å kutte ut lettølen også, men akkurat nå føler jeg at det er riktig for meg å drikke det.

Gjest Jabbadii
Skrevet

Neurontin

Takk for tips. Det skal jeg spørre legen min om. Føler du at det hjelper?

Skrevet

Takk for tips. Det skal jeg spørre legen min om. Føler du at det hjelper?

Ja, det gir en behagelig beroligende effekt. (har også brukt det som sovepiller men det likte ikke psykiateren min noe særlig).Men det er ikke noe dop. Viljestyrke må fremdeles til om man skal klare det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...