Gå til innhold

NHD sykemelding når andre er syke

Anbefalte innlegg

Gjest pysete?
Skrevet

Jeg brøt sammen hos fastlegen i dag fordi en som står meg nær er syk, ble selv sykmeldt i 50%. Var der opprinnelig fordi jeg har en betent skulder.

Lov å bli så utenfor at man blir sykmeldt når man egentlig ikke er syk selv, burde man heller ta seg sammen, synes nesten det er flaut å ikke være sterk og under total kontroll.

Skrevet

Men du har jo faktisk en betent skulder, og du ble 50 % sykmeldt, ikke fullt. Dessuten er det lov å trenge en time out en sjelden gang når det rett og slett blir for mye for en. Vi er mennesker og ikke maskiner.

Jeg vil påstå det absolutt finnes situasjoner hvor det ikke bare er å "ta seg sammen".

Du er jo tilbake i full jobb igjen om en stund. :-)

God bedring!

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Nå er det ikke meg du spør, men om du er pysete kommer vel an på hvor nært og hvor alvorlig? Har du et barn med kreft og dårlige prognoser, så er vel dette forståelig for alle og enhver, men er det ei bestemor med forkjølelse (For å sette det litt på spissen) er du pysete.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan bare slutte meg til svaret fra nlht.

nitty-gritty
Skrevet

Nå er det ikke meg du spør, men om du er pysete kommer vel an på hvor nært og hvor alvorlig? Har du et barn med kreft og dårlige prognoser, så er vel dette forståelig for alle og enhver, men er det ei bestemor med forkjølelse (For å sette det litt på spissen) er du pysete.

Enig.

Gjest karuno
Skrevet

Er du syk så er du syk, sånn er det bare.

Et moment som ikke er nevnt her, er hva slags jobb en har. Det er noe annet å ha en kontorjobb hvor en jobber for seg selv, enn feks et omsorgs eller serviceyrke.

Jeg har vært sykmeldt en tid nå pga problemer i mitt eget liv. Har hatt det veldig tøft, og føler at jeg ikke helt klarer å gi noe til de jeg jobber med (jobber i psykiatrien). At jeg er utafor går også utover dem. I perioder har jeg hatt store problemer med å skulle forholde meg til andres problemer, blir blir bare feil og dumt.

Så nå har jeg vært sykemeldt og forsøker via NAV å finne meg en annen jobb hvor jeg slipper den omsorgsbiten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...