Gå til innhold

Erfaringer med remeron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i lengre tid vært plaget av søvnprøblemer i forbindeslemed depresjon og har gått på 20 mg Cipralex siden desembe i fjor. Men på grunn av søvnproblemene mente legen min at jeg burde ta Remeron i tilegg.

Jeg tok den første tabletten i går kveld, jeg skulle ta den ca en time før leggetid. Ca 15 min eter inntak var jeg helt i svime, jeg klarte ikke å tenke skikkelig, snøvlet når jeg snakket og klarte ikke holde øynene oppe. Jeg gikk og la meg og sovnet hadde hadde følelsen av å ha vært igjennom en skikkelig fyllekule.

Det er nå tre timer siden jeg sto opp og fortsatt har jeg følelsen av å være i svime og at hodet ikke henger med.

Er dette vanig ved oppstart, og hvor lenge vil det være slik? Heldigvis har jeg fri fra jobb i dag så jeg kan hente med inn litt. Men jeg tror ikke jeg tør å ta Remeron hvis jeg skal på jobb dagen etter.

Gjest remerona
Skrevet

Jeg har tidligere prøvd Remeron, og første uka var nesten et mareritt. Jeg var konstant trett, gikk i svime og husket knapt hva jeg het. Legen lovte at hvis jeg bare holdt ut en stund, ville det bli bedre. Og det ble det. Men ettersom Remeron virket som en sovetablett hadde jeg problemer med å få ordentlig rutine på medisininntaket. Hverdager var greit, jeg måtte ta tabletten ikke for sent for å være våken og anstendig når jeg skulle på jobb neste dag. Jeg ble jo trett av Remeron, gikk tidlig til sengs og etterhvert våknet jeg på morgenen passende uthvilt og uten den fryktelige trøttheten jeg fikk i starten.

Men helgene ble det verre med. Hadde ikke lyst til å legge meg klokka ti på fredagskvelden og ergo tok jeg ikke tabletten før jeg var på tur i seng. Det ble forsent tydeligvis, for jeg sov halve formiddagen.

En annen virkning jeg ganske raskt fikk erfare,var en voldsom appetitt. Jeg åt og åt og ble ikke mett. Og la på meg 5 kg på en måned.

Etter en måned gav jeg opp og gikk tilbake til cipralex igjen. Den har jeg brukt i mange år og fungerer greit uten bivirkninger.

Gjest powerfull
Skrevet

Kanskje du startet med for høy dose? Om dette går utover jobben din, bør du kanskje snakke med legen din om doseringen?

Skrevet

Veldig dårlige erfaringer.

Tåler erfaringsmessig lite medisiner, så jeg tok en halv tablett motfor en hel, slik jeg egentlig skulle.

De skulle tas et par timer før man skulle legge seg, så trodde jeg rakk å ta et bad.

Var helt i svime etter en halvtime, og det tok et par dager før jeg var meg selv igjen. Sov mer eller mindre gjennom hele helga.

Den var ikke noe for meg, men mulig andre har bedre erfaringer.

Gjest Noremer
Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med Remeron, men hvilken rolle hjelper egentlig våre erfaringer deg? Vi reagerer jo helt ulikt, så du kan igjen reagere helt ulikt.

Jeg postet en gang her inne om mine reaksjoner ette en kvart vival Altså 5mg/4, og fikk masse svar om hvor hypersensitiv jeg var på medisiner etc. Jeg er slett ikke hypersensitiv på mediniser, men en døgn etter inntak av vival er jeg en stuptrøtt zoombie.

Når det gjelder Remeron derimot tar jeg to piller, altså 30mg, en-to timer før leggetid. Er slett ingen zoombie, fungerer som normalt, og står opp tidsnok til å komme meg på jobb morgenen etter.

Jeg kan ikke huske at jeg var noen trøtt zoombie da jeg begynte å ta Remeron heller. Jeg hadde da imidlertid overhodet ikke sovet på lenge, så jeg var vel bare sjeleglad for å få sove gjennom natten igjen.

Skrevet

Jeg har tidligere prøvd Remeron, og første uka var nesten et mareritt. Jeg var konstant trett, gikk i svime og husket knapt hva jeg het. Legen lovte at hvis jeg bare holdt ut en stund, ville det bli bedre. Og det ble det. Men ettersom Remeron virket som en sovetablett hadde jeg problemer med å få ordentlig rutine på medisininntaket. Hverdager var greit, jeg måtte ta tabletten ikke for sent for å være våken og anstendig når jeg skulle på jobb neste dag. Jeg ble jo trett av Remeron, gikk tidlig til sengs og etterhvert våknet jeg på morgenen passende uthvilt og uten den fryktelige trøttheten jeg fikk i starten.

Men helgene ble det verre med. Hadde ikke lyst til å legge meg klokka ti på fredagskvelden og ergo tok jeg ikke tabletten før jeg var på tur i seng. Det ble forsent tydeligvis, for jeg sov halve formiddagen.

En annen virkning jeg ganske raskt fikk erfare,var en voldsom appetitt. Jeg åt og åt og ble ikke mett. Og la på meg 5 kg på en måned.

Etter en måned gav jeg opp og gikk tilbake til cipralex igjen. Den har jeg brukt i mange år og fungerer greit uten bivirkninger.

Tak for at du deler dine erfaringer. Jeg har gått i svime i hele dag og er helt utenfor meg selv. Tror jeg må vente til jeg har flere fridager i strekk før jeg begynner å ta dem.

Gjest uekte nick
Skrevet

Opplevde det samme, men kun første dagen.

Skrevet

Opplevde det samme, men kun første dagen.

Ok, da er det kanskje håp for meg også.

Skrevet

Hangover går vekk etter få uker. Selv måtte jeg kutte ut Remeron pga. "ulvehunger" som vedvarte. Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...