Gjest Hmmm lurer... Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 En venninne har omfattende artroser i armer, skuldre og ben og har vært mer og mindre sykmeldt i lang tid. Hun er over 60 og har blitt anbefalt å søke delvis uføretrygd. Hun ba om time hos Nav for å få hjelp til å fylle ut uføreskjemaet men på denne timen fikk hun ikke noe skjema eller rådgivning om uføresøknad. Hun fikk et selvvurderingsskjema som hun skulle ta med seg hjem og fylle ut. Ingen av spørsmålene på skjemaet er relevante for hennes situasjon. På Nav sine sider finner jeg ingenting om denne prosedyren.Skal ikke folk fylle ut søknadsskjema lenger? Hvordan fungerer det i dag? 0 Siter
Gjest Melis35 Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Jada først får man egenvurderings skjema,som en skal fylle ut,så skal det skjema evalueres,så skal hun sikkert ut for å teste hva hun klarer av å gjøre forskjellige ting. Min mor er der nå og jobber tre dager i uka på et sted som heter Orbit Arena. Så kan hun etter det søke om 50% uføre....jadda.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Tja... hvis hun bare har vært sykemeldt ett år, så må hun antakligvis regne med utredning noen år. Omskolering slipper hun kanskje pga alder. Uføre, spørs om hun rekker å få det før hun blir pensjonist. (sorry, men jeg hører om slikt overalt) Beklager, men det tar tid. Det er viktig at hun ikke bare venter på at ting skjer, vær PÅ hele tiden. Mail er oftest enkleste kontaktmåten. 0 Siter
Gjest Hmmm lurer... Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Jada først får man egenvurderings skjema,som en skal fylle ut,så skal det skjema evalueres,så skal hun sikkert ut for å teste hva hun klarer av å gjøre forskjellige ting. Min mor er der nå og jobber tre dager i uka på et sted som heter Orbit Arena. Så kan hun etter det søke om 50% uføre....jadda.... Denne damen jobber jo 50% og vil ikke kunne greie noe aktivitet utover det. Skal hun da sykmeldes 100% for å gå på den testen? Blir helt forvirret jeg!! 0 Siter
Gjest Hmmm lurer... Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Tja... hvis hun bare har vært sykemeldt ett år, så må hun antakligvis regne med utredning noen år. Omskolering slipper hun kanskje pga alder. Uføre, spørs om hun rekker å få det før hun blir pensjonist. (sorry, men jeg hører om slikt overalt) Beklager, men det tar tid. Det er viktig at hun ikke bare venter på at ting skjer, vær PÅ hele tiden. Mail er oftest enkleste kontaktmåten. Huff det høres helt håpløst ut. Hun står i kø for å skifte kneledd nr 2. Hun blir sengeliggende av å jobbe de 50% hun allerede gjør og har artroser i skuldre og fingre som ikke går an å operere. 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Huff det høres helt håpløst ut. Hun står i kø for å skifte kneledd nr 2. Hun blir sengeliggende av å jobbe de 50% hun allerede gjør og har artroser i skuldre og fingre som ikke går an å operere. Håper det rdner seg for henne! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.